Gå til innhold

Er det mer akseptert at eldre kvinner ligger med unge menn enn eldre menn med unge kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det virker som samfunnet har gått i den retning. 

Det har nærmest blitt hipt og en del av 40-årsreisen til kvinner at nå skal de kunne leve livet til det fulle og ta for seg av hele fruktfatet. Det er en del av den kvinnelige seksualitet som nå hylles. "Go girl" er liksom mantraet når Gøril-Laila på 48 er grensesprengende og hiver seg ut i natten med et one night stand eller et Tinder-opplegg med kjekke og veltrente Martin på 23. Det blir jubel, stas og kred i venninnegjengen og blant hennes kvinnelige kolleger på mandagen når dette blir utbrodert.

Når Gunnar på 48 har seg med Tina på 22 på julebordet så er det stor skam og ekkelt. Misbruk nærmest..

Anonymkode: e70c7...672

Jeg hadde ikke syntes det var kult eller noe å applaudere og hylle om noen av mine venninner i midten/slutten av førtiårene hadde vært en sånn Gøril-Laila. Jeg hadde umiddelbart tenkt midtlivskrise.
Jeg kan godt forstå at man kan forelske seg i og ønske å være i et forhold med noen selv om de er en god del yngre, men det finnes grenser for begge kjønn. Når man er godt voksen mener jeg det aldri er ok å inngå et forhold med noen under 25 år. Etter 25 er hjernen ferdig utviklet og man er per definisjon ordentlig voksen, så da er det greit så lenge den yngste i forholdet er fornøyd.

Vansker i forholdet når den eldste blir mye fortere gammel og skrøpelig er jo uansett et tema for begge kjønn. Det regner jeg med voksne mennesker skjønner dersom de inngår et forhold med stor aldersforskjell.

Anonymkode: ac0d2...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det virker som samfunnet har gått i den retning. 

Det har nærmest blitt hipt og en del av 40-årsreisen til kvinner at nå skal de kunne leve livet til det fulle og ta for seg av hele fruktfatet. Det er en del av den kvinnelige seksualitet som nå hylles. "Go girl" er liksom mantraet når Gøril-Laila på 48 er grensesprengende og hiver seg ut i natten med et one night stand eller et Tinder-opplegg med kjekke og veltrente Martin på 23. Det blir jubel, stas og kred i venninnegjengen og blant hennes kvinnelige kolleger på mandagen når dette blir utbrodert.

Når Gunnar på 48 har seg med Tina på 22 på julebordet så er det stor skam og ekkelt. Misbruk nærmest..

Anonymkode: e70c7...672

Jeg er veldig interessert i hva slags miljø du vanker i. Dette er helt ukjent for meg og alle mine venner mellom 40-50 år.

Eller er dette bare noe du har lest på SoMe og internet som noen menn har skrevet og så kastet du deg på dette og gledet deg til å kunne smelle litt ut mot kvinner. Om å date noen yngre... Som menn har gjort i alle år...

Anonymkode: 63d11...874

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som roper høyest når det gjelder menn og yngre kvinner er gjerne feminister som ikke har vært heldige med utseendet og som gjør det dårlig i kjærlighetslivet, med andre ord så er det ingenting å bry seg om.

Anonymkode: feb66...a65

Typisk sårede følelser og ego når man må angripe utseendet til folk i en debatt. Hva i svarte har utseendet med saken å gjøre? Bryr du deg mer om meningene til pene damer?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

De som roper høyest når det gjelder menn og yngre kvinner er gjerne feminister som ikke har vært heldige med utseendet og som gjør det dårlig i kjærlighetslivet, med andre ord så er det ingenting å bry seg om.

Anonymkode: feb66...a65

Wtf? Deilig feminist her med mann i langvarig forhold som  får flere tilbud fra unge menn, ville  aldri ha gått etter noen gamle griser som ser på kvinner som en  eiendel uansett. 🙋‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Typisk sårede følelser og ego når man må angripe utseendet til folk i en debatt. Hva i svarte har utseendet med saken å gjøre? Bryr du deg mer om meningene til pene damer?

Pene damer skal ikke ha meninger må vite...😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vår tur nå, kjære.

Anonymkode: 64b07...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulf-Bjarne skrev (3 timer siden):

Jeg har opplevd spørsmål på restaurant hvor de har trodd at samboer er datteren min. Da ble jeg rasende, men sa ingenting.

Det ville aldri ha hendt andre vegen tror jeg.

Da er det tydelig at aldersforskjellen er for stor, og jo det ville ha hendt andre veien også i slike tilfeller. 

Anonymkode: 36885...80a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så alle menn har liksom hatt sin tur før? Om svaret er 100% kan jeg være enig i påstanden...

Anonymkode: 9ce57...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg bryr meg svært lite om så er det andres sexliv, hvem som fører penis inn i hvem eller hva, og hva kvinner gjør med sin vagina.. 

Anonymkode: ec4ad...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil

Endret av bullehurk
siterte feil innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Right !   👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle kvinner som ødelegger livet til unge gutter, huttetu..

Anonymkode: aaaad...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke interessert i forhold med menn på 22 men hatt meg med flere mellom 22-25 fordi de ser bedre ut enn menn 35+ som jeg ellers dater og aldri nevnt det til en levende sjel, ikke mine beste venninner en gang. Mens menn snakker åpenlyst om dette og det er normalt og akseptert, så tror det er mer akseptabelt at menn går etter yngre. 

På en måte føler jeg det er mindre ille andre veien, fordi det har vært mennene som kastet seg etter meg mens jeg som er petit og av det fysisk svakere kjønn har vært mer unnvikende. Andre veien kan bli mer predatorisk, sterke voksne menn som går etter små, unge kvinner. Jeg er 32 så er ikke eldgammel. Per dags dato har jeg mistet interesse for yngre menn fordi de ikke stimulerer meg intellektuelt, det er viktig for meg med modne samtaler og her svikter de helt. Virker som menn klarer seg bedre med tomme forhold basert på kun utseende. 

Anonymkode: 7dbbf...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kvinner har en helt annen moral i forhold til å utnytte andre til sex, enn det menn har. Veldig få kvinner som ville benyttet seg av tilbudet selv om vi og får sånne tilbud..

Anonymkode: 7d17b...e65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Likestilling, lær hva det ordet faktisk betyr.

Anonymkode: 0fded...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er forskjell på fast forhold og ons/f.f. mht dette. Mht forhold så er det mer akseptert at mannen er eldre enn kvinnen, men mht sex er du gammel gris hvis du som mann går etter unge jenter og cougar hvis du som kvinne går etter unge gutter. Personlig synes jeg det er like kvalmt uansett kjønn å gå etter folk du kunne vært moren/faren til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men ikke "kvinnegris"

Gammel purke.

Anonymkode: d1ff4...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en lang vei å gå før gamle kjerringer med unge menn blir like akseptert som gamle gubber med unge jenter. Sensasjonsmedia og sexindustrien prøver å gi et annet inntrykk, men det krever mye mer enn litt medie- og markedsføringspress for å endre grunnfestede oppfatninger hos store deler av befolkningen.

Anonymkode: 69c97...d53

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fortsatt en lang vei å gå før gamle kjerringer med unge menn blir like akseptert som gamle gubber med unge jenter. Sensasjonsmedia og sexindustrien prøver å gi et annet inntrykk, men det krever mye mer enn litt medie- og markedsføringspress for å endre grunnfestede oppfatninger hos store deler av befolkningen.

Anonymkode: 69c97...d53

Helt ærlig visste jeg ikke at eldre damer lå med tjue åringer. Det virker så fjernt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt uansett hvilken vei det går.

Folk bør finne seg noen på sin egen alder når det gjelder seksuelle handlinger.

Anonymkode: 125f0...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...