AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #21 Del Skrevet 19. april 2024 Det er neppe noe problem for en kvinne i 40-årene å finne en ny livspartner. Finnes mange seriøse og bra menn i din aldersgruppe som vil være interessert. Jeg er ikke enig med enkelte i at du "må" vente så og så lenge etter skilsmisse. Det avhenger helt av person og situasjon. Noen er klare med en gang mens andre trenger mer tid. Når enkelte lirer av seg at de ikke "orker å forholde seg til" til nysingle med alt som følger med av samlivsbrudd osv, så tenker jeg at det er et shallow og egoistisk menneske jeg aldri ville datet. Voksne mennesker har alltid bagasje og ting som slker i livene sine. Å ha den holdningen at man bare skal høste av moroa men ikke ta del i virkeligheten, er ikke noe for meg i hvert fall. Man skal selvfølgelig heller ikke undervurdere hva et samlivsbrudd innebærer. Jeg brøt ut av et langt ekteskap som jeg innså mer og mer ødela meg som person. (lang historie, men bare tro meg). På den ene siden var det en stor lettelse den dagen det var gjort. Samtidig hadde det et langt etterslep av emosjonelle og praktiske utfordringer. For meg tok det ett og et halvt år før jeg var klar for dating. Det hadde ingenting med eksen å gjøre, men meg selv. Mye å reparere og ordne. Uansett hvor tøfft det var så var jeg aldri i tvil om at jeg gjorde rett. Men ikke alle rundt meg ser det fra min side og det må jeg leve med. I dag er jeg i et forhold med en fantastisk dame. Eneste jeg nesten angrer på er at jeg ikke gjorde dette før. Masse bortkastet tid. Jeg skjønner at du spør fordi du lurer på hva som venter deg hvis du tar steget. Det er helt ok. Jeg vil råde deg til å ta en ting om gangen. Mange tenker nok at de ønsker seg en ny drømmepartner fortest mulig. Jeg gjorde det. Men når bruddet var skjedd, var det ærlig talt ikke det jeg tenkte mest på. Det kan være klokt å ikke pålegge deg selv for mye, men fokusere på en og en ting. Så ordner det seg sikkert. (jeg gidder ikke gi deg moralpreken om å redde forholdet. Noen forhold bør reddes. Andre ikke. Dette må du finne ut av selv) M50 Anonymkode: 80eaa...428 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #22 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjer ofte på små steder der man praktiserer jevnlig partnerbytte. Man vet hvem andre som er på vei ut av et forhold, og da er det lett å avklare ny partner på 5 minutter. Bor man i større byer er det ikke tilfelle. Anonymkode: d8482...b70 Godt mulig, jeg bor i en stor by så jeg er isåfall unntaket fra regelen din. Anonymkode: 451b1...452 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #23 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er 47 og har ingen problemer med å møte og date flotte og interesserte menn. Dog ville jeg aldri vurdert en nyskilt partner. Alle har godt av minst et par års pause før de går inn i nytt forhold. Jeg orker ikke forholde meg til alt som følger med det å skille seg med felles barn. Anonymkode: 0e0b0...6cb Jeg er bare delvis enig med deg. De som kommer fra emosjonelt døde forhold har allerede prosessert mesteparten av bruddet før det skjer og trenger ikke nødvendigvis så mye tid for å komme seg videre. Jeg snakker av erfaring. Det er nok mer utfordrende for de som blir forlatt uten å ha hatt denne prosessen i forkant. Anonymkode: 451b1...452 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #24 Del Skrevet 19. april 2024 remix2020 skrev (14 timer siden): Ingenting jeg egentlig har noe med, men hvorfor vurderer du å gå fra mannen din? Er det mulig å reparere det forholdet du har så er det kanskje det man burde forsøke først. Dating etter 40 er vanskelig. I hvert fall hvis man skal basere datingen på online dating. Det er kun et kjøttmarked basert på vurdering av bilder og tekst. Hilsen mann på 50 Tull. Jeg er 45 og kunne fått en date i dag og en kjæreste i morgen, LETT. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helt håpløst, kvinner på 40+ er ikke interessante overhodet ut ifra mine erfaringer. Anonymkode: 4ecba...61b Helt feil, noenlunde pene, noenlunde veltrente, intelligente, interessante og hyggelige kvinner får seg lett kjæreste enten de er 20 eller 50. Og det helt uten fillers, botox og sminke påført med sparkel. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kvinner på 40+ er kun interessante for menn 50+, utover det spiller det ikke så stor rolle. Anonymkode: 06e33...fa9 Tull, både jeg og flere av venninnene mine har mange menn og gutter som er interessert, men vi er selvsagt ikke interessert i gutter på 23. Har flere venninner som er samboere og har barn med menn som er 5-10 år yngre. Ene var 44 da hun ble sammen med en på 32 og fikk to barn, nå har de vært sammen i over 10 år og still going strong. En annen valgte nettopp vekk en på 28 fordi han er for ung, hun et 41. Anonymkode: 2fa23...7d5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #25 Del Skrevet 19. april 2024 Kjør på. Kjenner en dame som er godt over 40. Hun har lange køer av beilere i alle aldre. Virkelig laaaange køer. Hun blir faktisk stressa av hele greia. Anonymkode: 4f495...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #26 Del Skrevet 19. april 2024 Kommer nok litt an på barn også, hvor mange og hvor gamle. Andre faktorer som økonomi, hvor godt man tar vare på seg selv, helse osv er også viktige. Anonymkode: d2e96...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #27 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjør på. Kjenner en dame som er godt over 40. Hun har lange køer av beilere i alle aldre. Virkelig laaaange køer. Hun blir faktisk stressa av hele greia. Anonymkode: 4f495...b94 Det hadde jeg også, alt fra unge menn på knapt tyve til godt voksne menn. Kunne velge og vrake. Anonymkode: 451b1...452 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #28 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjer ofte på små steder der man praktiserer jevnlig partnerbytte. Man vet hvem andre som er på vei ut av et forhold, og da er det lett å avklare ny partner på 5 minutter. Bor man i større byer er det ikke tilfelle. Anonymkode: d8482...b70 ikke overfør din egen bitterhet til andre. Om du ikke evner å få deg en date handler det om deg, og ikke om alderen din. Hilsen Oslokvinne Anonymkode: 2fa23...7d5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #29 Del Skrevet 19. april 2024 Stor forskjell på 40 åringer, noen ser ut som de knapt er 30 andre ser slitne og nærmere 50 ut. Anonymkode: d2e96...1a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #30 Del Skrevet 19. april 2024 Ja, det er ikke vanskelig å få en date. Men å finne en bra mann? hmm... Det er ikke SÅ lett. Ihvertfall ikke om man begynner liten på tinder og de appene der. Men det er ekstremt mange menn som egentlig bare vil ha selskap, ikke har utdanning, ikke vil ha familie, eller som egentlig bare tenker på seg selv. Det opplever jo man kjapt om man tester tinder, for plutselig blir man tilgjengelig ikke bare for de som man har samme omgangskrets med, men absolutt alle. Jeg ble sjokkert over hvor mange 40 åringer som ikke har utdanning, eller lever som en ungkar, ikke har fast jobb, eller har en sånn dead end jobb på lager, er lastebilsjåfør,taxisjåfør osv, I en alder av 40. Det er ok det om man vil det, men JEG vil jo ikke ha en sånn mann. Det er også massevis av menn som ikke VIL jobbe. Noen synes det er digg å leve livet som en fattiglus så lenge de er "fri" og slipper å gå på jobb.. men de vil så klart ha en "bra dame" med jobb og sånn. Alle vil ha en bra dame faktisk. Og de er så klart veldig på om de får en match med deg.🤪 Men inn i blant så får man match med normale folk som har utdanning OG jobb da. Anonymkode: f7ce9...846 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #31 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg ble sjokkert over hvor mange 40 åringer som ikke har utdanning, eller lever som en ungkar, ikke har fast jobb, eller har en sånn dead end jobb på lager, er lastebilsjåfør,taxisjåfør osv, I en alder av 40... Anonymkode: f7ce9...846 Du er sjokkert over menn kan være yrkessjåfører? Anonymkode: 5552a...0d0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #32 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ikke overfør din egen bitterhet til andre. Om du ikke evner å få deg en date handler det om deg, og ikke om alderen din. Hilsen Oslokvinne Anonymkode: 2fa23...7d5 Jeg stadfester erfaringer basert på det jeg er blitt fortalt og selv erfart. Om du velger å tolke det som jeg er bitter handler det om din oppfatning, for jeg eier ikke bitterhet over dette. Jeg ser utfordringer og søker likevel muligheter uten å være på jakt. Jeg tror likevel at samfunn og masser gir ulike muligheter. Det er ikke noe nytt at alder har sine begrensninger, og likevel flust av muligheter. Det er heller ikke noe nytt at byfolk ofte er mer overfladiske og flyktige, slik at tid/sted/setting/person er mer vesentlig at klaffer. hilsen Oslokvinne Anonymkode: d8482...b70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #33 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når enkelte lirer av seg at de ikke "orker å forholde seg til" til nysingle med alt som følger med av samlivsbrudd osv, så tenker jeg at det er et shallow og egoistisk menneske jeg aldri ville datet. Voksne mennesker har alltid bagasje og ting som slker i livene sine. Å ha den holdningen at man bare skal høste av moroa men ikke ta del i virkeligheten, er ikke noe for meg i hvert fall. Anonymkode: 80eaa...428 Følte du deg truffet? 😅 Man trenger tid til å finne ut av seg selv og lande etter et brudd. Er det barn involvert er det ennå viktigere at man venter en lang stund før man går videre. At jeg ikke er interessert i nysingle handler om at jeg har selvrespekt og respekt for andre mennesker som er involvert. Hopper man rett inn i nytt forhold er man ofte litt desperat og faller for feil person. Anonymkode: 0e0b0...6cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 19. april 2024 #34 Del Skrevet 19. april 2024 Å tro at gresset er så mye grønnere på den andre siden er naivt. Om du skal forlate noen så bør det være fordi du tenker du hadde hatt det bedre alene, ikke fordi du lurer på om du kan få det bedre sammen med noen andre. Hverdagen kommer i alle forhold. Men hvis du virkelig ikke har det bra, og dere har gjort en innsats for å prøve å bedre forholdet uten å lykkes så er det som regel bedre både for deg og ungene at du bryter ut av forholdet. Noen møter raskt noen og blir forelsket, andre er alene i mange år. Det handler både om hvor lett man forelsker seg, hvor høye krav man setter, og en god del flaks for å faktisk møte en bra partner. Noen bytter partner hyppig, noen ønsker ikke fast partner. Det er en god del single menn i 40 og 50 årene, men det betyr ikke nødvendigvis at det er lett å møte noen som matcher godt med akkurat deg. Jeg er 47, og det er nå 9 år siden samlivsbruddet. Jeg er singel. Har hatt noen kortere forhold på den tiden, men ikke funnet noe varig. Jeg er likevel ikke i tvil om at samlivsbruddet var riktig, selv om det var eksen som opprinnelig ville ut av forholdet. Jeg har det veldig bra i dag. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #35 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kvinner på 40+ er kun interessante for menn 50+, utover det spiller det ikke så stor rolle. Anonymkode: 06e33...fa9 Nei 😂 Min mor fant seg en i slutten av 40 årene, hun er 60. Jeg og kusinen min er også sammen med yngre menn Anonymkode: ef435...ee8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #36 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjør på. Kjenner en dame som er godt over 40. Hun har lange køer av beilere i alle aldre. Virkelig laaaange køer. Hun blir faktisk stressa av hele greia. Anonymkode: 4f495...b94 Samme opplevde jeg også da jeg var hakket før å bikke 40 😅 Jeg bor litt utenfor en by og det var nærmest å vasse i seriøse og hyggelige menn Anonymkode: 84ceb...d01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #37 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Leit at det finnes mennesker med så ekstremt lav selvtillit og så trist liv at de må både spre løgn og rakke ned på andre for å føle seg bittelitt bedre. Søk hjelp. Anonymkode: eefc7...af5 Hm? Jeg er 40 og har null interessenter på datingappene. Samme med venner. Så ut ifra min erfaring er ikke kvinner over 40 interessante, det var verken løgn eller forsøk på å rakke ned på andre. Anonymkode: 4ecba...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
remix2020 Skrevet 19. april 2024 #38 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hm? Jeg er 40 og har null interessenter på datingappene. Samme med venner. Så ut ifra min erfaring er ikke kvinner over 40 interessante, det var verken løgn eller forsøk på å rakke ned på andre. Anonymkode: 4ecba...61b Når sexologer og andre som forsker på dating og parforhold sier at datingapper har ødelagt skjekkingen, burde flere droppe online dating og heller starte sjekkingen slik man gjorde det i «gamle dager». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #39 Del Skrevet 19. april 2024 remix2020 skrev (13 minutter siden): Når sexologer og andre som forsker på dating og parforhold sier at datingapper har ødelagt skjekkingen, burde flere droppe online dating og heller starte sjekkingen slik man gjorde det i «gamle dager». Jeg har prøvd det i tre år, det er lite sjekking der og. Har vært på én date som har vært resultat av sjekking "i virkeligheten" og det var med en mann som var 16 år eldre enn meg. Jeg er sosial, har mange venner og har flere typisk mannehobbyer, men nesten alle jeg treffer i min alder er opptatt 🤷♀️ Anonymkode: 4ecba...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
remix2020 Skrevet 19. april 2024 #40 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd det i tre år, det er lite sjekking der og. Har vært på én date som har vært resultat av sjekking "i virkeligheten" og det var med en mann som var 16 år eldre enn meg. Jeg er sosial, har mange venner og har flere typisk mannehobbyer, men nesten alle jeg treffer i min alder er opptatt 🤷♀️ Anonymkode: 4ecba...61b Har vært on/off på datingapper siden jeg ble singel i 2013. Hatt 2 dater fra appen «KristenDate», ellers har det vært liten uttelling. Tror nok at min siste kjærlighet dukker opp et annet sted enn på en eller annen datingapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå