Gå til innhold

Hvor gammel ble din hund?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stor blandingshund, døde tre uker før hun skulle fylt 15. Var skikkelig pigg og rask frem til hun fikk betennelse i det jeg mener var bukspyttkjertelen. Så var det et steg frem og to tilbake i lang tid, før hun måtte få slippe. Livet har ikke vært det samme siden 💔

Anonymkode: 1529c...6f0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt flere hunder, som alle har blitt gamle, jeg har vært heldig♥️ 

Gamleste, min bestevenn som jeg enda savner så det gjør vondt ble 16,5 år. Døde naturlig nok av alderdom. 

De andre to ble 13 og 14♥️ Den ene ble avlivet på grunn av vonde ledd og forandret seg veldig på grunn av det. Den andre var bare gammel. Var en hund av stor rase, som levde lenger enn normalt for rasen.

Hunden jeg har nå er 4 år, håper hun også får leve til hun blir gammel og grå♥️

Anonymkode: 55f52...0fe

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min hund har bikket 15 år nå, og har fått noe leddgreier. Det har gått nedover i det siste. Vet ikke hvor lenge jeg kan holde den fine hunden min mer hos meg, så jeg er veldig i tankeboksen hva jeg skal gjøre nå. Hunden har tross alt en bra alder, og herifra og videre så vil det aldri bli bra igjen. Tipper det settes et punktum iløpet av våren eller tidlig sommer.

Anonymkode: fb86a...501

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3 år gammel fikk min hannhund påvist svulster på leveren så han måtte avlives. Trist😢 

Anonymkode: 3e518...6ce

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hun var nærmere 15. Norsk Buhund.

Endret av Sola de
AnonymBruker
Skrevet

Alaska husky ble 9 år, 5 måneder og 3 dager. Hun ble plutselig halt og etter 7 mnd med mange undersøkelser hos veterinærer og dyresykehus ble vi oppfordret til det var på tide å la henne få slippe. De fant aldri ut hva det var, og selv om det er 3 år siden snart lever jeg enda med tanken om enn hvis...

Anonymkode: a7426...ce0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/20/2024 at 8:07 PM, AnonymBruker said:

Min første hund ble 1,5 år. Måtte avlives på grunn av at oppdretter avlet kun på utseende, ikke helse. 

Min andre hund ble syv år, kreft. 

Min tredje fikk leve i 14 år. 

Min nåværende hund er seks år og jeg håper jeg får beholde ham lenge enda.

Alle mine var mellomstore blandingshunder, bortsett fra den første. Den var reinraset schæfer. 

Anonymkode: 65959...e05

Hva var feil på den første..?

Anonymkode: 30607...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en colli engang, han ble 17. Hadde en blandingshund av doberman og labrador, han ble 10. Har en shihtzublanding som er 11 og shih tzu som er 5 år.

Anonymkode: 7d6b8...dfa

AnonymBruker
Skrevet

De fikk kreft de som er døde. Han på 17 hadde også kreft. Begynte å blø ut av nesa si og fikk ikke stoppet det, så ble avlivet hos dyrlegen. Han var på frierferd helt til den siste uka 😄

Anonymkode: 7d6b8...dfa

AnonymBruker
Skrevet

En måtte avlives pga økende aggresjon/ forsvar. Var da 9 år. Begynte å gjøre utfall mot fremmede, inkludert barn, og kunne ikke lengre ta kjangsen. Neste ble også 9. Mye sykdom over flere år, men ingen konkret diagnose før han plutselig var VELDIG dårlig. Hadde kreft over alt, stakkar 😪 Så er det som en forbannelse, for den siste ble også 9, hun sovnet bare inn etter kveldsturen, da hadde hjertet ikke mer å gi. Hun var frisk og fin til dagene rett før, da hadde hun bare litt mindre energi til lek på tur. Kunne ikke ane at hun var så syk 🧡 Alle disse var barndommens hunder. Fikk meg selv en hund omplassert når jeg kjøpte hus. Hun var 2, og jeg fikk ha henne 7 utrolig fine år. Hadde en unik kontakt med den hunden og savnet er like sårt, 10 år etter hun døde. Hun sovnet inn på tur, hjertet der også. Hadde et hosteanfall noen dager før som hun virket skremt av selv. Kom seg helt igjen og jeg tenkte jeg drar til dyrlege om jeg ser det igjen, eller andre ting. Hun løp, spiste og var helt seg selv, til hjertet bare stanset på henne også. Etter det ble det som en dårlig spøk at vi ikke får hunder som blir mer enn 9 i familien, men nå er heldigvis den jeg har nå passert 9 og like frisk 😍 Ekstremt aktiv og alt fint på kontroller. Akter å ha henne i mange år til, og etter det tror jeg ikke jeg orker flere hunder og dermed flere avskjeder. 

Anonymkode: b627a...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...