AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Del Skrevet 18. april Eller er alt like «riktig»? Eks: Isabell, Annabell, Mirabell. Anonymkode: bac97...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Ingen? Anonymkode: bac97...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april Begge er vel rett Anonymkode: 649a2...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Del Skrevet 19. april Tjaaaa. Isabelle for eksempel staves Isabel på fransk og Isabelle på spansk, uten valgmuligheter, men på norsk har vi altså ingen entydig stavemåte. Sånn sett er vel alt like riktig på norsk. Men Isabell ville jeg unngått, det ser veldig hjemmelaget ut og jeg kjenner ikke til andre språk enn norsk hvor denne varianten er i bruk. Velg heller -bel eller -belle, mener jeg. Nydelig navn forresten. Anonymkode: 1ea3a...6aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Del Skrevet 19. april Jeg ville nok valgt enten 1 L eller "lle" slik den over også skriver. 2 L på slutten men ikke E etter ser litt feil ut. Anonymkode: d3470...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. april #6 Del Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.09): Tjaaaa. Isabelle for eksempel staves Isabel på fransk og Isabelle på spansk, uten valgmuligheter, men på norsk har vi altså ingen entydig stavemåte. Sånn sett er vel alt like riktig på norsk. Men Isabell ville jeg unngått, det ser veldig hjemmelaget ut og jeg kjenner ikke til andre språk enn norsk hvor denne varianten er i bruk. Velg heller -bel eller -belle, mener jeg. Nydelig navn forresten. Anonymkode: 1ea3a...6aa Dette. Isabell er nok en "hjemmelaget" hybrid. Ikke feil å bruke på norsk, men ser litt rart ut for dem som vet hvordan navnet tradisjonelt skrives. Det blir litt som å skrive Ingri, Astri eller Sigur - det ser ut som misforståelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Del Skrevet 24. april Er man norsk, så er -bell den naturlige skrivemåten. Navn endres over landegrenser. Derfor bruker vi Anna, Anne, Ane, Hanna osv og ikke Channah, vi skriver Maria, Marie og Mari og ikke Maryam osv. Skal vi vegynne å vare bruke utenlandske skrivemåter ville mange av oss matte byttet navn. Til noe som er oss fremmed. Anonymkode: 741c1...704 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 14.09): Tjaaaa. Isabelle for eksempel staves Isabel på fransk og Isabelle på spansk, uten valgmuligheter, men på norsk har vi altså ingen entydig stavemåte. Sånn sett er vel alt like riktig på norsk. Men Isabell ville jeg unngått, det ser veldig hjemmelaget ut og jeg kjenner ikke til andre språk enn norsk hvor denne varianten er i bruk. Velg heller -bel eller -belle, mener jeg. Nydelig navn forresten. Anonymkode: 1ea3a...6aa Men nå er det vel norsk som er det nest brukte språket i Norge? Anonymkode: 741c1...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #9 Del Skrevet 24. april Isabelle ville jeg uttalt akkurat slik - isabelle. Vi har ikke stum vokal etter siste konsonant i Norge. Jeg ville nok valgt Isabel i Norge. Selv om Isabell blir det riktige om det er uttalen du ønsker Anonymkode: c1e89...966 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå