AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Del Skrevet 20. april 2024 Etter etpar ukers meldinger uten å ha møtt hverandre så avtalte vi en gåtur, for å snakke sammen i virkeligheten Hva møter meg da? Et menneske i rullestol som er lam fra brystet og ned. Får tidlig beskjed om følgende "Jeg er ikke stolen min", du må klare å se forbi den. Joda, det klarer jeg. Men noe så viktig bør man fortelle om FØR man møtes....eller helst skrive det i datingprofilen sin. Anonymkode: b4113...c68 34 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Del Skrevet 20. april 2024 Det er mye man ikke forteller om i tinder profilen som gjerne er deal breaker. Men kan jo egentlig forstå at de ikke vil fortelle det også. Du får gå 2 turer med personen så heller si dere ikke matcher, Evt at dere heller passer som venner🤷 Anonymkode: 6249e...a96 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får tidlig beskjed om følgende "Jeg er ikke stolen min", du må klare å se forbi den. Jeg hadde ikke datet personen videre fordi dette sier meg at vedkommende egentlig er usikker på seg selv som ikke nevner dette på datingprofilen, man lurer til seg en date og så forteller gangen videre. No chance, no thanks, noen som ikke er trygg på eget handicap hadde jeg ikke fortsatt med. Anonymkode: 4ff0c...243 15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Del Skrevet 20. april 2024 Skjønner deg. Jeg kan fint gå på date med en person som bruker rullestol, men å unngå å si noe om det syns jeg ikke noe om. Anonymkode: 241b9...d65 23 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Del Skrevet 20. april 2024 Da burde du jo også skrevet på profilen din at du ikke dater folk med handikap. Han kunne ikke vite at du har fordommer... Anonymkode: 392c0...f3b 15 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Del Skrevet 20. april 2024 Jeg hadde bare gått jeg. Hvis han eller hun hadde holdt noe så viktig tilbake for meg. Snakk om å lure folk. Sikkert ikke PK i disse mangfoldstider, men det driter jeg i. Anonymkode: 1fbf7...fc9 11 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 Populært innlegg #7 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Da burde du jo også skrevet på profilen din at du ikke dater folk med handikap. Han kunne ikke vite at du har fordommer... Anonymkode: 392c0...f3b Herregud, man trenger ikke ha fordommer bare fordi man ikke ønsker å date noen som er lam fra brystet og ned!! Det er en helt legitim preferanse. Anonymkode: 80b03...880 60 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Del Skrevet 20. april 2024 Det er ganske vesentlig å opplyse om. Jeg synes det er uredelig å ikke si noe eller ha et bilde av at man sitter i rullestol. Anonymkode: 9cd76...3b5 10 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Del Skrevet 20. april 2024 Enda en runde med woke-idioti som skal forsøkes presset gjennom via shaming? At det liksom "ikke betyr noe" om daten er lam? Anonymkode: b0764...2bd 29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #10 Del Skrevet 20. april 2024 Han får vel ikke dater hvis ikke han holder det skjult. Og forsåvidt ok for meg, men da skal han ha jækla mye som veier opp for at han ikke kan stå og gå. Anonymkode: 6b537...d47 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #11 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Da burde du jo også skrevet på profilen din at du ikke dater folk med handikap. Han kunne ikke vite at du har fordommer... Anonymkode: 392c0...f3b Jeg har ikke fordommer, hersketeknikken din funker dårlig. Bestemmer selv om jeg vil date noen i rullestol eller ikke. Anonymkode: b4113...c68 24 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enda en runde med woke-idioti som skal forsøkes presset gjennom via shaming? At det liksom "ikke betyr noe" om daten er lam? Anonymkode: b0764...2bd Jepp. Alt skal liksom være så innmari greit om dagen. Ingenting er preferanser, alt er fordommer. Din hatefulle et-eller-annet-[sett inn det som passer]FOB!! Anonymkode: 1fbf7...fc9 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da burde du jo også skrevet på profilen din at du ikke dater folk med handikap. Han kunne ikke vite at du har fordommer... Anonymkode: 392c0...f3b Dette handler ikke om fordommer. Skjerp deg! Veldedighetsdating og petty-dating kan du drive med alt du vil, men la andre få ha sine preferanser. Anonymkode: 3f225...289 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 20. april 2024 #14 Del Skrevet 20. april 2024 Jeg forstår dere begge to, jeg forstår at hen mest sannsynlig har blitt oversett og ignorert pga rullestolen, og dermed ønsker å få en sjanse, og jeg forstår at du gjerne skulle likt å vite det på forhånd. Men avgjørelsen om å leve med noen som har et handikapp, kan jo være vanskelig å ta, før det i det hele tatt er sterke følelser i bilde, enkelte ganger må man kjenne om kjærligheten er sterk nok til å tåle visse ting. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #15 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke fordommer, hersketeknikken din funker dårlig. Bestemmer selv om jeg vil date noen i rullestol eller ikke. Anonymkode: b4113...c68 Du velger selvsagt selv hvem du vil date. Men jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at vedkommende har opplysningsplikt om dette før dere møtes. Daten din kan jo ikke vite dine «preferanser» dersom du ikke eksplisitt har uttrykt dem. Det er en sinnsykt kjekk fyr i rullestol på en av datingappene jeg bruker. Ble ganske skuffet over at vi ikke matchet. Menn som jogger i tights eller har tatoveringer i ansiktet er virkelig ikke min greie. Men jeg forventer jo ikke at alle har skrevet dette i datingprofilene sine for det. Det er min preferanse, og jeg er jo høflig dersom jeg møter noen som ikke passer i den. At du fikk beskjed om at du «måtte se forbi stolen» tyder vel på at du ikke møtte vedkommende på en god måte. Anonymkode: 94a6d...69a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 20. april 2024 #16 Del Skrevet 20. april 2024 Jeg forstår begge sider. Det er nok vanskelig for en som sitter i rullestol, de blir stigmatisert, og vil nok gjerne at potensielle kjærester blir kjent med dem som person, og ikke dems handicap. Og om noen gir dem en sjanse til å bli kjent før man begynner å snakke om den rullestolen, så kan det jo hende at det blir bra. Samtidig som jeg ser også den andre siden, at man blir litt paff om man kommer på date med noen, og man ser en rullestol som man ikke har blitt opplyst om. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #17 Del Skrevet 20. april 2024 Å være lam fra brystet og ned påvirker jo ganske mye praktisk i livet og samlivet. Jeg har litt vanskelig for å forstå denne daten - ved å ikke nevne noe såpass sentralt så må han vel kaste bort mye tid på kvinner som ved første date ender opp med å avvise ham. Det hadde vært sårt for meg. Anonymkode: c83eb...f6a 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. april 2024 #18 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) For meg hadde dette vært en dealbreaker. Ikke grunnet rullestolen i seg selv, men fordi jeg hadde sett på det som uredelig og uærlig. Jeg ville sett på det som at man velger å skjule den man er, og da ville jeg lurt på hva andre ting han hadde holdt skjult. Og det er uaktuelt for meg å starte et forhold hvor man skjuler ting eller uærlig. Dette er akkurat som overvekt. Jeg synes man skal være ærlig. I min profil skrev jeg derfor at jeg var lettere overvektig og hadde helfigurbilde av meg selv. Så fikk folk bestemme selv. Jeg har også andre sykdommer, og var selvsagt ærlig om dette. For min del hadde dette betydd at jeg hadde mistet tilliten til han, som i utgangspunktet er skjør i starten. Og det er noe med usikkerheten som gjør at jeg faktisk hadde funnet svært avtennende. En mann som er trygg i seg selv skjuler ikke en vesentlig del av seg selv. En annen ting har jo også noe med livsstil å gjøre. Er man glad i å gå tur i fjellet og ønsker å dele slike opplevelser med en potensiell partner, må det være greit å si at en i rullestol kanskje ikke passer meg. Det sagt, hadde mannen vært ærlig og ellers spennende kunne jeg nok klart å se forbi rullestolen, men det er noe med forventninger man sitter med. Det må være lov å si at man har preferanser. Endret 20. april 2024 av SPOCA 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #19 Del Skrevet 20. april 2024 Nå har jeg vært i en litt motsatt situasjon, der jeg har datet en som satt i rullestol. Jeg ville nok ikke datet en i rullestol om jeg visste om det på forhånd, men jeg falt for ham da jeg ble kjent med ham gjennom studier, og så begynte vi å date. Så jeg forstår egentlig godt at de som sitter i rullestol ikke opplyser om det. Ikke at man trenger å ha fordommer, men jeg tror veldig mange har det uten å være det bevisst og fordi de ikke kjenner noen i rullestol, og da må de også få sjans til å bli kjent med noen. Jeg tenker at man ikke trenger å opplyse om alt til første date, men at man bør gjøre det kjent før kanskje.. date nr 2? -Rullestol vil være kjent før date nr 2 -Om man har barn bør opplyses om -Om man ikke ønsker barn/ønsker barn -Om man har vært gift før (spesielt om man har utfordrende relasjon til tidligere partner) -Alvorlig sykdom Hva tenker dere? Hva bør man opplyse om tidlig? Og hva bør framkomme fra profilen? Anonymkode: d04c3...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #20 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Herregud, man trenger ikke ha fordommer bare fordi man ikke ønsker å date noen som er lam fra brystet og ned!! Det er en helt legitim preferanse. Anonymkode: 80b03...880 Men en preferanse som bør opplyses om. Anonymkode: 2d91e...9d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå