AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Del Skrevet 18. april Vi har to biler, men bør kvitte oss med minst en av dem til fordel for større familiebil med bedre plass, mest fordi samboeren min er for lang i beina til å kjøre noen av bilene med to barneseter bak. Vi blir ikke enige, da begge liker sin egen bil best. VW Golf: 2014-modell, 2 l diesel 150 hk. Kjørt 170 000 km. Godt vedlikeholdt. Hengerfeste, webasto, parkeringssensorer. Bonus for skikkelig musikkanlegg, knapper på rattet og massasje i førersetet. Fordelen med denne er at passasjersetet er mye mer komfortabelt med barnesete bak. Ryggen kan fortsatt stå i komfortabel posisjon, og det er grei plass til bein for alle andre enn samboeren min. Audi A4 Quattro: 2012-modell, 2 l diesel, usikker på hk, men under 150. Altså tyngre og seigere enn golfen. Kjørt 230 000 km, greit vedlikeholdt. Firhjulstrekk (svært sjelden nødvendig da vi bor på Nordvestlandet). Ingen hengerfeste, webasto eller parkeringssensorer. Ikke skikkelig musikkanlegg. Generelt mer utdatert enn golfen. Ryggen på passasjersetet må stå i stupbratt vinkel når det er barnesete bak, og det er lite beinplass. Jeg er 166 cm og sitter med knærne opp i hanskerommet, helt umulig å få mer plass. Den store fordelen med bilen er at den har mye bedre plass i bagasjerommet. Siden samboeren min ikke kan kjøre eller sitte foran i noen av bilene med to barneseter bak, vil han måtte sitte bake i midten når hele familien skal på tur. For meg er komfort og en greit utstyrt bil viktig, og selv om golfen er ti år gammel føles den mye mer moderne enn audien som bare er to år yngre. Golfen er kjørt kortest og har kanskje potensiale til å leve lengst, men samtidig vil vi jo få mer penger for den ved et eventuelt salg. Står helt fast 😅 Noen tips? Anonymkode: 1e480...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 18. april #2 Del Skrevet 18. april Du ønsker altså å selge Audien, så da er vel det riktig for deg. For min del ville nok firehjulstrekk vært ganske viktig, men hvis det ikke er viktig ville nok jeg også solgt den eldste bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Del Skrevet 18. april Isambard skrev (7 minutter siden): Du ønsker altså å selge Audien, så da er vel det riktig for deg. For min del ville nok firehjulstrekk vært ganske viktig, men hvis det ikke er viktig ville nok jeg også solgt den eldste bilen. Ja, det eneste jeg ser som positivt med audien sammenlignet med golfen er bagasjeromsplassen, men synes ikke det er et viktig nok argument. Har aldri følt behov for firehjulstrekk, selv om jeg jo skjønner at det kan være greit å ha. Samboeren min er av en annen oppfatning, men vi kjører jo på de samme veiene uten problemer med golfen, så... Anonymkode: 1e480...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. april #4 Del Skrevet 18. april Hva er det den nye bilen skal gjøre? Hvis den får 4 hjulstrekk og bagasjerom, har ikke Audien noen gevinst lenger, og hvis den får alt golfen har, har ikke golfen noen funksjon lenger. Tenk transportstrukturelt : hva er det kjøretøyene skal løse, med fokus på hva den nye bilen tilfører. Slik du presenterer det, fremstår det som dere bør gå for en bil som erstatter Golfen: en bil som har alt det Golfen har, men bedre plass. Du har en bedre salgspitch for Golfen, og selv om ingen av dem får inn noen store summer, vil den gi LITT bedre økonomisk handlingsrom for å spesifisere den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Del Skrevet 18. april Druid skrev (15 minutter siden): Hva er det den nye bilen skal gjøre? Hvis den får 4 hjulstrekk og bagasjerom, har ikke Audien noen gevinst lenger, og hvis den får alt golfen har, har ikke golfen noen funksjon lenger. Tenk transportstrukturelt : hva er det kjøretøyene skal løse, med fokus på hva den nye bilen tilfører. Slik du presenterer det, fremstår det som dere bør gå for en bil som erstatter Golfen: en bil som har alt det Golfen har, men bedre plass. Du har en bedre salgspitch for Golfen, og selv om ingen av dem får inn noen store summer, vil den gi LITT bedre økonomisk handlingsrom for å spesifisere den nye. Det har du rett i! Greit å få flere perspektiver. Det viktigste formålet med den nye bilen er at den har plass til to barneseter bak, samtidig som at samboeren min kan kjøre komfortabelt Sånn det er nå er ikke det fysisk mulig. Det er ikke nødvendig med like stort bagasjerom som audien har, trenger bare plass til en barnevogn og noen cm til. Jeg ønsker også noe med tilsvarende eller bedre standard på ekstrautstyr som golfen har. Problemet er at jeg synes golfen har så utrolig mye bedre kjørekomfort enn audien og jeg er så fornøyd med den, så det sitter langt inne å skulle kvitte seg med den. Samboer mener selvsagt akkurat det samme om audien. Anonymkode: 1e480...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Del Skrevet 18. april Åpenbart Audien. Anonymkode: e511b...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Åpenbart Audien. Anonymkode: e511b...a5a Begrunn gjerne 😊 Anonymkode: 1e480...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Del Skrevet 23. april Kjører samboeren din audien? Hvis dere skal bytte til en bil han skal kjøre mest synes jeg du bør få beholde den bilen du liker best. Det hjelper jo ikke at han liker audien best om han likevel bare skal kjøre den nye bilen Anonymkode: 42d3d...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #9 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 10.38): Begrunn gjerne 😊 Anonymkode: 1e480...8f7 Den er eldre, har gått lengre, er om noe enda mindre pålitelig enn Volkswagen, har unødvendig firehjulsdrift som går utover forbruk, forsikring og vedlikeholdsutgifter. Anonymkode: e511b...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå