Gå til innhold

Nattevakt og familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her som har erfaring med og jobbe nattevakt og ha tre små barn? Positive og negative erfaringer taes imot👍🏼

Anonymkode: 9e1a5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet natt i mange år med 3 barn, nå Bor bare to av de hjemme:) for oss har de fungert veldig bra, det kreves dog at man har en oppegående mann som gjerne styrer skuta mens du er i koma. Det kreves gode ørepropper

når det er helg, tre barn krangler hjemme og

naboen klipper plenen🤭og du har arbeidshelg! Det fine er lengre friperioder, en mamma som Er hjemme når barna kommer hjem

fra skolen, selv min tenåringe setter

pris på det og (og yngste slipper Sfo) middagen er klar te kl 15.30 så

de kan fortsette sine travle liv mens jeg dupper litt på sofaen:)! Jobber 75 prosent natt.

Anonymkode: be6e9...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har jobbet natt i mange år med 3 barn, nå Bor bare to av de hjemme:) for oss har de fungert veldig bra, det kreves dog at man har en oppegående mann som gjerne styrer skuta mens du er i koma. Det kreves gode ørepropper

når det er helg, tre barn krangler hjemme og

naboen klipper plenen🤭og du har arbeidshelg! Det fine er lengre friperioder, en mamma som Er hjemme når barna kommer hjem

fra skolen, selv min tenåringe setter

pris på det og (og yngste slipper Sfo) middagen er klar te kl 15.30 så

de kan fortsette sine travle liv mens jeg dupper litt på sofaen:)! Jobber 75 prosent natt.

Anonymkode: be6e9...e40

Hvordan sover du etter nattevaktene?😊 hvordan ser turnusen din ut? Min er ca 2 netter i uka og hver tredje helg. Har 2,3 og 5 netter fri imellom slaga 

Anonymkode: 9e1a5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber natt, noe som gjør at vi slipper tidsklemma som mange andre sliter med.

Mann leverer barna i barnehage. Jeg sover fra 08.00-14.00, da er jo barna uansett i barnehage, og kan etter dette nyte dagen med barna. 

Kunne ikke tenkt meg noe annet. Barna får slipper å være i barnehagen til stengetid, og vi har god tid hjemme sammen før vi må legge seg. Luksus.

Anonymkode: f4a17...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jobber natt, noe som gjør at vi slipper tidsklemma som mange andre sliter med.

Mann leverer barna i barnehage. Jeg sover fra 08.00-14.00, da er jo barna uansett i barnehage, og kan etter dette nyte dagen med barna. 

Kunne ikke tenkt meg noe annet. Barna får slipper å være i barnehagen til stengetid, og vi har god tid hjemme sammen før vi må legge seg. Luksus.

Anonymkode: f4a17...5c7

Er dette i friperiodene eller mellom nattevakter? Syns 08-14 var litt lite søvn mellom nattevakter🙈

Anonymkode: 05695...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå glad for at jeg var en nattevakter allerede før barna ble laget og født, slik at jeg lett kunne fortsette med det. Har jobbet natt i 15 år nå og har to små på 5 og 7 år. Jeg har ca 3-4 dager på og 5 dager av, hver 4 helg. Mannen leverer i bhg når jeg har nattevakt og jeg kommer hjem kl 0815. Sovner ca kl 09 og står opp og henter ca kl 16. Noen ganger henter mannen om jeg har sovet litt dårlig slik at jeg kan sove til kl 17, om det er mellom nattevakter.

Jeg har problemer med å snu døgnet dog, så i friperiodene står jeg opp med barna, tar en lang morgen og leverer i bhg. Sover så noen timer og henter igjen kl 16. De morgenen mannen leverer selv om heg har fri får jeg hentet meg bedre inn. Sover ut, står opp 11-12 og får gjort en del hjemme før jeg hentet i bhg 14-15.

Har aldri kjent på tidsklemme, hamsterhjulet eller særlig stress generelt. Ville aldri jobbet på noen annen måte. Tror faktisk ikke jeg ville klart å jobbe 08-15 med stress hver morgen ved levering, samt på ettermiddagen med henting etter jobb. Ærevære alle de (fleste😅) mødrene som fikser dette😄

Anonymkode: 05695...2f8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jobber natt, noe som gjør at vi slipper tidsklemma som mange andre sliter med.

Mann leverer barna i barnehage. Jeg sover fra 08.00-14.00, da er jo barna uansett i barnehage, og kan etter dette nyte dagen med barna. 

Kunne ikke tenkt meg noe annet. Barna får slipper å være i barnehagen til stengetid, og vi har god tid hjemme sammen før vi må legge seg. Luksus.

Anonymkode: f4a17...5c7

Dette høres fint ut. Hvordan er turnusen din?

Anonymkode: 9e1a5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er såå glad for at jeg var en nattevakter allerede før barna ble laget og født, slik at jeg lett kunne fortsette med det. Har jobbet natt i 15 år nå og har to små på 5 og 7 år. Jeg har ca 3-4 dager på og 5 dager av, hver 4 helg. Mannen leverer i bhg når jeg har nattevakt og jeg kommer hjem kl 0815. Sovner ca kl 09 og står opp og henter ca kl 16. Noen ganger henter mannen om jeg har sovet litt dårlig slik at jeg kan sove til kl 17, om det er mellom nattevakter.

Jeg har problemer med å snu døgnet dog, så i friperiodene står jeg opp med barna, tar en lang morgen og leverer i bhg. Sover så noen timer og henter igjen kl 16. De morgenen mannen leverer selv om heg har fri får jeg hentet meg bedre inn. Sover ut, står opp 11-12 og får gjort en del hjemme før jeg hentet i bhg 14-15.

Har aldri kjent på tidsklemme, hamsterhjulet eller særlig stress generelt. Ville aldri jobbet på noen annen måte. Tror faktisk ikke jeg ville klart å jobbe 08-15 med stress hver morgen ved levering, samt på ettermiddagen med henting etter jobb. Ærevære alle de (fleste😅) mødrene som fikser dette😄

Anonymkode: 05695...2f8

Så bra det funker, jeg har jobba 80% dag og kveld. Men nå over på natt. Føler det gir meg mere tid hjemme. Må bare passe på og få nok søvn og mosjon 

Anonymkode: 9e1a5...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er dette i friperiodene eller mellom nattevakter? Syns 08-14 var litt lite søvn mellom nattevakter🙈

Anonymkode: 05695...2f8

Mellom vakter. 4 vakter på rad før ukes friperiode. Fungerer fint for meg, og kunne ikke tenkt meg noe annet🙂

Anonymkode: f4a17...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette høres fint ut. Hvordan er turnusen din?

Anonymkode: 9e1a5...64d

3-4 på , 7 dager fri

Anonymkode: f4a17...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2024 den 20.10):

Hvordan sover du etter nattevaktene?😊 hvordan ser turnusen din ut? Min er ca 2 netter i uka og hver tredje helg. Har 2,3 og 5 netter fri imellom slaga 

Anonymkode: 9e1a5...64d

Sover fra 08.30 til 14.30, så en god time på sofaen før jeg skal på jobb igjen. Jobber 2-3 netter i uka, hver 4 helg med 12 t vakt åsså langfri hver 4 uke, sånn ca. Har litt ulike dager med fri innimellom, og tar ofte en ekstravakt. 
Kunne ikke gått over til dag/aften igjen, jeg er ferdig med å legge meg kl 21.30 og stå opp 06🤭

Anonymkode: be6e9...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke overlevd småbarnsperioden om jeg ikke hadde jobbet natt. Hadde en som våknet x antall ganger på natta. Jeg sliter med innsovning. Mannen sovner fort igjen, så bedre at han tok nettene, mens jeg jobbet og sov på dagtid. Fikk masse tid med barna. 

Anonymkode: 6694d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...