Gå til innhold

Hvorfor lagrer folk annonsen min på finn, men kjøper den ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg er ute etter noe spesielt, så lagrer jeg etter hvert som jeg ser aktuelle objekter, og så sammenligner jeg priser, tilstand osv. når jeg har gått gjennom hele søket. 

Anonymkode: 84e08...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 9.57):

Jeg har diverse annonser på Finn, og noen av tingene er ganske populære, da jeg har mellom 15 og 20 personer som har lagret annonsen, men ingen tar kontakt.

Så selger jeg varer der ingen har lagret, men folk tar kontakt for å kjøpe.

Hvorfor er det så mange som viser interesse for en vare men ingen tar kontakt?

Sitter de og venter på att jeg ska setta ned prisen?

Jeg setter ned prisen litt og litt etter en stund, men ofte kan jeg ikke gå lavere ned enn den siste prisen.

Anonymkode: f0ae4...ba9

Er intressert men ikke til den prisen, venter til den blir satt ned!

Anonymkode: b6598...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lagrer mye i favoritter. Mange helt opplagte grunner. Noen jeg kommer på

- å kunne ha flere valgmuligheter. Ser etter f.eks en lampe med et visst design , finner kanskje 10 jeg liker. Lagrer alle 10 for å kunne ta et overblikk og bestemme meg innen morgendagen. 

- glemsel: etter å ha fått napp på en av de 10 lampene jeg lagret glemmer jeg å fjerne de andre lampene fra favoritter. Gjetter på at det er supervanlig. 

- glemsel igjen: Lagrer en interessant annonse. Glemmer å sjekke mappen noen uker fordi jeg er busy. 

Anonymkode: 611eb...533

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 10.13):

Lagrer for å vente til du går ned i pris eller gir den bort. 

Anonymkode: 657f6...2be

Hehe. Om jeg bestemmer meg for å gi bort varen, så slettes annonsen og legges ut på nytt. Så ingen med hjerter på mine ting får stikke av med det. 

Anonymkode: 60670...6bb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 10.13):

Lagrer for å vente til du går ned i pris eller gir den bort. 

Anonymkode: 657f6...2be

Det må være ganske billige ting du lagrer, da? For en god del varer tror jeg du venter forgjeves på dersom du tenker du skal få dem gratis.

Anonymkode: de848...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har diverse annonser på Finn, og noen av tingene er ganske populære, da jeg har mellom 15 og 20 personer som har lagret annonsen, men ingen tar kontakt.

Så selger jeg varer der ingen har lagret, men folk tar kontakt for å kjøpe.

Sitter de og venter på att jeg ska setta ned prisen?

Jeg setter ned prisen litt og litt etter en stund, men ofte kan jeg ikke gå lavere ned enn den siste prisen.

Å shit kan man se hvem som lagret det og? Trodde ikke dere så at den ble lagret.. jeg lagrer fordi jeg ikke kan kjøpe/chatte der og da så sparer det til senere, så glemmer jeg det

Anonymkode: f1070...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å shit kan man se hvem som lagret det og? Trodde ikke dere så at den ble lagret.. jeg lagrer fordi jeg ikke kan kjøpe/chatte der og da så sparer det til senere, så glemmer jeg det

Hvorfor tror du man kan se hvem som har lagret, det skriver jo ts ingen ting om? Det spiller vel ingen rolle om selger ser at «noen» har lagret annonsen?

Anonymkode: de848...734

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man ser ikke hvem som lagrer annonsene, men selger ser:

- Hvor mange som har lagret/favorittmerket den.

- Hvor mange som klikker seg inn på annonsen én eller flere ganger.

- Hvor mange som har fått den på e-post

- Hvor mange som har mottatt pushvarsel for lagret søk

Anonymkode: 1f7ad...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 10.16):

Jøss, går det an å være så gniten🤔

Ts

Gir ikke bort penger for moro skyld 

Anonymkode: 041aa...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 22.39):

Jeg har irritert meg i laaang tid selv over det samme! Det er fordi folk skal ha det gratis at de setter hjerter, fordi de venter på at du skal hive det etter dem innpå der. Kjøper skal heller ikke betale frakt... råder deg til ikke å sette ned prisen men vente til en fornuftig person tar kontakt og ser verdien i det du selger.

Anonymkode: 6bdb9...bbd

Nei, det er ikke alltid for å vente på nedsatt pris eller for å få gratis. 
Mange ganger lagrer man når man er på utkikk og vil ha noe å sammenlikne med. 
eller for å kunne vise til andre, feks mann eller barn som også skal være med i beslutningen. 
Det er det samme som når man trykker «interessert» på et arrangement på Facebook. Det betyr ikke at man skal dra dit, men at man vurderer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 16.10):

Hehe. Om jeg bestemmer meg for å gi bort varen, så slettes annonsen og legges ut på nytt. Så ingen med hjerter på mine ting får stikke av med det. 

Anonymkode: 60670...6bb

Haha,denne likte jeg 😂💖

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 16.29):

Gir ikke bort penger for moro skyld 

Anonymkode: 041aa...05e

Nei, men det blir visst forventet at vi som selger nærmest skal gi bort "for moro skyld".

Når man har ting som koster mange tusen i butikk, som ikke er brukt, og som man legger ut til under tusenlappen, da er det jammen frekt at noen mener det er for mye.

Ble en gang kontaktet av ei som skulle kjøpe, men jammen sluttet hun ikke å svare når jeg skrev at hun måtte betale for porto. Det var visst en selvfølge at hun skulle få kjøpe varen mange tusen kroner rimeligere enn den koster i butikken, og i tillegg skulle få den tilsendt uten å betale for det.

Kan like gjerne gi bort til Frelsesarmeen...

Anonymkode: d9511...e08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange lagrede nå av ulike grunner. Hovedårsakene er:

* Det er egentlig om en måneds tid det passer best å kjøpe, evnt om noen uker 

* Jeg venter på at prisen skal bli satt ned 

* Jeg vil komme tilbake til tingen og se mer nøye på den 

* Jeg vil sammenligne med andre 

* Jeg vil følge med på om ting i samme kategori faktisk blir solgt og hvordan prisen ser ut til å være 

* En sjelden gang er prisen så absurd høy at jeg må følge med bare for å se om det blir solgt 

Anonymkode: dae2c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 22.39):

Jeg har irritert meg i laaang tid selv over det samme! Det er fordi folk skal ha det gratis at de setter hjerter, fordi de venter på at du skal hive det etter dem innpå der. Kjøper skal heller ikke betale frakt... råder deg til ikke å sette ned prisen men vente til en fornuftig person tar kontakt og ser verdien i det du selger.

Jeg har en annonse lagret fra 2017. En kjole til rundt 300 kr. På syv år har enda ingen vært interessert nok til å kjøpe den 😅 Så iblant må man kanskje innse at prisen faktisk er for høy. 

Anonymkode: dae2c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan finne på å gjøre dette fordi jeg gjerne sammenligner annonser (pris, kvalitet osv) dersom det er snakk om dyre ting og det ikke haster med å avgjøre kjøp. I mellomtiden dukker det også ofte opp nye annonser for tilsvarende vare. Greit å ha litt å velge i før man slår til.

Beklager om dette skulle være til irritasjon for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...