Gå til innhold

Aktiviserer DU 16-18 åringene dine i helger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller henger de med venner og klarer seg selv. ?

Tenker på typisk lørdag og søndager om du går tur med mindre barn,henger de med? Dere som har tenåringer mellom 15-18 år.

Anonymkode: f727c...785

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de vil fortsatt finne på ting så jeg må ikke mase de med og jeg setter pris på at de vil tilbringe tid med meg. Skogtur,biltur, loppemarked, shopping, biltreff, kino osv. 

Anonymkode: a23aa...7cd

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mine lager egne avtaler og gjør egne greier, ellers er de stort sett hjemme og slapper av/gamer. Mine er 17 og 18 år, vi har ikke yngre søsken, og det er ganske mange år siden de gadd å bli med på tur. En sjelden gang får jeg de med meg på butikken eller "shopping". 

Anonymkode: b54a3...c6c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, de vil fortsatt finne på ting så jeg må ikke mase de med og jeg setter pris på at de vil tilbringe tid med meg. Skogtur,biltur, loppemarked, shopping, biltreff, kino osv. 

Har du mindre barn også? Jeg synes det er vanskelig finne aktivitet som passer alle. 😴 Ikke kjekt å se Ole brum på kino for en 17 åring,mens Ghostbuster er for skummelt for en 6 åring...

AnonymBruker
Skrevet

Min 15-åring blir helst ikke med på noen ting  hvis han kan slippe. Når jeg kommer med forslag, svater han med et stønn og "må jeg?". Han henger ikke ute med venner heller, vil bare være i fred på rommet sitt.

Anonymkode: 32a1a...4cf

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Mine lager egne avtaler og gjør egne greier, ellers er de stort sett hjemme og slapper av/gamer. Mine er 17 og 18 år, vi har ikke yngre søsken, og det er ganske mange år siden de gadd å bli med på tur. En sjelden gang får jeg de med meg på butikken eller "shopping". 

Anonymkode: b54a3...c6c

Så herlig egentlig😀 Er med venner å styrer seg selv. Jeg opplever en av mine helst vil henge med meg,men ikke lett når h.n har små søsken og jeg må finne aktivitet som passer alle. Litt lei. Sosial er h.n på skolen,men hjemme i helger...drikker ikke,rolig. Glad for det,men h.n savner nok noen venner som er rolige som h.n. Heldigvis videregående skole snart og ny start. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du mindre barn også? Jeg synes det er vanskelig finne aktivitet som passer alle. 😴 Ikke kjekt å se Ole brum på kino for en 17 åring,mens Ghostbuster er for skummelt for en 6 åring...

Har ei på 18, en på 15 og bonus på 12, så det er ikke alltid like lett

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Min 15-åring blir helst ikke med på noen ting  hvis han kan slippe. Når jeg kommer med forslag, svater han med et stønn og "må jeg?". Han henger ikke ute med venner heller, vil bare være i fred på rommet sitt.

Kan jo være han ønsker å være med venner, men ikke har noen. 

Anonymkode: 9a80c...a77

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer litt, stort sett har de mye planer selv. Noen ganger går vi på kafé, tur med hunden, ute i byen på shopping eller på kino sammen. Oftest er de opptatt med trening, se fotballkamper, henge med venner og kjæreste eller bare være hjemme. De er 14 og 17. 

Anonymkode: c6231...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jo være han ønsker å være med venner, men ikke har noen. 

Anonymkode: 9a80c...a77

Det stemmer nok til en viss grad. Han er nok introvert og trives godt i eget selskap, men innimellom skulle han sikkert gjerne hatt noen å henge med, selv om han aldri har ytret noe savn. Vennskap er vanskelig å opprettholde når man sjelden ønsker å være sosial utenfor skoletid og omtrent aldri tar initiativ selv. Da finner jo vennene heller andre å være med, og slutter å ta kontakt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aktiviserer ikke tenåringen, men det hender han henger seg på når vi andre skal noe. 

Anonymkode: dafd5...534

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir med på tur, ut å spise osv. Noen ganger med venner. Noen ganger chiller hjemme om skolen er tung. Sover lenge .

Anonymkode: 2e87b...3a6

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi aktiviserer de ikke. Men de gjør ting med oss hvis de ikke har andre ting. Spiller spill, lager mat sammen, hyttetur, ser film.De er 17 og 19

Som nå driver ho på 17 ute å skrur på bilen sin  sammen med far sin. 

Den på 19 er på jobb. Dro kl 06 og er nok ikke hjemme før ved 21 tiden for var 3 gårder han skulle stelle dyr på.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de lager avtaler selv med venner. Men i helgene så slapper de mye av. Våkner litt til utpå dagen, og stikker ut. 

Anonymkode: 9c7e7...214

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei,  det klarer de fint selv.

Anonymkode: 1a616...7d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg aktiviserer ham ikke, men spør selvsagt om han vil bli med hvis vi skal på sykkeltur, i svømmehallen, spille brettspill e.l. Han blir stort sett alltid med om han ikke har planer. Ellers aktiviserer han seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei de aktiviserer seg selv.. ser dem kanskje til frokost hvis vi er heldig.. 

Anonymkode: 1b529...ee5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en snart 18 åring med ulike diagnoser. Hun må jeg oppfordre og minne på å lage avtaler, men av og til er hun sosial. Strever med det sosiale og har få venner. Jeg som mamma synes at det er trist. 
Så jeg bruker å spørre om vi skal spille spill, bake og evt dra steder. Det vil hun være med på☺️ 

Bonus på snart 12 ordner seg selv

Anonymkode: 4e8e3...e6b

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (2 timer siden):

Jeg aktiviserer ham ikke, men spør selvsagt om han vil bli med hvis vi skal på sykkeltur, i svømmehallen, spille brettspill e.l. Han blir stort sett alltid med om han ikke har planer. Ellers aktiviserer han seg selv. 

Hvor gammel? Jeg forventer når personen er 18 år kan de ikke forvente bli med i svømmehallen osv, når skal man forvente de har eget liv da. 🤔 15-16 er noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...