AnonymBruker Skrevet 20. april #21 Del Skrevet 20. april Du er normalvektig, og helt sikkert flott! Kanskje heller begynne å trene litt framfor å bare se på vekt? Man kan ikke se på klesstørrelser. Det handler kun om hvor trange plagg man foretrekker, samt ulikheter mellom butikker osv. Jeg har alltid brukt M i overdeler, selv da jeg hadde bmi på 15. Aldri likt at ting sitter tett. Anonymkode: 84c7a...721 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #22 Del Skrevet 20. april Du er høy da, så da vil jeg tro du trenger mer i lengden enn meg som for eksempel er 165. Jeg bruker nå M i klær, men de er egentlig litt for lange, for det ideelle er å være 170 i medium. Så min ideell-størrelse basert på min høyde er small. Anonymkode: 4b9ae...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #23 Del Skrevet 20. april Blir ikke klær fort veldig korte om man bruker XS og har en viss høyde? Jeg er nokså lav (litt under 160 cm) og slank (49 kg). XS sitter fint, men ville nok opplevd klærne som snuppete om jeg var 10 cm høyere.. Anonymkode: 6a731...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #24 Del Skrevet 20. april Kommer jo helt an på hva slags merke og hva slags passform du ønsker. Jeg bruker alt fra S til L, og fra 38 til 40 i sko. Har sluttet å henge meg opp i størrelser, må bare prøve før kjøp. Anonymkode: f8b9a...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #25 Del Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hovedproblemet her er at du er i laveste normalvekt, få kilo unna undervektig, men føler deg tykk. Snakk med legen din, eller helsesøster på skolen. Du later til å være på en farlig vei med skjevt kroppsbilde. Anonymkode: 6f0b1...a1c Dette! Anonymkode: f8b9a...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #26 Del Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Small er av og til for stort til og med. Fatter det ikke. Føler meg tykk. 176 cm, 64 kg. Hva tror dere? Anonymkode: f90b2...8d6 Hvis du føler deg tykk med de målene, så er det noe galt et sted. Da jeg var på det "beste" (årene 25-45), var jeg 1,72 og veide 65. Slank, og brukte M (38/40). Smal midje og flat mage. Anonymkode: 2d105...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #27 Del Skrevet 23. april Min normalvektige datter på 10 år bruker størrelse XS.... så nei. Man er ikke tykk om man bruker S. Anonymkode: 7ad7a...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #28 Del Skrevet 23. april Fun fact: Har brukt str 36 i bukser i mange år, måtte plutselig opp i str. 38 🤔. Ser jeg er blitt litt bredere over bakken og lagt på meg noen cm rundt magen. Bmi ca 20. Anonymkode: 05866...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #29 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fun fact: Har brukt str 36 i bukser i mange år, måtte plutselig opp i str. 38 🤔. Ser jeg er blitt litt bredere over bakken og lagt på meg noen cm rundt magen. Bmi ca 20. Anonymkode: 05866...499 Jeg har brukt 27 i livvidde i mange år, og gjør fortsatt det. Og bruker 36 i mange merker, og må ha 40 i andre merker... Bmi på 23-24. Anonymkode: 0b9af...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #30 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har brukt 27 i livvidde i mange år, og gjør fortsatt det. Og bruker 36 i mange merker, og må ha 40 i andre merker... Bmi på 23-24. Anonymkode: 0b9af...cb2 Var veldig tynn for noen år siden og passet str. 34. Bra jeg ikke brukte masse penger på ny garderobe på den tiden, for så slank/tynn blir jeg aldri igjen 🤣 Anonymkode: 05866...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #31 Del Skrevet 23. april Jeg er 158 og 65 kg og bruker også S noen ganger, i visse plagg som skjorter /jakker, i noen tilfeller bukser. Anonymkode: 750ac...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #32 Del Skrevet 23. april Hva er hensikten med denne tråden? Ethvert oppegående menneske burde vite at det sjeldent er en reel sammenheng mellom BMI og størrelse på klær? BMI er et elendig verktøy for normalvektige og generelt godt trente mennesker, og det gir ingen mening i å sette klesstørrelse i sammenheng med BMI. Vekt har heller særdeles lite å si om hvilken størrelse man bruker i klær. Eks: jeg er 170 cm og 63 kilo, bruker for det meste S i alt. Venninnen min er 168 og 63 kg, hun har brede hofter å bruker M i det meste. Så nei, gi faen i dette - det betyr ingenting. Anonymkode: 34fb9...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #33 Del Skrevet 23. april Jeg er 10 cm lavere og slank. Jeg bruker S og noen ganger M. XS er for lite for meg og. Anonymkode: c78e5...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #34 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er hensikten med denne tråden? Ethvert oppegående menneske burde vite at det sjeldent er en reel sammenheng mellom BMI og størrelse på klær? BMI er et elendig verktøy for normalvektige og generelt godt trente mennesker, og det gir ingen mening i å sette klesstørrelse i sammenheng med BMI. Vekt har heller særdeles lite å si om hvilken størrelse man bruker i klær. Eks: jeg er 170 cm og 63 kilo, bruker for det meste S i alt. Venninnen min er 168 og 63 kg, hun har brede hofter å bruker M i det meste. Så nei, gi faen i dette - det betyr ingenting. Anonymkode: 34fb9...b28 Bare å forlate tråden, vi som er her har glede av å diskutere dette Anonymkode: 05866...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #35 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 21.20): Small er av og til for stort til og med. Fatter det ikke. Føler meg tykk. 176 cm, 64 kg. Hva tror dere? Anonymkode: f90b2...8d6 Hvilken størrelse mener du skal passe? Anonymkode: c672f...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #36 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare å forlate tråden, vi som er her har glede av å diskutere dette Anonymkode: 05866...499 Har glede av å diskutere kroppsdysformi? Anbefaler heller å ta kontakt med helsepersonell, fremfor å diskutere dette på KG. Anonymkode: 34fb9...b28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #37 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har glede av å diskutere kroppsdysformi? Anbefaler heller å ta kontakt med helsepersonell, fremfor å diskutere dette på KG. Anonymkode: 34fb9...b28 Dysformi er dessverre ikke et ord. Anonymkode: 05866...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #38 Del Skrevet 23. april Jeg har bmi på 21 (173cm/63 kg) og bruker alt fra XS-M. Kommer helt an på merke og passform. Jeg har lange armer og bein, kort overkropp, smal midje, flat mage, brede hofter, små pupper og en passe stor rumpe. Kroppens fasong samt forholdet mellom fett og muskler er det som utgjør hvilke klær man trenger. Anonymkode: c1fd3...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #39 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 9.50): Klesstr har økt de siste årene. Vanity sizing eller forfengelighet str er noe de fleste kjedene driver med. En str S i dag var en str M før. Det blir vanskeligere for petite/ tynne mennesker å finne en str som faktisk pssser til kroppen fordi str xs i realiteten utgår. Det er også ekstreme forskjeller innad i bransjen så er str S kan ha mange forskjellige cm mål. Det sier med andre ord ingenting om deg og din kropp. Anonymkode: 51a00...b27 På bukser har de i allefall endret størrelser. Jeg veier det samme som jeg gjorde som ung og bruker 1-2 størrelser mindre i livvidde enn for 20 år siden. Anonymkode: c78e5...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #40 Del Skrevet 23. april On 4/20/2024 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Blir ikke klær fort veldig korte om man bruker XS og har en viss høyde? Jeg er nokså lav (litt under 160 cm) og slank (49 kg). XS sitter fint, men ville nok opplevd klærne som snuppete om jeg var 10 cm høyere.. Anonymkode: 6a731...441 Jo, jeg bruker XS selv, men er 176 høy og dermed er det klær jeg ikke kan bruke fordi de blir for korte. Anonymkode: 7bbf5...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå