Gå til innhold

Dating i 40 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 7.29):

Kvinner på 40+ er kun interessante for menn 50+, utover det spiller det ikke så stor rolle.

Anonymkode: 06e33...fa9

Hilsen mann eller? For dette er ikke hva jeg ser blant kolleger og venninner som ble single i førtiåra. Har heldigvis holdt sammen med min mann men om det skulle ryke så hadde dette vært min minste bekymring 😄 

Anonymkode: 5c01e...563

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ALB skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at appene funker fint. Du skriver at du prøvde nettdating for noen år siden - da møtte du dem fysisk, eller skrev du kun med dem? Høres ut som ditt problem er at du er beskjeden og ikke helt har knekt datingkoden? :) Jeg har noen venninner som er som deg, de måtte rett og slett øve seg på å date litt. Her i Norge er det en dårlig datingkultur - særlig på små steder. Oppvokst på byda selv. Så man blir liksom ikke vant til den settingen - det å kunne navigere small talk over i litt dypere samtaler, bli kjent med noen, flørte og "trå vannet" litt, og se hva som skjer....  

Du har rett i at du begrenser deg selv ved å ikke bruke apper; bor man på et lite sted er det begrenset utvalg. Hvis du virkelig ønsker å treffe noen ville jeg gått målrettet til verks. Tatt i bruk apper, men også gitt beskjed til venner og bekjente at du er på utkikk, sjekket om de kunne sette opp noen blind date til deg, kanskje? Sett deg som mål å gå på én date hver måned eller noe sånt? :)

Når det gjelder dating in real life: Jeg ble singel på nyåret, og ble bedt ut av to menn fysisk (jobbnettverk) etter kort tid; takket nei da jeg ikke ønsker å date noen jeg har en profesjonell forbindelse med, og ikke helt følte at de var rett for meg uansett. Men flotte menn! Så det går absolutt an å treffe folk på gamlemåten også. Det er jo gjerne gjennom jobb og hobbyer at mennesker møter?

Lykke til!

Takk for alle forslag. jeg innser nå at det enkleste, og klart minst smertefulle, er å bare akseptere min skjebne og forbli alene. Det høres jo ut som jeg må endre omtrent alt med meg selv for å kanskje finne noen, og jeg tviler på at noen mann der ute er verdt det.

Grunnen til at jeg ikke liker nettdating og apper er at jeg ikke klarer å fatte interesse for noen på den måten. Jeg kan se at en mann er bra på papiret, men det er ikke nok til å gjøre meg interessert. Jeg må treffe noen å kjenne på kjemi for å komme dit, og når jeg i utgangspunktet ikke er interessert i personen, så har jeg ikke lyst til å bruke tid på å treffe vedkommende heller. Derfor føles hele greia bare rart, og litt ubehagelig.

Og om vennene mine kjente noen som kunne vært aktuelle, så hadde de nok sagt det. De vet jo at jeg er håpløst og evig singel. Jeg vil ikke bli så stakkarslig at jeg begynner å tigge dem om å finne en mann til meg. Det vil bare sette dem i ubehagelige situasjoner også. 

En date i måneden er uansett fullstendig urealistisk. Det er ikke så mange aktuelle menn her, og jeg ser ikke noe poeng i å reise landet rundt for å treffe noen når jeg ikke kan flytte på meg per tidspunkt. Ikke er jeg pen nok til å få så mye oppmerksomhet heller, det er jo tross alt ingen som ser meg i virkeligheten.

Men greit å få det avklart. Om han ikke kommer og banker på døren min, så er jeg alene resten av livet. Litt trist. men bedre enn alt det andre. 

Anonymkode: 5df2c...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 48, var singel lenge, men har det siste året hatt kjæreste som er 44. Senket ikke kravene heller og er veldig fornøyd med han.

Anonymkode: a1e06...3e8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet har hun bedre odds enn menn 40+.

Artikkelen skriver også om forskjeller i hvordan k/m sveiper, mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Veivalg skrev (Akkurat nå):

Ser fortsatt ikke helt poenget, men for all del, man poster det man vil 😊

Anonymkode: 4ecba...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Veivalg skrev (11 minutter siden):

Vi har ikke egentlig det..jeg har vel datet sånn 5 menn på under 1 mnd. Jeg har null kjemi med samtlige og vi har ingenting til felles. Men forskjellen på dem og meg er at de vil møte meg igjen: til tross for det. Virker som det holder at jeg er kvinne...

Anonymkode: 99047...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var singel i ett år, og hadde gode dager med dating og venner.

Men ett år etter bruddet snublet jeg ved en tilfeldighet (eller skal jeg være romantisk og si skjebnen? 😆🥰) den store kjærligheten. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har ikke egentlig det..jeg har vel datet sånn 5 menn på under 1 mnd. Jeg har null kjemi med samtlige og vi har ingenting til felles. Men forskjellen på dem og meg er at de vil møte meg igjen: til tross for det. Virker som det holder at jeg er kvinne...

Anonymkode: 99047...587

Jeg har datet tre menn på tre år 😄 Så det er ikke sånn at alle kvinner har det så lett. 

Anonymkode: 4ecba...61b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er trist at folk gir opp forhold og familie så lett. Hva med å prøve å fikse ting? Hva skjedde med "til døden skiller oss ad"?
Markedet for 40+ er nok ikke allverdens. Det er veldig insnevret allerede i 30-årene hvor det er litt som å lete etter den minst skadede tingen i en brukt-eske på ett loppemarked.

Anonymkode: b0976...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men: Er selv 30 og syns menn på samme alder er helt håpløse. Virker som de er i en eller annen krise. Har datet litt nedover og syns det var bra, men vil ikke risikere å ende opp med en fyr som ikke har bestemt seg for hva han vil i livet. Kunne tenkt meg å treffe menn som er eldre også. Hva er hovedforskjellen mellom menn som er 30 kontra 40? 🤷‍♀️Atferdsmessig. Enkelte 30 åringer ser jo så gubbete ut uansett, at 10 år mer sikkert ikke gjør noe forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (2 minutter siden):

Off topic, men: Er selv 30 og syns menn på samme alder er helt håpløse. Virker som de er i en eller annen krise. Har datet litt nedover og syns det var bra, men vil ikke risikere å ende opp med en fyr som ikke har bestemt seg for hva han vil i livet. Kunne tenkt meg å treffe menn som er eldre også. Hva er hovedforskjellen mellom menn som er 30 kontra 40? 🤷‍♀️Atferdsmessig. Enkelte 30 åringer ser jo så gubbete ut uansett, at 10 år mer sikkert ikke gjør noe forskjell. 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg modnet mye mellom 30 og 40. Faren er jo at kvinner, som i snitt lever lenger enn menn, får ganske lang periode som enke på slutten av livet. Men, den tid, den sorg osv.

Tror midtlivskrisa rammer oss da. Meningen med livet og slikt. Så kanskje også menn i 40-åra er «helt krise»!?

Jeg har tenkt ganske mye på hva jeg vil. Tror det blir opplevelser faktisk, jeg har allerede en god jobb, hus og nok av ting. Jeg har lyst til å være litt mer ute i naturen, men jeg er ingen villmarking. Jeg har lyst til å reise på byferier, spise god mat og drikke, men jeg har også lyst til å sitte i en armkrok og se en helt ålreit TV-serie. Jeg har også lyst til å være en god far til barna.

For å svare TS, jeg håper og tror du har gode muligheter, men det er ingen som sier at det er enkelt. Kanskje finner du aldri noen, det er risken du tar. Hvis du tenker at det er bedre alene enn sånn du har det i dag, så er det et tegn.

Hvis dere ikke har gjort det, prøv parterapi. Koster lite og i verste fall kan man krysse av for å ha prøvd det og.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kullsyrevann skrev (25 minutter siden):

Hva legger du i håpløs og hva innebærer krisene deres? Skal sikkert prøve å date 30 åringer nå, som 30. 
Har også observert at vi begynner å se eldre ut, men er rart jeg ble overasket, vi er jo eldre 😂 10 år er sikkert en forskjell, å jeg tipper de også er i en krise, kanskje en større en også, men om du liker den forskjellen, så er jo det veien for deg å teste ut. 

Anonymkode: 1b775...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivalg skrev (Akkurat nå):

Kan bare snakke for meg selv, men jeg modnet mye mellom 30 og 40. Faren er jo at kvinner, som i snitt lever lenger enn menn, får ganske lang periode som enke på slutten av livet. Men, den tid, den sorg osv.

Tror midtlivskrisa rammer oss da. Meningen med livet og slikt. Så kanskje også menn i 40-åra er «helt krise»!?

Jeg har tenkt ganske mye på hva jeg vil. Tror det blir opplevelser faktisk, jeg har allerede en god jobb, hus og nok av ting. Jeg har lyst til å være litt mer ute i naturen, men jeg er ingen villmarking. Jeg har lyst til å reise på byferier, spise god mat og drikke, men jeg har også lyst til å sitte i en armkrok og se en helt ålreit TV-serie. Jeg har også lyst til å være en god far til barna.

For å svare TS, jeg håper og tror du har gode muligheter, men det er ingen som sier at det er enkelt. Kanskje finner du aldri noen, det er risken du tar. Hvis du tenker at det er bedre alene enn sånn du har det i dag, så er det et tegn.

Hvis dere ikke har gjort det, prøv parterapi. Koster lite og i verste fall kan man krysse av for å ha prøvd det og.

Takk for svar! Ja for jeg har selv vært veldig frem og tilbake, svelgt mange kameler i tjueårene og har endelig funnet ro i livet. Jeg fulgte ikke et standard oppsett for å bygge opp livet mitt, har prøvd mye rart, så jeg vet jo hvilke alternativer jeg hadde. Så vil helst ikke ha en mann som er i krise med situasjon/identitet. Opplever det med menn som er i starten av trettiårene, kan godt hende jeg har vært uheldig (eller så generaliserer jeg pga. mine erfaringer). 

Vil egentlig bare ha en mann jeg kan oppleve ro og trygghet med. Som worst case tar opp golf eller kjøper seg en litt for dyr bil 😂 Ikke en som angrer på utdanning, jobb og hvor han har bosatt seg. Mange snur i trettiårene og er så frem og tilbake. Mange angrer på valgene de tok i tjueårene. Ikke vil jeg ha barn heller, så tror ikke det hadde vært dumt å finne en som vet han vil være barnløs, eller som har barn fra før av. En som kjenner seg selv. Ja og selv om de litt yngre guttene har hatt mer gnist og mindre emosjonell bagasje, så vil jeg ikke frarøve en ungkar muligheten til å være vill og fri. Eller mulighet til å finne seg selv.

Jeg tenker egentlig det er fint å date eller å plutselig være singel fra tretti til førti. Tjueårene er en wild ride. Plutselig våkner man en dag å innser at partnervalg var helt feil. Det gjorde jeg i hvert fall. Det gjelder bare å luke ut de som er bitre og helt nedtrykt fra tidligere forhold.

Mange beskylder kvinner for å være for kresne å kjerring når de blir eldre. Jeg tror det heller handler om at man er voksen og trives man som singel vil man ikke at hvem som helst skal få plass i hverdagen 🧐

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjempelett å finne en ny hvis en godtar yngre menn!

Anonymkode: 947db...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjempelett å finne en ny hvis en godtar yngre menn!

Anonymkode: 947db...c9a

Vil de ha eldre damer altså? 

Anonymkode: 09078...152

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil de ha eldre damer altså? 

Anonymkode: 09078...152

Det er min erfaring. Ikke alle vil  nødvendigvis ha en partner for livet, da, men jeg ser også mange forhold som har vart i mange år og hvor hun er 5-10-15 år eldre. 

Anonymkode: d3292...b32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (På 19.4.2024 den 10.39):

Er mann og snart 51. Dater gjerne damer i 40-åra😉. Synes derimot det er trist å se at kvinner i siste del av 30-årene får kjeft fra andre kvinner fordi de dater menn i alderen 45-55. Hvorfor kan man ikke bare la folk få velge selv? Hadde jeg møtt ei på 35 og vi hadde funnet ut at vi har det fint sammen, så har vel egentlig ingen andre noe med det?🤔

Kunne du tenke deg en kjæreste på 67? Aldersforskjellen er den samme som mellom deg og 35-åringen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (14 minutter siden):

Kunne du tenke deg en kjæreste på 67? Aldersforskjellen er den samme som mellom deg og 35-åringen.

Tror du mistet poenget i kommentaren min. Poenget var at dersom en kvinne på 35 finner kjærligheten med en mann på 51, (eller om en mann på 51 finner kjærligheten med en kvinne på 67), så er det deres valg og noe vi andre ikke har noe med. Hvis de har det bra sammen, trenger ingen å kjefte eller komme med stygge kommentarer til dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...