Gå til innhold

Dating i 40 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

remix2020 skrev (6 minutter siden):

Tror du mistet poenget i kommentaren min. Poenget var at dersom en kvinne på 35 finner kjærligheten med en mann på 51, (eller om en mann på 51 finner kjærligheten med en kvinne på 67), så er det deres valg og noe vi andre ikke har noe med. Hvis de har det bra sammen, trenger ingen å kjefte eller komme med stygge kommentarer til dem. 

Jeg spør bare av nysgjerrighet. Kunne du falt for en 16 år eldre kvinne? Jeg kunne ikke falt for en 16 år eldre mann. Å ha en pensjonist hjemme når jeg selv såvidt bikket 50 ville vært fullstendig uaktuelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kometen skrev (43 minutter siden):

Jeg spør bare av nysgjerrighet. Kunne du falt for en 16 år eldre kvinne? Jeg kunne ikke falt for en 16 år eldre mann. Å ha en pensjonist hjemme når jeg selv såvidt bikket 50 ville vært fullstendig uaktuelt. 

Men alle forhold skal da ikke nødvendigvis vare evig? Hvorfor planlegge 20 år frem når livet uansett ikke gir garantier for noe som helst? 

Jeg er kvinne og har datet menn som er 15 år eldre og menn som er 15 år yngre. For meg handler det om kontakten mellom oss, tiltrekning, humor; at en mann utstråler varme og intelligens. Alder er nesten uten betydning, men særlig mer enn 15 år pluss/minus gjør erfaringsgrunnlaget for forskjellig til at det som utgangspunkt er noe for meg. Men jeg utelukker ingenting, bortsett fra menn i tjueårene, det blir for umodent. 

Anonymkode: d3292...b32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 22.14):

Vurderer å gå fra mannen, men holder ut for ungene. 😅

Når bør jeg senest gå, for å rekke å finne en ny før jeg blir for gammal?

Hvordan er markedet for 40+ ?

Anonymkode: 09078...152

Det finnes noen for alle. Ikke tro på at alle menn ønsker yngre damer. De fleste oppegående menn jeg kjenner fra 40+ ønsker i utgangspunktet jevngamle kjærester på samme sted i livet som dem selv. Ikke alle single menn over 40 er på jakt etter kjæreste i 20-årene, dårlig sex og ny runde med unger.

Anonymkode: a10d9...56e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

TS igjen her, 8 måneder senere 🤦‍♀️

Fortsatt sammen med mannen, men fortsatt går det ikke bedre. 

Dytter litt på tråden i tilfelle noen har noe mer å si. Alltid spennende å høre hvordan andre har fått det etter brudd, og i singellivet. 

Det skremmer meg så vannvittig å gå, så blir bbare frykt for det ukjente tror jeg. 😔

Mannen vet forresten, og vet at vi er på siste sjanse. Han har valgt selv å bli med på det. Men problemene som er tildels alvorlige (som at han er kontrollerende), er der fortsatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dytter litt på tråden i tilfelle noen har noe mer å si. Alltid spennende å høre hvordan andre har fått det etter brudd, og i singellivet. 

Det skremmer meg så vannvittig å gå, så blir bbare frykt for det ukjente tror jeg. 😔

Mannen vet forresten, og vet at vi er på siste sjanse. Han har valgt selv å bli med på det. Men problemene som er tildels alvorlige (som at han er kontrollerende), er der fortsatt. 

Det virker på meg som at du egentlig vet at du burde avslutte forholdet og finne deg en som er god og snill, ikke kontrollerende og narsissistisk.

Vi er mange gode snille single menn i 40-50 års alderen som gjerne vil ha kjæreste som også er god og snill😉

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare snakke for meg selv, men dating i 40-årene har vært helt supert for min del! Mange menn kommer tilbake igjen på markedet i den alderen og jeg fant kjæresten min i 40-årene 🙂 

Anonymkode: 451b1...452

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 7.29):

Kvinner på 40+ er kun interessante for menn 50+, utover det spiller det ikke så stor rolle.

Anonymkode: 06e33...fa9

Det stemmer ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 9.13):

Like enkelt og like vanskelig for de som er både i 20 og 30 årene. Jeg er 43, skilt og har barn. Kan velge og vrake, markedet er enormt. Både eldre og yngre. Stor fordel å slippe å lete etter en mann å etablere seg med. Nå kan du jo velge ut fra pleasure. Finn deg en som er ute etter å ha det hyggelig, kose seg, reise og å sex. Ikke en du skal dele postkasse og skittentøy med. Har datet 1 års tid nå, og hatt det kjempegøy. Enjoy!!

Anonymkode: edee4...aa0

Signerer denne. Har ei venninne i midten av førtiårene som forlot mannen etter tusenvis av advarsler uten bedring (han var ofte sint, bidro aldri med husarbeid eller barna og jobbet altfor mye selv om han tjente dårlig). Hun viste meg messengerchatten sin og vi snakker 10-12 ivrige menn, de aller fleste langt yngre enn henne selv 😅 Og hun er ikke ute etter en ny surgubbe å rydde opp etter, hun orker ikke engang tanken. Men ivrige karer er det åpenbart mer enn nok av der ute 😅

Anonymkode: ac584...245

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel singel i 6 år etter at jeg gikk fra eksen og hadde lignende bekymringer. Stressa allikevel ikke med å finne noen ny. Jeg er såpass sær og ville derfor finne noen det virkelig klaffet med.

Tror mange fokuserer mye på de negative sidene og overdriver hvor vanskelig det er å finne en ny kjæreste. Det kan være frustrerende, men det synes jeg egentlig at det var da jeg var 20 også.

Det er mye useriøst på datingapper, men om man er litt selektiv så er min erfaring at det er mange seriøse menn. Så er det vel mye basert på tilfeldigheter om og når man treffer noen. Jeg traff min på Tinder og han er 4 år eldre enn meg. Man skal nok ikke stole for mye på de som er veldig negative.

Uansett, så er det mange hyggelige og flotte menn der ute, men så er det å treffe han det klaffer med og der begge er klar for å satse.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei, jeg har vært litt i samme situasjon som deg. Før jeg gikk ut fra et svært skrantende forhold, tenkte jeg veldig mye på neste kjæreste, om jeg ble alene osv. Det er dog helt feil fokus!
Jeg gikk rett på datingappene, som jeg aldri hadde prøvd før, og det ble en ganske brutal erfaring, jeg var jo overhodet ikke vant med avvisning osv. Og det var virkelig ikke så kult som jeg hadde forestilt meg.
Etterhvert innså jeg at jeg absolutt ikke måtte rett inn i et nytt forhold, at dette bruddet var noe jeg måtte bearbeide, og at jeg etter tjue år hadde en helt unik mulighet til å bli bedre kjent med meg selv og hva jeg egentlig vil ha ut av livet!
Et samlivsbrudd er en stor emosjonell og fysisk påkjenning, bare flyttinga tar en masse tid og fokus.
Dette valget er noe du må gjøre for deg selv, for å få et bedre liv, for å finne ut hva du vil ha ut av fremtiden.
Jeg tror det er veldig vanlig å få så fokus på en ny mann når man er så vant med å være med en, men min erfaring er altså at det å bli kjent med meg selv og få masse ny egentid var helt strålende og veldig givende.
Nå er det snart et år siden, jeg har en fast elsker som jeg har det veldig fint med ca en gang i uka, jeg har fått dyrket hobbyer jeg elsker på en helt ny måte, fått mye nærere forhold til en del mennesker jeg før bare kjente perifert.
Ja, livet er så utrolig mye bedre, men denne prosessen tar tid!
Gi deg selv den tiden, ikke stress med tanken på ny mann.
Og for å svare på det og: Null problem å få seg sex og date i 40-åra, mange langt yngre menn vil også gjerne ha oss, fordi damer på deres alder bare er opptatt av å stifte familie osv. Ha det gøy, jeg er skikkelig glad for at jeg turte å forlate det kjente, det var så uendelig riktig. Lykke til!

Anonymkode: e478e...537

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 22.14):

Vurderer å gå fra mannen, men holder ut for ungene. 😅

Når bør jeg senest gå, for å rekke å finne en ny før jeg blir for gammal?

Hvordan er markedet for 40+ ?

Alder har ikke så mye å si. Folk er på datingapper opp til 60. 
Om du skiller deg så antar jeg du har dine grunner og at det ikke handler om å finne en «ny». Det er tøft der ute, og mye rart…

Men om du går så husk at du får en sorgfase, barna kjenner på sorg, dere må bli enige om fordeling, bolig, økonomi. Sånt tar tid. Vanskelig å etablere seg på nytt.

Når du har fikset denne sorgperioden så kan du våge deg ut for å kysse frosker…

Anonymkode: 13629...48f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...