Gå til innhold

Jeg har en bmi på 20,5. jeg opplever at small passer. Normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Small er av og til for stort til og med. Fatter det ikke. Føler meg tykk. 176 cm, 64 kg. Hva tror dere? 

Anonymkode: f90b2...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ha BMI som ligger i lavere del av overvektssjiktet og ennå passe Small, og tilogmed XS. Det handler om komposisjon og ikke BMI.

Anonymkode: 060d9...826

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert, jeg har 19,5 i BMI og bruker S til M.

Anonymkode: 79985...ba2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 24 i BMI og small passer, noen ganger en M. Kommer ann på komposisjon. BMI er tull sånnsett.

Anonymkode: 0881f...e5b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂🙈🙈🙈   du er ikke tykk. 

Du er i nedre nedre del av hva som er normalvektig og bare noen kg unna undervektig. 

Bmi sier ikke noe om hva str du skal bruke, hvilken form kroppen din har etc.. 

Str handler ikke om bmi. 

Anonymkode: 26f6e...84a

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres helt normalt ut at en med cirka 20 i BMI kan passe til størrelse Small. Størrelser kan også variere mellom ulike klesmerker, derfor kan du oppleve at S føles stort.

Anonymkode: 5eefa...566

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Small er av og til for stort til og med. Fatter det ikke. Føler meg tykk. 176 cm, 64 kg. Hva tror dere? 

Det er selvbildet ditt det er noe galt med ikke størrelsen. 

Anonymkode: 89815...590

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vi tror om hva?

- Om at du føler deg tykk? Leit for deg. Synd å bruke det verdifulle livet på slike bekymringer 

- Om at du bruker strl S? Fint for deg? Gratulerer 

- Om at en med bmi på 20,5 passer strl s? Ok. Hvorfor skal jeg.mene noe om det?

--- det jeg imidlertid faktisk mener noe om, er at du ser et behov for p opprette en egen tråd som handler om din bmi og klesstil. Det synes jeg er veldig merkelig, og jeg ser ikke poenget, jeg skjønner ikke hva du vil oppnå. Er det bekreftelse fra fremmede som ikke har møtt deg eller sett deg? Hvorfor? Hva vil det gi deg? Hva skal du bruke tilbakemeldingene til?

--- jeg tenker du vil ha mer igjen for å jobbe med selvbildet og selvfølelse, heller enn å søke meningsløse tilbakemeldinger på størrelsen din på en nettforum med folk som ikke kjenner deg og heller ikke egentlig kan gi deg noe matnyttig 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet her er at du er i laveste normalvekt, få kilo unna undervektig, men føler deg tykk. Snakk med legen din, eller helsesøster på skolen. Du later til å være på en farlig vei med skjevt kroppsbilde. 

Anonymkode: 6f0b1...a1c

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på 23-24, 163cm og ca 63,5 kg.

Jeg passer small i enkelte merker, og f.eks mom jeans så får jeg på meg jeans fra en butikk i small, mens samme stil fra annen butikk så går den ikke over lårene i large.

Anonymkode: 0b9af...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse small sier ingenting om hvor tynn eller feit du er. Mange som passer i small til tross for at de er lubben eller tykk. Det er ingen universell S størrelse for klær. 

Bmi forteller oss svært lite. Du kan fult mulig være lubben eller tynn-feit med dine mål. Siden du er såpass høy så er det også veldig sannsynlig. En person med samme mål som deg kan være slank, en annen kan se stor ut på grunn av for mye muskler. Man kan være stram og man kan være slapp og for mye fett.

Jeg har litt lavere bmi enn deg, men er også mye lavere enn deg og noen med mine tall kan gå under petit og tynn. Jeg er lubben og småfeit. 

Anonymkode: 6f7f3...5c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (26 minutter siden):

Hva vi tror om hva?

- Om at du føler deg tykk? Leit for deg. Synd å bruke det verdifulle livet på slike bekymringer 

- Om at du bruker strl S? Fint for deg? Gratulerer 

- Om at en med bmi på 20,5 passer strl s? Ok. Hvorfor skal jeg.mene noe om det?

--- det jeg imidlertid faktisk mener noe om, er at du ser et behov for p opprette en egen tråd som handler om din bmi og klesstil. Det synes jeg er veldig merkelig, og jeg ser ikke poenget, jeg skjønner ikke hva du vil oppnå. Er det bekreftelse fra fremmede som ikke har møtt deg eller sett deg? Hvorfor? Hva vil det gi deg? Hva skal du bruke tilbakemeldingene til?

--- jeg tenker du vil ha mer igjen for å jobbe med selvbildet og selvfølelse, heller enn å søke meningsløse tilbakemeldinger på størrelsen din på en nettforum med folk som ikke kjenner deg og heller ikke egentlig kan gi deg noe matnyttig 

Jeg tenker at det er utrolig teit å bruke tid på å kommentere på slike innlegg. Der er definitivt ikke matnyttig.

Anonymkode: 34fb9...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at det er utrolig teit å bruke tid på å kommentere på slike innlegg. Der er definitivt ikke matnyttig.

Anonymkode: 34fb9...b28

Ikke hvis man faktisk når inn til noen og det finnes en ørliten sjanse for å kunne gi dem et litt annet perspektiv:)

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt høyere enn deg, 179, veier 61-62 kg. Veksler mellom å bruke S og M, kommer ann på type klær.

Forstår ikke hvorfor det er rart at S passer?

Og kan også forstå hva du mener med at du føler deg tykk. Er man dvask/tynnfeit så er man ikke stram, og da er det lett å føle seg større enn man er.

Anonymkode: b5997...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva vil du med innlegget TS?

Jeg som overvektig passer inn i alt fra størrelse xs til xxl.

Hva har bmi med størrelser å gjøre?

Anonymkode: 794f9...2e3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 i BMI, S/M i overdeler og str 40-42 i bukser! 

Vi er bare bygd forskjellig. Vekta legger seg ulikt. Mi søster er overvektig, og passer mange av mine overdeler. Vi bærer vekta veldig ulikt, og vi bærer også klærne ulikt om de er i lik størrelse. De passer meg, og de passer henne også.

Anonymkode: e485e...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at BMIen min er viktig, men jeg bruker vanligvis S og M.... Men jeg har plagg som sitter pent fra XXS til XL. 

Beror på merke, snitt, modell... Man er ikke en klesstørrelse. 

Anonymkode: 9b96a...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😂😂😂🙈🙈🙈   du er ikke tykk. 

Du er i nedre nedre del av hva som er normalvektig og bare noen kg unna undervektig. 

Bmi sier ikke noe om hva str du skal bruke, hvilken form kroppen din har etc.. 

Str handler ikke om bmi. 

Anonymkode: 26f6e...84a

hæ? 20,7 er ganske midt på treet BMI, normalt slank, ikke nedre del. 18,5-19 er nedre del av normalvekt, altså 57,5-59 kilo.

Ts er nok helt passe.

Men enig i at hun ikke er tykk, og at str ikke handler om BMI.

Anonymkode: b5690...873

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstr har økt de siste årene. Vanity sizing eller forfengelighet str er noe de fleste kjedene driver med. En str S i dag var en str M før. Det blir vanskeligere for petite/ tynne mennesker å finne en str som faktisk pssser til kroppen fordi str xs i realiteten utgår. Det er også ekstreme forskjeller innad i bransjen så er str S kan ha mange  forskjellige cm mål. Det sier med andre ord ingenting om deg og din kropp. 

Anonymkode: 51a00...b27

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres helt normalt ut. Og TS vet forhåpentligvis at å føle seg tykk med normal bmi, handler om følelser. 

Ellers syns jeg klesstørrelser er litt umulige å forholde seg til, for det varierer så stort fra merke til merke. Jeg er 154 cm, med omtrent samme bmi, og jeg passer også i small noen ganger. Andre ganger blir det naturlig nok alt for langt i ermer og bein til meg, og t-skjorter blir kjoler. 

Anonymkode: 529a3...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...