Gå til innhold

Dating i 40 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm? Jeg er 40 og har null interessenter på datingappene. Samme med venner. Så ut ifra min erfaring er ikke kvinner over 40 interessante, det var verken løgn eller forsøk på å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 4ecba...61b

Jøss…her må det jo være noe geografiske issues, eller? Bor du i usentrale strøk? I Oslo er det i allefall ikke sånn, erfaringsmessig. 

Anonymkode: 82a26...54f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hm? Jeg er 40 og har null interessenter på datingappene. Samme med venner. Så ut ifra min erfaring er ikke kvinner over 40 interessante, det var verken løgn eller forsøk på å rakke ned på andre. 

Tja, de fleste damer på 40+ sier jo at de rennes ned av tilbud? Ofte av høye, kjekke menn. Gjerne mye yngre enn dem og.

Så det er vel fortsatt veldig mye lettere for kvinner enn det er for menn, også etter 40

Anonymkode: 189ec...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
remix2020 skrev (22 timer siden):

Ingenting jeg egentlig har noe med, men hvorfor vurderer du å gå fra mannen din? Er det mulig å reparere det forholdet du har så er det kanskje det man burde forsøke først. Dating etter 40 er vanskelig. I hvert fall hvis man skal basere datingen på online dating. Det er kun et kjøttmarked basert på vurdering av bilder og tekst.

Hilsen mann på 50

Jeg elsker han ikke lenger, og tenner ikke på han. Og han er ikke interessert i bare vennskap. Det kunne jeg klart. Men han vil ha mye fra meg, både nærhet, sex, samtaler og tid. Det er vanskelig for meg å gi når følelsene krangler. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor er dette i det hele tatt fokuset ditt?

Anonymkode: 284e4...975

Fordi tanken på å bli alene resten av livet ikke frister. 😢 Trives best i et parforhold. Så da lurer jeg på om jeg bare "må" bli, for å ikke bli ensom og bitter.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Like enkelt og like vanskelig for de som er både i 20 og 30 årene. Jeg er 43, skilt og har barn. Kan velge og vrake, markedet er enormt. Både eldre og yngre. Stor fordel å slippe å lete etter en mann å etablere seg med. Nå kan du jo velge ut fra pleasure. Finn deg en som er ute etter å ha det hyggelig, kose seg, reise og å sex. Ikke en du skal dele postkasse og skittentøy med. Har datet 1 års tid nå, og hatt det kjempegøy. Enjoy!!

Anonymkode: edee4...aa0

Haha takk. Gøy med litt oppmuntring. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor holder du ut for barna? Dess eldre barna blir, dess vanskeligere blir det. Og dess eldre du blir, dess vanskligere blir det å finne kjærest. Skill deg nå! Ikke vent! 

Anonymkode: 41a86...2ec

Takk for innspill!

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er neppe noe problem for en kvinne i 40-årene å finne en ny livspartner. Finnes mange seriøse og bra menn i din aldersgruppe som vil være interessert. 

Jeg er ikke enig med enkelte i at du "må" vente så og så lenge etter skilsmisse. Det avhenger helt av person og situasjon. 

Noen er klare med en gang mens andre trenger mer tid. 

Når enkelte lirer av seg at de ikke "orker å forholde seg til" til nysingle med alt som følger med av samlivsbrudd osv, så tenker jeg at det er et shallow og egoistisk menneske jeg aldri ville datet. Voksne mennesker har alltid bagasje og ting som slker i livene sine. Å ha den holdningen at man bare skal høste av moroa men ikke ta del i virkeligheten, er ikke noe for meg i hvert fall. 

Man skal selvfølgelig heller ikke undervurdere hva et samlivsbrudd innebærer. Jeg brøt ut av et langt ekteskap som jeg innså mer og mer ødela meg som person. (lang historie, men bare tro meg). På den ene siden var det en stor lettelse den dagen det var gjort. Samtidig hadde det et langt etterslep av emosjonelle og praktiske utfordringer. For meg tok det ett og et halvt år før jeg var klar for dating. Det hadde ingenting med eksen å gjøre, men meg selv. Mye å reparere og ordne. Uansett hvor tøfft det var så var jeg aldri i tvil om at jeg gjorde rett. Men ikke alle rundt meg ser det fra min side og det må jeg leve med. I dag er jeg i et forhold med en fantastisk dame. 

Eneste jeg nesten angrer på er at jeg ikke gjorde dette før. Masse bortkastet tid. 

Jeg skjønner at du spør fordi du lurer på hva som venter deg hvis du tar steget. Det er helt ok.

Jeg vil råde deg til å ta en ting om gangen.  Mange tenker nok at de ønsker seg en ny drømmepartner fortest mulig. Jeg gjorde det. Men når bruddet var skjedd, var det ærlig talt ikke det jeg tenkte mest på. Det kan være klokt å ikke pålegge deg selv for mye, men fokusere på en og en ting. Så ordner det seg sikkert. 

(jeg gidder ikke gi deg moralpreken om å redde forholdet. Noen forhold bør reddes. Andre ikke. Dette må du finne ut av selv) 

M50

Anonymkode: 80eaa...428

Takk for kloke ord.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er bare delvis enig med deg. De som kommer fra emosjonelt døde forhold har allerede prosessert mesteparten av bruddet før det skjer og trenger ikke nødvendigvis så mye tid for å komme seg videre. Jeg snakker av erfaring. Det er nok mer utfordrende for de som blir forlatt uten å ha hatt denne prosessen i forkant. 

Anonymkode: 451b1...452

Dette er meg ja... 

Tull. Jeg er 45 og kunne fått en date i dag og en kjæreste i morgen, LETT.

Helt feil, noenlunde pene, noenlunde veltrente, intelligente, interessante og hyggelige kvinner får seg lett kjæreste enten de er 20 eller 50. Og det helt uten fillers, botox og sminke påført med sparkel. 

Tull, både jeg og flere av venninnene mine har mange menn og gutter som er interessert, men vi er selvsagt ikke interessert i gutter på 23.

Har flere venninner som er samboere og har barn med menn som er 5-10 år yngre. Ene var 44 da hun ble sammen med en på 32 og fikk to barn, nå har de vært sammen i over 10 år og still going strong.

En annen valgte nettopp vekk en på 28 fordi han er for ung, hun et 41.

Anonymkode: 2fa23...7d5

Takk for at du skrev. Jeg har sterke meninger om enkelte ting, flere interesser, og bruker lite sminke og denslags. 

Kommer nok litt an på barn også, hvor mange og hvor gamle. 
Andre faktorer som økonomi, hvor godt man tar vare på seg selv, helse osv er også viktige. 

Anonymkode: d2e96...1a1

To barn, økonomien burde vært bedre, tar godt vare på meg selv.

Stor forskjell på 40 åringer, noen ser ut som de knapt er 30 andre ser slitne og nærmere 50 ut. 

Anonymkode: d2e96...1a1

Har alltid sett yngre ut enn jeg er.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Følte du deg truffet? 😅

Man trenger tid til å finne ut av seg selv og lande etter et brudd. Er det barn involvert er det ennå viktigere at man venter en lang stund før man går videre. At jeg ikke er interessert i nysingle handler om at jeg har selvrespekt og respekt for andre mennesker som er involvert. Hopper man rett inn i nytt forhold er man ofte litt desperat og faller for feil person. 

Anonymkode: 0e0b0...6cb

Tas til etteretning. 😊

Det var mange svar her, beklager at jeg ikke svarte alle. Satte virkelig pris på hver og en av innleggene. 

TS

Anonymkode: 09078...152

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jøss…her må det jo være noe geografiske issues, eller? Bor du i usentrale strøk? I Oslo er det i allefall ikke sånn, erfaringsmessig. 

Anonymkode: 82a26...54f

Min tanke her også. Registrerte meg på Tinder - 3000 likes på min profil på to uker. Helt vanlig profil. Ser bra nok ut, men ingen modell, og har ikke iøynefallende bilder med kropp og trutmunn i fokus på min profil.... Ok, så er 90% av de som liker profilen min - og andre kvinners - menn som kun er ute etter sex, men det er jo fortsatt et par hundre flotte og interessante menn å velge mellom? Så det er rett og slett så enkelt som å velge ut 20-30 av de beste og chatte litt, deretter selektere 3-5 for en første date, og om du ikke treffer blink på den runden er det bare å kjøre samme prosedyre på nytt. Dater en fantastisk mann på samme alder nå. Han er 100% klar for noe seriøst, alt av apper er slettet, han slipper meg inn i sitt liv både emosjonelt og praktisk, forteller meg hvor forelsket han er og hvor glad i meg han har blitt daglig, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med mitt valg om å skille meg i fjor.

Den brutale sannheten er i mine øyne denne: Hvis du som kvinne i 40-åra er:

• Normalvektig eller "bare" overvektig (fedme gjør at menn velger deg bort, noe de ikke kan lastes for, mener jeg)
  • Velstelt/tar vare på deg selv.
  • Uten psykiatriske diagnoser.
  • Høvelig ressurssterk (utdannet, klarer deg selv økonomisk, har hobbyer og interesser og generelt egne greier gående)
  • Ikke kynisk og hard, men tydelig på at du ønsker å være et mykt sted for en mann å lande, og samtidig også har et genuint ønske om la en mann få være ditt myke sted å lande... Dette er viktig! Menn er generelt så sultefôret på omsorg og ømhet at 9 av 10 kollapser i armene dine det sekundet du trekker dem inntil deg og viser genuin omsorg og sårbarhet. Dette må flere kvinner være modige nok til å gjøre - uansett alder.

Da har du kjæreste akkurat når du vil.

Og før INCEL-gjengen melder seg for å fritte meg ut mtp hva jeg mener med de "20-30 BESTE"...

• NEI - Jeg har ikke høydekrav.
  • NEI - Jeg bryr meg ikke om utdanning og økonomi.
  • JA - Jeg må se av bildene at du tar vare på deg selv, akkurat som jeg tar vare på meg selv (ha et bevisst forhold til klær, frisyre, du må gjerne være overvektig, men helst ikke fedme).
  • Ja - Det må fremgå av profilen din at du har interesser og engasjement - for ett eller annet.
  • Ja - Profilteksten din må få meg til å le.
  • Ja - Du må være sånn ca psykisk frisk. Kan gjerne ha problemer, men jobb i alle fall med dem.

Passer du kriteriene over har du kjæreste akkurat når du vil.

Så enkelt er det. Normale, friske dyr klarer å parre seg. Ikke kjøp hypen om at dette er så jævla vanskelig.

Endret av ALB
Skrivefeil.
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
remix2020 skrev (2 timer siden):

Har vært on/off på datingapper siden jeg ble singel i 2013. Hatt 2 dater fra appen «KristenDate», ellers har det vært liten uttelling. 
Tror nok at min siste kjærlighet dukker opp et annet sted enn på en eller annen datingapp

Jeg var enslig mellom 37 og 49 år, og jeg hadde Kari vurdert en mann mer enn maks to pr eldre enn meg da jeg kasta meg ut på markedet som 49-åring. Endte med en litt yngre en, og vi kommer til å eldes samtidig. Så glad jeg ikke sitter her m en 60-åring nå. K 53.

Anonymkode: 2edb0...b6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var enslig mellom 37 og 49 år, og jeg hadde Kari vurdert en mann mer enn maks to pr eldre enn meg da jeg kasta meg ut på markedet som 49-åring. Endte med en litt yngre en, og vi kommer til å eldes samtidig. Så glad jeg ikke sitter her m en 60-åring nå. K 53.

...ikke Kari, aldri...Aldri mer eldre menn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hm kjenner to skilte kvinner i 40 åra som fikk seg ny mann i 30 åra.

Anonymkode: b02ee...2ac

Klart det.

Anonymkode: bde8e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart det.

Anonymkode: bde8e...9c1

Credo til alle kvinner som finner kjærligheten med yngre eller eldre menn❤️.

Credo til alle menn som finner kjærligheten med yngre eller eldre kvinner❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, remix2020 said:

Credo til alle kvinner som finner kjærligheten med yngre eller eldre menn❤️.

Credo til alle menn som finner kjærligheten med yngre eller eldre kvinner❤️

Ikke sant! Kred til alle som finner kjærlighet - punktum!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ALB skrev (1 time siden):

Min tanke her også. Registrerte meg på Tinder - 3000 likes på min profil på to uker. Helt vanlig profil. Ser bra nok ut, men ingen modell, og har ikke iøynefallende bilder med kropp og trutmunn i fokus på min profil.... Ok, så er 90% av de som liker profilen min - og andre kvinners - menn som kun er ute etter sex, men det er jo fortsatt et par hundre flotte og interessante menn å velge mellom? Så det er rett og slett så enkelt som å velge ut 20-30 av de beste og chatte litt, velg 3-5 for en første date, og om du ikke treffer blink der er det å kjøre samme prosedyre på nytt. Dater en fantastisk mann på samme alder nå. Han er 100% klar for noe seriøst, alt av apper er slettet, han slipper meg inn i sitt liv både emosjonelt og praktisk, forteller meg hvor forelsket han er og hvor glad i meg han har blitt daglig, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med mitt valg om å skille meg i fjor.

• Normalvektig eller "bare" overvektig (fedme gjør at menn velger deg bort, noe de ikke kan lastes for, mener jeg)
  • Velstelt/tar vare på deg selv
  • Uten psykiatriske vanske.
  • Høvelig ressurssterk (utdannet, klarer deg selv økonomisk, har hobbyer og interesser og generelt egne greier gående
  • Ikke er kynisk og hard, men tydelig på at du ønsker å være et mykt sted for en mann å lande, og samtidig også har et genuint ønske om la en mann få være ditt myke sted å lande... Dette er viktig! Menn er generelt så sultefôret på omsorg og ømhet at 9 av 10 kollapser i armene dine det sekundet du trekker dem inntil deg og viser genuin omsorg og sårbarhet. Dette må flere kvinner være modige nok til å gjøre - uansett alder.

Og før INCEL-gjengen melder seg for å fritte meg ut mtp hva jeg mener med de "20-30 BESTE"...

• NEI - Jeg bryr meg ikke om utdanning og økonomi
  • JA - Jeg må se av bildene at du tar vare på deg selv, akkurat som jeg tar vare på meg selv (ha et bevisst forhold til klær, frisyre, du må gjerne være overvektig, men helst ikke fedme)
  • Ja - Det må fremgå av profilen din at du har interesser og engasjement for noe
  • Ja - Du må være sånn ca psykisk frisk. Kan gjerne ha problemer, men jobb i alle fall med dem.

Så enkelt er det. Normale, friske dyr klarer å parre seg. Ikke kjøp hypen om at dette er så jævla vanskelig.

Mener du det? Jeg er 40 år, normalvektig, 178 høy, blond, langt hår, trener, jurist, er sosial og godt likt, mange hobbyer, osv. Er helt dødt på mine apper, har vært på date med tre menn på tre år 🤷‍♀️ De eneste som liker profilen min på Tinder er menn under 160 og menn som bor milevis unna. Så nå har jeg droppet alt og det får bare skje av seg selv om det er meningen. Bor i en storby (ikke Oslo) så skulle tro det var noen å finne, men virker ikke sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min tanke her også. Registrerte meg på Tinder - 3000 likes på min profil på to uker. Helt vanlig profil. Ser bra nok ut, men ingen modell, og har ikke iøynefallende bilder med kropp og trutmunn i fokus på min profil.... Ok, så er 90% av de som liker profilen min - og andre kvinners - menn som kun er ute etter sex, men det er jo fortsatt et par hundre flotte og interessante menn å velge mellom? Så det er rett og slett så enkelt som å velge ut 20-30 av de beste og chatte litt, velg 3-5 for en første date, og om du ikke treffer blink der er det å kjøre samme prosedyre på nytt. Dater en fantastisk mann på samme alder nå. Han er 100% klar for noe seriøst, alt av apper er slettet, han slipper meg inn i sitt liv både emosjonelt og praktisk, forteller meg hvor forelsket han er og hvor glad i meg han har blitt daglig, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med mitt valg om å skille meg i fjor.

• Velstelt/tar vare på deg selv
  • Uten psykiatriske vanske.
  • Høvelig ressurssterk (utdannet, klarer deg selv økonomisk, har hobbyer og interesser og generelt egne greier gående
  • Ikke er kynisk og hard, men tydelig på at du ønsker å være et mykt sted for en mann å lande, og samtidig også har et genuint ønske om la en mann få være ditt myke sted å lande... Dette er viktig! Menn er generelt så sultefôret på omsorg og ømhet at 9 av 10 kollapser i armene dine det sekundet du trekker dem inntil deg og viser genuin omsorg og sårbarhet. Dette må flere kvinner være modige nok til å gjøre - uansett alder.

• NEI - Jeg bryr meg ikke om utdanning og økonomi
  • JA - Jeg må se av bildene at du tar vare på deg selv, akkurat som jeg tar vare på meg selv (ha et bevisst forhold til klær, frisyre, du må gjerne være overvektig, men helst ikke fedme)
  • Ja - Det må fremgå av profilen din at du har interesser og engasjement for noe

Men må man på app for å finne disse mennene? Jeg kan krysse av på alle punktene du ramser opp, men menn vet ikke engang at jeg eksisterer. Jeg vet at jeg sikkert begrenser meg ved å ville la det skje naturlig, spesielt siden jeg er introvert og beskjeden, og i tillegg bor på et lite sted. Men jeg prøvde nettdating en kort periode for noe år siden, og det føles så kunstig og unaturlig, og faktisk litt falskt og ubehagelig, så det kommer jeg ikke til å gjøre igjen.

Alle dere her som sier dere har lange køer av beilere, hvor treffer dere dem? Er app mitt eneste håp? (For i så fall kommer jeg heller til å velge et liv alene).

Anonymkode: 5df2c...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du det? Jeg er 40 år, normalvektig, 178 høy, blond, langt hår, trener, jurist, er sosial og godt likt, mange hobbyer, osv. Er helt dødt på mine apper, har vært på date med tre menn på tre år 🤷‍♀️ De eneste som liker profilen min på Tinder er menn under 160 og menn som bor milevis unna. Så nå har jeg droppet alt og det får bare skje av seg selv om det er meningen. Bor i en storby (ikke Oslo) så skulle tro det var noen å finne, men virker ikke sånn. 

Dette høres rart ut. Har du vært i et langvarig forhold før? Er du skilt og/eller har barn? Hvis profilen din gir inntrykk av hard karrierekvinne på 40 år som ikke har vært i forhold før kan nok mange menn velge deg vekk. Fremstår du hard og kynisk på noe som helst måte i profilen din vil dette være lite tiltrekkende for menn. Hvis profilen din fremstår myk, omsorgsfull og eventyrlysten forstår jeg ikke på noe som helst vis at du skal slite med å få likes :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres rart ut. Har du vært i et langvarig forhold før? Er du skilt og/eller har barn? Hvis profilen din gir inntrykk av hard karrierekvinne på 40 år som ikke har vært i forhold før kan nok mange menn velge deg vekk. Fremstår du hard og kynisk på noe som helst måte i profilen din vil dette være lite tiltrekkende for menn. Hvis profilen din fremstår myk, omsorgsfull og eventyrlysten forstår jeg ikke på noe som helst vis at du skal slite med å få likes :)

Har vært i to lange forhold, har ett barn. Og nei, jeg er så langt fra kald karrierekvinne man kommer. Har tidligere jobbet som sykepleier, og fikk alltid høre jeg ikke passet som jurist fordi jeg er for snill 😄 Det er vel alltids noen som er penere, yngre og mer spennende enn meg på appene sikkert? 🤷‍♀️ Jeg har hørt mange ganger at folk ikke skjønner hvorfor jeg er singel, men sikkert litt uflaks. 

Fikk nesten lyst til å prøve igjen etter denne tråden, men kan ikke se for meg at det går annerledes nå 😄

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært i to lange forhold, har ett barn. Og nei, jeg er så langt fra kald karrierekvinne man kommer. Har tidligere jobbet som sykepleier, og fikk alltid høre jeg ikke passet som jurist fordi jeg er for snill 😄 Det er vel alltids noen som er penere, yngre og mer spennende enn meg på appene sikkert? 🤷‍♀️ Jeg har hørt mange ganger at folk ikke skjønner hvorfor jeg er singel, men sikkert litt uflaks. 

Fikk nesten lyst til å prøve igjen etter denne tråden, men kan ikke se for meg at det går annerledes nå 😄

Her må du bare prøve deg på apper igjen altså, for dette høres merkelig ut. Tro meg, det finnes mange yngre og penere enn meg der ute også, men som sagt manglet det ikke på matcher de ukene jeg rakk å være på Tinder. Har selv en mastergrad og god jobb innen medie/kommunikasjonsbransjen, to langvarige forhold med ett barn som resultat. Så på papiret skulle det være minimalt med forskjell på meg og deg mtp hvor attraktiv man er for menn i 40-åra. Ville registrert meg igjen, uten tvil! Og selvfølgelig - bruk nettverk, aldri feil å prøve å treffe noen in real life heller 🤭 Lykke til! ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2024 at 9:13 AM, AnonymBruker said:

Like enkelt og like vanskelig for de som er både i 20 og 30 årene. Jeg er 43, skilt og har barn. Kan velge og vrake, markedet er enormt. Både eldre og yngre. Stor fordel å slippe å lete etter en mann å etablere seg med. Nå kan du jo velge ut fra pleasure. Finn deg en som er ute etter å ha det hyggelig, kose seg, reise og å sex. Ikke en du skal dele postkasse og skittentøy med. Har datet 1 års tid nå, og hatt det kjempegøy. Enjoy!!

Anonymkode: edee4...aa0

Oh yes. Dette stemmer 100%. Enormt mye lettere og mye mer morsomt å date som 42-åring enn som 28-åring. Kan utelukkende ta hensyn til emosjonell, kognitiv og seksuell stimuli. Glemme alt av logistikk og praktisk skit.  Veldig befriende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da må dere forandre profilen deres. Jeg er K44, helt vanlig utseende og får ikke horder av matcher, men jeg får da en del. Søker etter menn på ca min egen alder. Ikke problemer med å få meg en date. 

Anonymkode: b84f9...2df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må dere forandre profilen deres. Jeg er K44, helt vanlig utseende og får ikke horder av matcher, men jeg får da en del. Søker etter menn på ca min egen alder. Ikke problemer med å få meg en date. 

Anonymkode: b84f9...2df

Hva har du i profilen da? Alltid synes det har vært vanskelig å vite hva man skal skrive. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ALB skrev (2 timer siden):

Her må du bare prøve deg på apper igjen altså, for dette høres merkelig ut. Tro meg, det finnes mange yngre og penere enn meg der ute også, men som sagt manglet det ikke på matcher de ukene jeg rakk å være på Tinder. Har selv en mastergrad og god jobb innen medie/kommunikasjonsbransjen, to langvarige forhold med ett barn som resultat. Så på papiret skulle det være minimalt med forskjell på meg og deg mtp hvor attraktiv man er for menn i 40-åra. Ville registrert meg igjen, uten tvil! Og selvfølgelig - bruk nettverk, aldri feil å prøve å treffe noen in real life heller 🤭 Lykke til! ❤️

Takk, får vurdere det 😊 Jeg har dessverre mest venner jeg har hatt i over 20 år, det er ikke mye å finne der 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva har du i profilen da? Alltid synes det har vært vanskelig å vite hva man skal skrive. 

Jeg hadde egentlig veldig lite i min profil. Litt om interesser og hva jeg gjør mtp frivillig arbeid. Et par nikk til hva jeg foretrekker på kulturfronten (musikksmak, litteratur). Ikke noe spesielt, opplever jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Men må man på app for å finne disse mennene? Jeg kan krysse av på alle punktene du ramser opp, men menn vet ikke engang at jeg eksisterer. Jeg vet at jeg sikkert begrenser meg ved å ville la det skje naturlig, spesielt siden jeg er introvert og beskjeden, og i tillegg bor på et lite sted. Men jeg prøvde nettdating en kort periode for noe år siden, og det føles så kunstig og unaturlig, og faktisk litt falskt og ubehagelig, så det kommer jeg ikke til å gjøre igjen.

Alle dere her som sier dere har lange køer av beilere, hvor treffer dere dem? Er app mitt eneste håp? (For i så fall kommer jeg heller til å velge et liv alene).

Anonymkode: 5df2c...d65

Jeg tenker at appene funker fint. Du skriver at du prøvde nettdating for noen år siden - da møtte du dem fysisk, eller skrev du kun med dem? Høres ut som ditt problem er at du er beskjeden og ikke helt har knekt datingkoden? :) Jeg har noen venninner som er som deg, de måtte rett og slett øve seg på å date litt. Her i Norge er det en dårlig datingkultur - særlig på små steder. Oppvokst på byda selv. Så man blir liksom ikke vant til den settingen - det å kunne navigere small talk over i litt dypere samtaler, bli kjent med noen, flørte og "trå vannet" litt, og se hva som skjer....  

Du har rett i at du begrenser deg selv ved å ikke bruke apper; bor man på et lite sted er det begrenset utvalg. Hvis du virkelig ønsker å treffe noen ville jeg gått målrettet til verks. Tatt i bruk apper, men også gitt beskjed til venner og bekjente at du er på utkikk, sjekket om de kunne sette opp noen blind date til deg, kanskje? Sett deg som mål å gå på én date hver måned eller noe sånt? :)

Når det gjelder dating in real life: Jeg ble singel på nyåret, og ble bedt ut av to menn fysisk (jobbnettverk) etter kort tid; takket nei da jeg ikke ønsker å date noen jeg har en profesjonell forbindelse med, og ikke helt følte at de var rett for meg uansett. Men flotte menn! Så det går absolutt an å treffe folk på gamlemåten også. Det er jo gjerne gjennom jobb og hobbyer at mennesker møtes?

Lykke til!

Endret av ALB
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...