Gå til innhold

Aktiviserer DU 16-18 åringene dine i helger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor gammel? Jeg forventer når personen er 18 år kan de ikke forvente bli med i svømmehallen osv, når skal man forvente de har eget liv da. 🤔 15-16 er noe annet.

Anonymkode: f727c...785

Kan ikke forvente? Hvorfor ikke?

Anonymkode: e0e44...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller henger de med venner og klarer seg selv. ?

Tenker på typisk lørdag og søndager om du går tur med mindre barn,henger de med? Dere som har tenåringer mellom 15-18 år.

Anonymkode: f727c...785

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke forvente? Hvorfor ikke?

Anonymkode: e0e44...ed2

Hæ?

Jo jeg forventer at på et tidspunkt så kan ikke et barn som er fylt 18 år forvente bli med på alt,altså må aktivisere seg litt selv. Du mener motsatt?

Anonymkode: f727c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (2 minutter siden):

😂😂😂

Morsomt synes du, hvorfor?

Anonymkode: f727c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke 🙂. De er med venner, på fotballbanen, i slalombakken eller bare slapper av. Spiser middag sammen, og det hender de kommer krypende opp fra kjellerstua for å se noe på TV eller en film med oss.

Anonymkode: 17cb7...477

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vil ikke gjøre ting sammen med meg, lenger. 15 og 18 år. Det er da helt vanlig. Eldste flytter ut til høsten, også. 

Anonymkode: 8bace...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, slipper heldigvis å aktivisere tenåringene. De vet de kan være med på alt vi gjør, og er det en helg uten planer, hender det de er med på tur eller annet. Jeg personlig setter stor pris på en helg uten at det må skje noe som helst. Da de var små fikk jeg nesten dårlig samvittighet når det var en helg uten planer. 

Anonymkode: f479e...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, de vil ikke gjøre ting sammen med meg, lenger. 15 og 18 år. Det er da helt vanlig. Eldste flytter ut til høsten, også. 

Anonymkode: 8bace...4aa

Hvor flytter 18 åringen? Skole? Herregud jeg klarer ikke se for seg at min på 18 klarer bo alene en gang🙈 Blir redd noe skal skje.... 

Anonymkode: f727c...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ?

Jo jeg forventer at på et tidspunkt så kan ikke et barn som er fylt 18 år forvente bli med på alt,altså må aktivisere seg litt selv. Du mener motsatt?

Anonymkode: f727c...785

Så når begge de voksne og alle søsknene skal i svømmehallen og 18-åringen har lyst å bli med, så sier du "Nei, du er for gammel, du får ikke være med"?

Hyggelig...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivisering her, 18-åringen ser vi sjelden da han er med kjæresten eller på jobb. Når han stempler hjemom pleier han og faren å game. 16-åringen er for det meste med venner eller på rommet sitt. Hvis vi skal se film hender det de sitter med oss, men sjelden. Det er vel ganske naturlig.
Hadde sikkert vært annerledes om vi hadde småbarn også som krever en annen form for aktivisering; kanskje de eldste også ville blitt med da? Men når vi ikke «må» så brukes stort sett helgene på ting vi voksne må eller vil gjøre, og det matcher ikke ønskene til tenåringene. 😅

Anonymkode: 7f936...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 13 er ikke så intressert å bli med på så mye. Men håper å få han med på sykkeltur fremover. Hun på 18 blir med gjerne på kafe', men absolutt ingen tur.

Anonymkode: 7e2a5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg synes var rart hadde selv flyttet hjemmefra når jeg var 16 så ser på han som er 17 som en snart voksen mann. Men vi henger sammen i helger og om jeg skal ut på tur spør jeg alltid om han vil bli med. Stort sett vil han ikke det men det hender. Vi drar sammen på kino eller om det er noe annet som skjer i nærheten vi vil dra på. Men vi blir enig dammen om det er noe vi vil finne på kan like gjerne være han som foreslår noe vi drar ut og gjør. 

Vi trives veldig godt sammen og koser oss med hobbyer og interesser hjemme og lader opp i helger. Vi er ganske like i personlighet. 

Ble gravid med han  når jeg var 18 føles litt som vi bor i kollektiv i blant 🤭herlig fyr, bor vell hjemme ett år til tenker jeg da skolen han vil gå et et stykke unna. Blir overgang vært oss to siden han var 3. Men glad han vil ut og utforske livet er den veien det skal gå

Rolig og skoleflink fyr, ingen festing eller problemer ☺️👌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor flytter 18 åringen? Skole? Herregud jeg klarer ikke se for seg at min på 18 klarer bo alene en gang🙈 Blir redd noe skal skje.... 

Anonymkode: f727c...785

Forsvaret. De blir godt passet på der😂

Anonymkode: 8bace...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Nei. Da hadde dem blitt sur på meg. Dem klarer seg selv. Men det hender de ikke har noen planer og da vil dem se film med meg eller noe. Men det er sjeldent ja. Helst sove og ut med venner. Eller bedre middag med oss og film. 

Anonymkode: 1d1d6...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Nei. Da hadde dem blitt sur på meg. Dem klarer seg selv. Men det hender de ikke har noen planer og da vil dem se film med meg eller noe. Men det er sjeldent ja. Helst sove og ut med venner. Eller bedre middag med oss og film. 

Anonymkode: 1d1d6...cbc

Og minsta flytta når hun var 16 for å gå skole. En sjeldent gang hjemme i helgene. Noen ganger så villa hun ha bedre middag og film. Eller borte. 

Anonymkode: 1d1d6...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor flytter 18 åringen? Skole? Herregud jeg klarer ikke se for seg at min på 18 klarer bo alene en gang🙈 Blir redd noe skal skje.... 

Anonymkode: f727c...785

Hvorfor det. De fleste flytter vel for å studere eller reise etter vgs. De som er myndige klarer seg vel sel når det gjelder å lage mat/ vaske klær osv..

Anonymkode: bd6f7...313

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må være noe veldig galt med dagens ungdom når voksne må aktivere dem. De har vel sitt eget liv stort sett i den alderen med venner, og vil henge med dem/evt game med dem. Det er ikke noe gøy å henge med foreldrene noe særlig den alderen der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt det eldste avkommet har alltid vært veldig tett knyttet. Så der har jobben alltid vært å forsøke og få barnet opp og frem. Det yngste avkommet har bestandig vært mer selvstendig. I den grad at eldste har støttet seg mye til yngste om de for eksempel skulle gå å kjøpe is alene da de var mindre. De vil begge veldig gjerne være med om vi organiserer noe, men finner også på mye selv. Drar på klubben, henger med venner ute, er på fester osv. Vi organiserer veldig sjeldent noe utelukkende for å aktivisere dem. Da må det være for eksempel fordi de har vært syke og vi tenker at litt frisk luft vil hjelpe eller noe slikt. Vi sluttet med å blande oss i deres timeplan for et par, tre år siden. Om vi orgsniserer er det fordi vi tenker at det hadde vært hyggelig med en familiedag. Da kan vi invitere på kino, bowling, ut å spise middag, go cart eller tilsvarende, og da spør vi alltid noen dager på forhånd om de har tid, eller sjekker om de har lyst til å finne på noe impulsivt. Vi respekterer at de har sin egen timeplan som vi ikke har noenting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor flytter 18 åringen? Skole? Herregud jeg klarer ikke se for seg at min på 18 klarer bo alene en gang🙈 Blir redd noe skal skje.... 

Anonymkode: f727c...785

Har du sydd putene under armene så store at hen aldri kommer til å klare seg selv noen gang? Har du noensinne tenkt å bli bestemor en gang? Skal hen bo hjemme resten av livet?

I såfall har du feilet som mor.

Anonymkode: 89b75...324

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ?

Jo jeg forventer at på et tidspunkt så kan ikke et barn som er fylt 18 år forvente bli med på alt,altså må aktivisere seg litt selv. Du mener motsatt?

Anonymkode: f727c...785

Hvorfor skal det ikke få lov å bli med selv om det er 18??

Anonymkode: e0e44...ed2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...