Gå til innhold

Kan jeg stole på han? I en dating krise

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har som regel holdt meg unna innvandrer menn med muslimsk bakgrunn, men etter flere smell i datinglivet har jeg tenkt at det er verdt en sjanse.

særlig nå som jeg har blitt 33 år gammel, men hele greia er nytt for meg og jeg føler ikke har kunnskap nok om disse menn. Fikk også en melding hvor han skriver følgende: du hadde aldri sett i retning min dersom du var yngre, men han er likevel åpen for date?

han har nok rett også, men hva slags signaler er dette for å gå videre?

Anonymkode: 13902...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Styr lsaaaaaangt unna meg mindre du vil konvertere til islam, gå med skaut og være underdanig resten av livet. Sitte hjemme å kjøkkenet mens han er ute på byen og sjekker opp damer osv. De er sjarmerende til å begynne med inntil de har fanget deg i nettet. Islam godtar feks vold og voldtekt mot hustru. 

Anonymkode: efc9e...b0d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har som regel holdt meg unna innvandrer menn med muslimsk bakgrunn, men etter flere smell i datinglivet har jeg tenkt at det er verdt en sjanse.

særlig nå som jeg har blitt 33 år gammel, men hele greia er nytt for meg og jeg føler ikke har kunnskap nok om disse menn. Fikk også en melding hvor han skriver følgende: du hadde aldri sett i retning min dersom du var yngre, men han er likevel åpen for date?

Det at du spør kan tyde på at du ikke helt matcher med ham? Jeg vet ikke hvilke verdier du har, som i relasjoner mellom kvinner og menn eller hva du tenker om religion, men dette er viktige punkter å enes om uansett etnisitet. Det at han sier at du ikke hadde valgt ham om du var yngre, er et enormt rødt flagg. Det sier at han mener at du er for god for ham - og man burde høre på hva menn sier. De er forbløffende ærlige. Samtidig sier han at du er gammel eller at han skulle ønske du var yngre. Som er hardt wtf. 

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk også en melding hvor han skriver følgende: du hadde aldri sett i retning min dersom du var yngre

Jeg har aldri hørt noe sånt fra min kjæreste. Men så var eksen min også fra muslimsk bakgrunn, og en annen eks adoptert fra utlandet, så det ville vært en rar ting å si om meg at jeg foretrakk hvite folk.

Pluss jeg har mye kunnskap om området han er fra, helt ned til detaljer som at jeg visste at han sendte bilder fra badet i hjemlandet selv om jeg aldri har vært der. Fordi badene alltid har samme farge i de landene. Og jeg hører en del på deres musikk, spiser sånn mat osv. Han er ikke eksotisk for meg.

Min kjære er opptatt av min alder, men i positiv forstand. Vi kunne faktisk ikke ha vært kjærester da jeg var 18, da ville ikke han vært særlig lovlig siden han var 13 år da jeg var 18. Han har syntes det var trist at han ikke har hatt flere muligheter til langvarige forhold med norske damer, men er mer opptatt av hvorfor. Vi har snakket en del om kultur-forskjeller og at jeg nok oppfatter ham en del annerledes enn mange norske damer gjør, feks hvordan forstå alvor/sinne. Jeg kan fyre meg en del opp selv, så han er nok en grei match for meg. Og han kan snakke om egen usikkerhet, han har jobbet med seg selv.

Han du dater høres passiv aggressiv og bitter ut, og at han dytter alt over på deg, mens du høres skeptisk ut og at du tar litt til takke, jeg spår at det blir crash and burn. 

Anonymkode: 9f151...ff6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 2.07):

Etter snart 10 år i et ekteskap med en slik: spør om hva han forlanger av deg!!!! Han vil sikkert at du skal gå fullt påkledd om sommeren samt at han er på byen og sjekker andre damer etterhvert. Ikke får du bli med han ut på noe i hverdagene heller!!! Pass på!!! Jeg prater av m y e erfaring!!!! 

Anonymkode: db67b...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, kan bety så mye.. 

Perosnlig har jeg forskjellige erfaringer, er samboer med en tyrker nå, vært gift med en nordmann, og nordmannen var SYKELIG SJALU!!

Har vært sammen med inder og en ‘’muslimsk’’ albaner og en ‘’muslimsk’’pakistaner i mine yngre dager, og ingen av dem var spesiellt kontrollerende eller sjalu… 💁‍♀️ Kanskje jeg var heldig, men de hadde jo ikke noe grunn for å være sjalu heller🤷‍♀️ De spiste alle bacon og skinke også, utenom han ene.

Mitt inntrykk er at de fleste er like muslimske som vi er norske😅

Hvis de dater norske/ikke muslimske så er de ikke veldig muslimske i utgangspunktet..

MEN!! Jeg snakker KUN av personlig erfaring altså!! Og jeg er fullstendig klar over at jeg var nok ganske heldig altså!! 

Samboeren min nå ‘’klager’’ støtt på at jeg er for konservativ i klesstilen😅 Han skjønner ikke/synes det er synd jeg ikke er mer stolt over kroppen min🙈

Uansett TS; FØLG MAGEFØLELSEN DIN!! Uansett hvor en potensiell date er fra!!!!

Anonymkode: fd3fe...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Se serien "ÆRE" på NRK Brennpunkt før du begynner å henge med muslimer

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde du lagt like mye i den meldingen om han var norsk?
Hvorfor er religionen så viktig i en så uskyldig melding?

Den kan bety at han mener han er i grenseland for gammel for deg. Jeg klarer ikke se noen sammenheng mellom den meldingen og religion iallefall....

Anonymkode: 47175...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen negative erfaringer med å omgås muslimer. Du setter dine egne krav og grenser og holder fast på dem, og det er opp til den andre om dette er akseptabelt.

Jeg reagerer negativt på kommentaren hans om at du ikke hadde sett i hans retning om du var yngre.
Er han mye yngre enn deg, eller ser han ned på kvinner på din alder?
Man skal ikke akseptere nedlatende kommentarer i en datingfase, uavhengig av hvem du skal møte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter snart 10 år i et ekteskap med en slik: spør om hva han forlanger av deg!!!! Han vil sikkert at du skal gå fullt påkledd om sommeren samt at han er på byen og sjekker andre damer etterhvert. Ikke får du bli med han ut på noe i hverdagene heller!!! Pass på!!! Jeg prater av m y e erfaring!!!! 

Anonymkode: db67b...0cc

Ts sier da ikke at hun vil gifte seg med han - hun sier hun er ute etter et forhold. For de fleste i Norge utenfor sekter (uavhengig av religiøst opphav for nevnte sekter) betyr det samboerskap.

Og hva han «forlanger» av henne er da revnende likegyldig for henne. Hva hun forventer av en likeverdig partner, derimot, er av betydning. Det samme er hvor vidt han har interesse av å innfri forventningene, eller om de er inkompatible. Man endrer ikke en partner - verken under dating eller forhold. Og man forsøker ikke, uavhengig av om man er kvinne eller mann. Man fremsier sine forventninger, og de innfris, eller så dater man noen andre.

Anonymkode: 94180...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebanan

Lurt å finne litt ut av forventninger hos dere begge, før det blir for seriøst hvertfall. 

Greit å vite hvordan dere står i forhold til oppdragelse, trosopplæring osv så det ikke blir et sjokk. 

Muslimer er som alle andre veldig forskjellige.  Noen er det kun i navnet, mens andre lever det ut helt.

Personlig hadde jeg ikke gått inn i et slikt forhold med mindre han var helt integrert, og vi hadde samme syn på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært religionen hans som hadde plaget meg her, for å si det sånn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En muslim kan ikke gifte seg med en ikke-muslim, så du må konvertere. Og da vil det nok forventes at du følger muslimsk religion, tradisjon og kultur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galskap å date muslimske menn. De er ofte hyggelige og snille sånn til å begynne med, men vil etterhvert bli noe skikkelige tyranner, for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hei hei jeg var i samme situasjon som deg da jeg var 32-33... barnløs og aldri fått meg kjæreste. Jeg kunne ha skrevet mye men jeg ga en muslimsk mann en sjanse. Velg i såfall en som har bodd i Norge hele sitt liv.  

Jeg gjorde ikke det og det var et mega feil valg ... det ble skikkelig kulturkræsj. Så jeg styrer unna muslimske menn dessverre etter den opplevelsen.  Jeg har to barn nå som er i hans land som jeg bare ser ett par ganger i året. Heldigvis er de snart 18 og kan bestemme selv. Nei livet ble ett helvete etter jeg tok det skjebnesvangre valget. Jeg skulle forholdt meg single, men man vil jo så gjerne passe inn i samfunnet som alle de andre rundt seg som fant seg mann og startet familie. Jeg kjente veldig sterkt på den når jeg var på din alder. 

Men så feil det gikk. En ting. Jeg angra aldri på barna uansett hvordan det gikk. De er det kjærete jeg har selv om jeg ikke får leve med dem. 

Så tenk deg godt om først. Anbefaler og holde deg til vestlige menn med nogenlunde samme kultur. Og nei du trenger ikke å konvertere til noe islam. Det gjorde aldri jeg og takk og lov for det. 

Men ønsker deg lykke til i hvertfall.

Anonymkode: 0beca...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
makkapakka skrev (8 timer siden):

Trodde ikke de var interessert i damer over 30!

norsk statsborgerskap er rimelig verdifullt da da kan de gå "ørlite" opp i alder ... uff må nå le. 

Anonymkode: 0beca...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk også en melding hvor han skriver følgende: du hadde aldri sett i retning min dersom du var yngre, men han er likevel åpen for date?

Uanset bakgrunn, en slik melding viser en viss forakt. Han høres bitter og sur ut. Rett og slett butthurt 

Det er et Rødt flagg hos meg. Selv hos en etnisk norsk mann med en slik uttalelse hadde jeg latt han gå.

Anonymkode: 1d010...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lurt det er kommer vel an på hvordan han er og du er. Det er jo stor forskjell på muslimer, hvor religiøse og konservative de er, hvor smarte, integrerte etc.

Hvis det skal fungere tror jeg det krever at han ikke er superreligiøs, at han har god kjennskap til din kultur og er villig til å respektere den, og det kreves en viss intelligens for å klare å jobbe rundt kulturkonfliktene som dukker opp. Det krever at du også er villig til å ofre litt, kanskje. Men når det er sagt så kjenner jeg mange norske menn som ikke aksepterer at kone/samboer flyr dritings ute på byen i sene nattetimer, kjenner mange norske damer som ikke aksepterer det av mannen sin også.

Jeg kjenner norske kvinner som godt kunne passet sammen med en muslim, men jeg kjenner også norske kvinner der det ville gått til helvete umiddelbart. Noen kvinner liker at mannen er sjefen, andre hater det. Noen kvinner er avhengig av masse oppmerksomhet fra andre menn selv om de er i forhold, sånt vil nok en muslimsk mann ha vanskelig for å takle.

Jeg kjenner til ekteskap mellom norske kvinner og muslimske menn som ser ut til å fungere bra; men jeg ser at i de ekteskapene så er kvinnen ganske så rolig og voksen, og mannen er godt integrert, utdannet og intelligent, og gjerne fra land som Tyrkia eller Iran. I slike tilfeller hadde jeg heller valgt en av dem, enn en del norske menn jeg kjenner, det kan være ganske mye rart med dem også.

Selv har jeg "rast fra meg" og lever et rolig liv, har aldri vært oppmerksomhetssyk eller flørtende og jeg foretrekker en sterk mann i livet mitt, synes det følger en viss trygghet med det, så jeg ville ikke dømt det nedenom og hjem uten videre. Men idioter finnes i alle kulturer da, også i Norge.

Anonymkode: 34a02...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...