Gå til innhold

Tror dere at alle egentlig vil bo i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At Norge er så best og fantastisk sted for utlendinger at de ikke egentlig ville ønske å være hjemme i eget land om de kunne? 

Anonymkode: 2cae9...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hadde jeg hatt mulighet til å bo i et varmere land med et bedre og mildere klima så hadde jeg valgt Spania, Italia, Ungarn osv.  Her har vi kalde vintre og våte kjølige somre...

Anonymkode: bf8d5...564

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Jeg har ingen illusjoner om at en amerikaner eller japaner heller vil bo her enn i sine land.

Det er ikke disse utlendingene man snakker om når man snakker om utlendinger i Norge.

Anonymkode: bca83...ef2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jevne verdensboer vet vel knapt hva eller hvor Norge er, langt mindre hvordan det er å bo her.

Anonymkode: 4791b...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2024 at 11:41 AM, AnonymBruker said:

Den jevne verdensboer vet vel knapt hva eller hvor Norge er, langt mindre hvordan det er å bo her.

Anonymkode: 4791b...686

Stemmer. Selv i Europa vet folk svært lite om Norge. Og det er jo ikke så rart. Hvor mye vet nordmenn om Slovakia? 

Nå er jeg ekstremt glad for at jeg ble født i Norge. Vi har en ekstremt rik velferdsstat og vi er blant landene hvor det er minst sjanse for at du dør av sult, ikke får nødvendig helsehjelp, osv.

Anonymkode: c3fcb...031

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. 

Anonymkode: 57edb...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/19/2024 at 9:31 AM, AnonymBruker said:

At Norge er så best og fantastisk sted for utlendinger at de ikke egentlig ville ønske å være hjemme i eget land om de kunne? 

Anonymkode: 2cae9...8a9

Nei. Nordmenn er innelukkede og falske 

Anonymkode: 4cb78...55d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke brorparten av innvandrere flytter hit fordi Norge er så fantastisk. De kommer hit fordi de tjener godt på jobb, eller de får stønader dyttet opp overalt fra staten hvis de ikke gidder å jobbe. Svensker og polakker kommer hit fordi de tjener bedre her, og gjør en arbeidsinnsats, for eksempel. Men om de hadde tjent det samme og hatt samme velferdsgoder i sitt hjemland, tror jeg nok de hadde foretrukket å bli der. Samme med pakistanere og indere. De kommer fordi de er fattige og vil utnytte velferdsgodene våre. Etter noen år i Norge flytter de hjem til Pakistan halve året som pensjonister og lever klekkelig på sin norske pensjon i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i Norge og vil ikke bo her engang.

Ønsker å bo et varmere sted hvor ikke alle er introverter.

Anonymkode: 28124...a89

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke. Av utlendinger er det stort sett fattige folk med lave jobber som ønsker å bo her. Selv mange nordmenn ønsker ikke å bo her. Mange flytter til både Spania og Sveits 

Anonymkode: 290b9...bfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig spørsmål, all den tid det må være ytterst få som har påstått det som sies i HI.

Men nei, det er nok ikke mange utlendinger som absolutt foretrekker å bo i Norge.

Noen Norge-fans fins det sikkert, altså de som bor her fordi de syns landet er så fantastisk, men de utgjør nok et fåtall.

Noen bor her på grunn av jobb og / eller romantiske forhold, men uten disse kunne de sikkert like gjerne bodd i hjemlandet.

Mange bor her på grunn av velferdsordninger, hadde de kunnet ta med seg pengene hadde nok de fleste flyttet hjem.

Av de som ikke kan flytte hjem, hadde nok mange også valgt et annet land hadde det ikke vært for velferdsordningene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utlendinger da? Jeg er vokst opp i Norge, men er jo egentlig fra et annet europeisk land. Kunne ikke tenkt meg å bo der, er utrolig glad i Norge (konkrete grunner, ikke bare det at det er hjemme) 

Anonymkode: 5181d...0b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av jordens befolkning foretrekker nok et mildere klima enn vi har her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på klima, så er vi jo egentlig stokk dumme alle vi som bor her. Jeg hadde flyttet til et sted med lenger sommer og kort/ingen vinter om jeg kunne. Så nei, tror absolutt ikke at alle vil bo her.

Anonymkode: 4796c...8f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje først, men ikke når man blir kjent med hvordan nordmenn er om dagene. Jeg er etnisk nordmann og ønsker å flytte bort. Håper nordmenn snart skjerper seg og begynner å bli mye bedre medmennesker. Vi som folkeslag er ikke noe bra.

Anonymkode: adce5...b44

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje først, men ikke når man blir kjent med hvordan nordmenn er om dagene. Jeg er etnisk nordmann og ønsker å flytte bort. Håper nordmenn snart skjerper seg og begynner å bli mye bedre medmennesker. Vi som folkeslag er ikke noe bra.

Anonymkode: adce5...b44

Da jeg var på ferie i Canada møtte jeg mange hyggelige ekstroverter, fin kultur hvor alle blir inkludert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Absålutt ikke. De flese ønsker nok å bo i det landet de er født og oppvokst i pga kultur og normer. Med mindre det er elendighet og krig i hjemlandet da, men da flytter man ikke fordi man vil.

Nordmenn har ikke akkurat rykte på seg til å være så veldig vennlige mot utlendinger heller akkurat tror jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeland for introverte som er vokst opp her, sikkert kjipt for ekstroverte og introverte som har kommet hit som voksne og da ikke fått etablert en vennegjeng fra barndommen av. Vi er ikke det letteste folkeslaget å komme inn på. 

Anonymkode: b6dae...ab4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drømmeland for introverte som er vokst opp her, sikkert kjipt for ekstroverte og introverte som har kommet hit som voksne og da ikke fått etablert en vennegjeng fra barndommen av. Vi er ikke det letteste folkeslaget å komme inn på. 

Anonymkode: b6dae...ab4

Man er vel redd personer som tar seg store friheter. Jeg har opplevd det. Trodde ikke voksne oppførte seg slik. Nå har jeg blitt mer ‘falsk’. 🙈

Anonymkode: 0d14f...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos skrev (På 12.5.2024 den 12.30):

Nordmenn har ikke akkurat rykte på seg til å være så veldig vennlige mot utlendinger heller akkurat tror jeg.

Vi er vennlige økonomisk sett. Sosialt derimot? Absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...