AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Del Skrevet 19. april 2024 Hva er hemmeligheten deres? Som 35-åring har jeg tydeligvis gått glipp av sminke-trendene de siste 10 årene. Og klarer ikke helt forstå hvordan de får til den pene sminken. Jeg tenker da på kvinner 16-25ish. Som jeg gjerne ser på vita eller en klesbutikk eller her og der. Glødende, gyllen hud som ikke stemmer overens med at vi nettopp har hatt vinter. Men ser allikevel ikke ut som selvbruning? Eller kanskje det er det? Bruker de solarium? Eller er det bare gener? Jeg ser de bruker sminke på toppen. Men det ser veldig bra ut. Jevnt og naturlig. Og en blush/bronzer i panne og kinn. Hva mer? Jeg har lyst til å gjenskape denne looken på meg selv. Men så er jeg klar over at jeg har en helt annen hudtype enn mine mye yngre medsøstre. Har dere noen tips til meg? Noen som kjenner en slik skjønnhet og vet hva slags produkter de bruker eller hva de gjør? Anonymkode: a56d0...256 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Del Skrevet 19. april 2024 Betakaroten. Det farger underhudsfettet gul/oransje og gir deg en gylden farge...litt som gulsott. "Han forklarer at fargestoffene i betakaroten farger altså underhudsfettet i gule og oransje toner ved stort forbruk, for noen vil dette gi en illusjon om brunfarge." https://www.aftenbladet.no/livsstil/i/OpPOdA/hudlege-betakaroten-beskytter-ikke-huden-mot-sol Anonymkode: 216e6...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Del Skrevet 19. april 2024 Foundation med glød, highligter, setting spray med glød osv. i tillegg bruker de kanskje selvbruningsdråper i hudkremen som gir er hint av farge Anonymkode: aa71b...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Del Skrevet 19. april 2024 Det er jo ikke pent. Vær naturlig. Ikke bra å smøre seg med kreftfremkallende stoffer. Anonymkode: a395b...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Del Skrevet 19. april 2024 Bronzer og highlighter. Evt litt selvbruning i fuktigshetskremen. Anonymkode: db5bb...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Del Skrevet 19. april 2024 Noen få gløder fint, og det har nok med alder å gjøre…..og at de kan sminke seg med måte😉 Veldig mange har feil farge på foundationen, og har et oransje drag over ansiktet….ikke akkurat så veldig pent😬 Anonymkode: ceca0...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. april 2024 #7 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva er hemmeligheten deres? Som 35-åring har jeg tydeligvis gått glipp av sminke-trendene de siste 10 årene. Og klarer ikke helt forstå hvordan de får til den pene sminken. Jeg tenker da på kvinner 16-25ish. Som jeg gjerne ser på vita eller en klesbutikk eller her og der. Glødende, gyllen hud som ikke stemmer overens med at vi nettopp har hatt vinter. Men ser allikevel ikke ut som selvbruning? Eller kanskje det er det? Bruker de solarium? Eller er det bare gener? Jeg ser de bruker sminke på toppen. Men det ser veldig bra ut. Jevnt og naturlig. Og en blush/bronzer i panne og kinn. Hva mer? Jeg har lyst til å gjenskape denne looken på meg selv. Men så er jeg klar over at jeg har en helt annen hudtype enn mine mye yngre medsøstre. Har dere noen tips til meg? Noen som kjenner en slik skjønnhet og vet hva slags produkter de bruker eller hva de gjør? Anonymkode: a56d0...256 God hudpleie, selvbruning og god sminketeknikk Masse fukt, gjerne i flere "lag", selvbruningsdråper som blandes i fuktighetskrem for å gi et mer naturlig resultat, og som sagt sminketeknikk og gode produkter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Del Skrevet 19. april 2024 Roci skrev (1 time siden): God hudpleie, selvbruning og god sminketeknikk Masse fukt, gjerne i flere "lag", selvbruningsdråper som blandes i fuktighetskrem for å gi et mer naturlig resultat, og som sagt sminketeknikk og gode produkter. Det er min tanke også. Men hvilke produkter? Hvilken selvbruning? Hvilken bronzer? Hva? 😊 Jeg har selv forsøkt selvbruning, men det ser ikke så bra ut på meg. Har også selvbruningsdråper fra sophie elise, og en god hudpleie rutine. Har også bb-cream, blush og bronzer. Det ser ok ut. Men altså ikke like bra som de kvinnene jeg tenker på. Derfor føler jeg at de bærer på en hemmelighet. Enten teknikk eller produkt eller begge deler. Jeg vil så gjerne vite hva de gjør! hvilke produkter bruker de. Kan det hende de bruker solarium? Jeg har liksom tenkt at de ikke var så populært lengre. Ts Anonymkode: a56d0...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. april 2024 #9 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er min tanke også. Men hvilke produkter? Hvilken selvbruning? Hvilken bronzer? Hva? 😊 Jeg har selv forsøkt selvbruning, men det ser ikke så bra ut på meg. Har også selvbruningsdråper fra sophie elise, og en god hudpleie rutine. Har også bb-cream, blush og bronzer. Det ser ok ut. Men altså ikke like bra som de kvinnene jeg tenker på. Derfor føler jeg at de bærer på en hemmelighet. Enten teknikk eller produkt eller begge deler. Jeg vil så gjerne vite hva de gjør! hvilke produkter bruker de. Kan det hende de bruker solarium? Jeg har liksom tenkt at de ikke var så populært lengre. Ts Anonymkode: a56d0...256 Når det gjelder selvbruning, hender det at man må prøve seg litt fram for å finne et produkt som fungerer. Eksfoliering - fortrinnsvis en skånsom syreeksfoliering - er viktig for å bli kvitt døde hudceller som kan gjøre at resultatet blir ujevnt. Om du bruker selvbruningsdråper, er det best å blande noen få dråper i fuktighetskremen din og påføre i flere omganger for å få et jevnt resultat, eventuelt bruke et "gradual tan"- produkt. Det finnes mange videoer på YouTube som viser produkttyper og framgangsmåter, f.eks. denne eller denne. Hun lenker også til produktene hun har brukt. Eller søk på "dewy glowing makeup tutorial". Og så kan du jo spørre på Vita eller andre parfymerier hvilke produkter de vil anbefale for å få et slikt resultat. Om de har Fredrik & Louisa der du bor, er min erfaring at de pleier å ha ganske god produktkunnskap. Jeg vil tro at det som har betydning, er at du bruker riktig type produkt (det er f.eks. forskjell på foundation og BB-Cream) tilpasset din hudtype, og riktig teknikk, ser ut til å være flere forholdsvis tynne lag med sminke som blendes godt, og en kombinasjon av bronzer, blush, contouring og highlight. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prokrastinerer Skrevet 19. april 2024 #10 Del Skrevet 19. april 2024 Noe skyldes nok at unge i dag har blitt veldig opptatt av hudpleie, som gir et godt utgangspunkt for sminken de legger oppå dette. Før du kjøper masse ny sminke ville jeg heller satt meg inn i hvilken hudpleie du kan tilføye rutinen din for ekstra glød 😊 Det trenger ikke å være dyrt. Koreansk hudpleie er veldig populært fordi det har gode og effektive ingredienser til en god pris. Kanskje starte der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg har nok ikke fasiten på noe; men følgede gjør mye for min hud (er ca 40); Kjemisk peel jevlig, varierer mellom produker med aha/bha/pha avhengig av hvordan huden min er. Retinoid annenhver dag (bruker nå Sunday riley A+ serum i kombinasjon med Sunday riley night oil). Selvbruning; foretrekker tan luxe the water. Gir et veldig naturlig resultat til norsk vinterhud. 1-2 ganger i uka. På morgenen bruker jeg c-vit serum, og c-vit krem. Ole henriksen serien er favoritt akkurat nå (banana bright). Glow drops mikset med foundation. Blant annet er Loreal true match glow drops veldig bra. Og kremprodukter. Contour og blush. Pudder gir et mer unaturlig resultat. Så har du jo også andre varianter av glow drops, som drunk elephant sine. Og man kan bruke setting spray med dewy finish. Det hadde sikkert vært nydelig på min 20 år gamle hud. Men ved 40 blir det for mye. Anonymkode: 2c7b3...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Del Skrevet 19. april 2024 Kollagen Anonymkode: eacfa...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #13 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kollagen Anonymkode: eacfa...051 Nettopp Anonymkode: 1bfb1...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #14 Del Skrevet 19. april 2024 Du er i midten av 30-årene og lurer på hvorfor 20-åringer ser så freshe ut. Really? 😅 Anonymkode: 1bfb1...bbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #15 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg er nesten 50, men kjøpte en Revolution Blush Palette (heter det ca) på Normal for en billig penge, etter å ha fått anbefalt den. Jeg sveiper lett over flere av de ulike fargene i paletten med en stor blush- kost og sveiper så over ansiktet - fokuserer på der sola treffer ansiktet, dvs. panne, kinn og nese. Er nesten overrasket over effekten - det gir sånn glød som jeg tror du snakker om. Kan til og med sminke meg sånn «oppstopper-nese», som noen unge går med hvis jeg vil. Men det vil jeg jo ikke, synes det ser idiotisk ut. Anonymkode: cae91...c1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 19. april 2024 #16 Del Skrevet 19. april 2024 Kan du poste noen bildeeksempler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #17 Del Skrevet 19. april 2024 K beauty produkter. Anonymkode: 5a66a...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 19. april 2024 #18 Del Skrevet 19. april 2024 Folk er veldig nøye med hudpleien til dags. Så og si alle som er opptatt av kosmetikk bruker også solfaktor, det jevner ofte ut huden og gjør at den ser mer fuktet og sunn ut. I det siste har bronzing drops vært populært, kan være det som gjør at de ser mer solkysset ut? Anbefaler palettene fra Hourglass, foundation fra Giorgio Armani (Luminous silk), eventuelt plumping tinted serum fra Loreal. God rens, serum, fuktighetskrem som passer din hud, spf som er fin under sminke. Settingpudderet fra Nars er veldig egnet for eldre hud (light reflecting setting powder). Mange av disse produktene er sykt dyre da, be om testere eller påføring i butikken først så du kan prøve. Hourglass har spinnville priser, men de palettene kan man jo ha i evigheter og har puddere med forskjellige funksjoner. Og drikk nok vann og les deg opp på kostholdsvaner som gir fin hud. Jeg kan se 5 år eldre ut hvis jeg bare spiser dritt i en periode. Ha nok fett og fargerike grønnsaker og frukt i dietten. Settingspray kan også gjøre at huden ser mer fuktet ut og får sminken til å smelte inn i huden. Eksfolier huden på ukentlig basis og bruk ansiktsmasker når det er nødvendig. Liker sheetmasker fra Korea, selv om de selvfølgelig koster litt over tid. Og når man er over 30 og bruker sminke - less is more. Hvis ikke fremhever du bare linjer og porer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #19 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er min tanke også. Men hvilke produkter? Hvilken selvbruning? Hvilken bronzer? Hva? 😊 Jeg har selv forsøkt selvbruning, men det ser ikke så bra ut på meg. Har også selvbruningsdråper fra sophie elise, og en god hudpleie rutine. Har også bb-cream, blush og bronzer. Det ser ok ut. Men altså ikke like bra som de kvinnene jeg tenker på. Derfor føler jeg at de bærer på en hemmelighet. Enten teknikk eller produkt eller begge deler. Jeg vil så gjerne vite hva de gjør! hvilke produkter bruker de. Kan det hende de bruker solarium? Jeg har liksom tenkt at de ikke var så populært lengre. Ts Anonymkode: a56d0...256 Høres ut som min 12 år gamle datter kunne gitt deg råd om produkter. Til forskjell fra 17-18 åringene går de ikke rundt med oransje hud og brunsnegler til øyenbryn. Men de glitrer og gløder som et amerikansk kjøpesenters juleutstilling. De blir inspirert av videoer på TikTok fra blant annet lyko, kicks og blivakker. Veldig flinke, men blir litt for glowy for meg som er 40 år. Anonymkode: aa71b...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #20 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 20.37): Jeg er nesten 50, men kjøpte en Revolution Blush Palette (heter det ca) på Normal for en billig penge, etter å ha fått anbefalt den. Jeg sveiper lett over flere av de ulike fargene i paletten med en stor blush- kost og sveiper så over ansiktet - fokuserer på der sola treffer ansiktet, dvs. panne, kinn og nese. Er nesten overrasket over effekten - det gir sånn glød som jeg tror du snakker om. Kan til og med sminke meg sånn «oppstopper-nese», som noen unge går med hvis jeg vil. Men det vil jeg jo ikke, synes det ser idiotisk ut. Anonymkode: cae91...c1d https://www.blush.no/product/makeup-revolution-ultra-blush-and-countour-palette-golden-sugar-32706?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_ZC-jP_VhQMVLQ-iAx1KPgtVEAQYAiABEgJVbvD_BwE&gclsrc=aw.ds Denne? 😊 Anonymkode: bf70b...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå