AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #41 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skal enorme krefter til for å gi skader på en såpass stor hund som min ved bruk av strupehalsbånd. Aldri i verden om jeg klarer det på min straks 40 kilo hannhund når jeg veier litt over 50 selv. Skjønner bekymringen hadde det vært en dachs, men nei, han er stor og sterk. 💙 Jeg skal teste feste foran på selen nå straks når vi skal ut og gå. Har ikke noe feste der, men får vel til noe. Ts Anonymkode: a795b...3b7 Så fint å høre du vil teste annet vil bare legge til at uansett tykkelse på halsen til hunden, er det å stramme rundt halsen mye trykk, og usunt. Anonymkode: c48d7...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #42 Del Skrevet 18. april 2024 The use of choke collars has been associated with whiplash, fainting, spinal cord injuries leading to paralysis, crushing of the trachea with partial or complete asphyxiation, crushing and/or fracture of the bones in the larynx, dislocated neck bones, bruising of the esophagus, bruising and damage to the skin and tissues in the neck, brain damage and prolapsed eyes caused by sharp increases in pressure in the head, and other injuries https://www.peta.org/about-peta/faq/what-are-the-dangers-of-using-choke-and-prong-collars/ Anonymkode: c48d7...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #43 Del Skrevet 18. april 2024 Honey Dew skrev (3 timer siden): Du trener opp hunden din på den vanlige måten. Ikke ved å bruke et halsbånd som kan ødelegge strupen hans. Klarer du ikke å få kontroll på hunden uten å ty til strupehalsbånd, burde du kanskje ha omplassert den og aldri skaffet deg hund igjen. Vi har ovcharkas og de er godt oppdratt og trent uten at vi mishandlet de og dette er store hunder. Ta kontakt med en hundeskole eller -trener slik at du kan få veiledning. Du har ikke lest noe av det jeg har skrevet tidligere her, har du? Gjør det, så får du svar på alt du skriver. Det finnes ikke mishandling å bruke strupehalsbånd på en hund på nær 40 kilo, og å sammenligne en menneskehals med en hundehals som noen over her gjør, vitner bare om at dere ikke har peiling på hva dere snakker om. Jeg blir helt matt over enkelte påstander som blir servert. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det skal det faktisk ikke. Skade på bløtvev skjer raskt. Indre skader, hevelser, aredannelse og mer permanente skader på nakke og slikt skjer både etter enkeltbruk og over tid. Det skal ikke voldsomt mye reduksjon i oksygentilførselen for eksempel før det fører til hjerneskade, strupehalsbånd hindrer både luft og blodgjennomstrømming. Aner du hvor sensitivt området der strupehalsbåndet ligger er? Hvor mange blodårer, kjertler, sener, ligamenter og alt det er som faktisk finnes i det området ut ove luft og spiserør? Anonymkode: 7c7cc...ddf Tøys. Vas. Ikke sjans at jeg klarer å skade en så stor, sterk hund som min er, med mine litt over femti kilo. Ikke nubbsjans. Anonymkode: a795b...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #44 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, begge deler ved at han ikke drar meg overende Du har ikke vurdert å ha en hund du faktisk er sterk nok til å holde styr på, da? Anonymkode: d18d5...a2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #45 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): The use of choke collars has been associated with whiplash, fainting, spinal cord injuries leading to paralysis, crushing of the trachea with partial or complete asphyxiation, crushing and/or fracture of the bones in the larynx, dislocated neck bones, bruising of the esophagus, bruising and damage to the skin and tissues in the neck, brain damage and prolapsed eyes caused by sharp increases in pressure in the head, and other injuries https://www.peta.org/about-peta/faq/what-are-the-dangers-of-using-choke-and-prong-collars/ Anonymkode: c48d7...f86 Er du helt bak mål? Pigghalsbånd ja. Jeg har da aldri nevnt at jeg skal bruke pigghalsbånd! Jeg gjentar for sjuende gang; jeg veier 52 kilo ish. Hunden er nesten 40. Jeg har ikke sjans med et strupehalsbånd å skade hunden. Ferdig snakka. Anonymkode: a795b...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #46 Del Skrevet 18. april 2024 Anbefaler heller grime, det fungerer veldig bra på vår unghund på 70 kg. Han drar svært lite med den på. Vi har denne fra halti https://www.zooplus.no/shop/hund/halsband_seler_band/antitrekk/765371?variantId=765371.0&gad_source=1&activeVariant=765371.0 Han får puste, pese og gjespe. Den strammer altså ikke rundt snuten. Anonymkode: e0e20...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #47 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke vurdert å ha en hund du faktisk er sterk nok til å holde styr på, da? Anonymkode: d18d5...a2e Jeg skaffet meg hund, jeg skal ta vare på han. Jeg har hatt rasen før så jeg kjenner den. Men han er ung og kul, og vil teste grenser, og elsker å jage, noe min forrige ikke gjorde. Det er en fase og det går over. Han er på alle mulige måter en fantastisk hund, og dette finner vi ut av. Anonymkode: a795b...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #48 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler heller grime, det fungerer veldig bra på vår unghund på 70 kg. Han drar svært lite med den på. Vi har denne fra halti https://www.zooplus.no/shop/hund/halsband_seler_band/antitrekk/765371?variantId=765371.0&gad_source=1&activeVariant=765371.0 Han får puste, pese og gjespe. Den strammer altså ikke rundt snuten. Anonymkode: e0e20...166 Takk, den har jeg også på listen som et alternativ. 👍 Jeg brukte en slik på min forrige hund da den var ung, men fikk utallige spørsmål om hvorfor hunden brukte munnkurv. Folk trodde det var munnkurv og at hunden beit. Det vil jeg jo helst slippe at folk skal tro om han jeg har nå…. Anonymkode: a795b...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #49 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en fase og det går over. Han er på alle mulige måter en fantastisk hund, og dette finner vi ut av. En så fantastisk hund at du trenger strupehalsbånd for å holde styr på han, ja ja. Skylappene dine funker hvertfall, det må man si. Anonymkode: d18d5...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #50 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du helt bak mål? Pigghalsbånd ja. Jeg har da aldri nevnt at jeg skal bruke pigghalsbånd! Jeg gjentar for sjuende gang; jeg veier 52 kilo ish. Hunden er nesten 40. Jeg har ikke sjans med et strupehalsbånd å skade hunden. Ferdig snakka. Anonymkode: a795b...3b7 Skjønner ikke med min beste vilje hva folk skal med bikkjer de ikke kan håndtere i vanlig bånd. Anonymkode: 9315e...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #51 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har ikke lest noe av det jeg har skrevet tidligere her, har du? Gjør det, så får du svar på alt du skriver. Det finnes ikke mishandling å bruke strupehalsbånd på en hund på nær 40 kilo, og å sammenligne en menneskehals med en hundehals som noen over her gjør, vitner bare om at dere ikke har peiling på hva dere snakker om. Jeg blir helt matt over enkelte påstander som blir servert. Tøys. Vas. Ikke sjans at jeg klarer å skade en så stor, sterk hund som min er, med mine litt over femti kilo. Ikke nubbsjans. Anonymkode: a795b...3b7 På hvilke vesentlige måter avviker anatomien i halsområdet til en hund fra menneskets, mener du? Anonymkode: 5cf34...073 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #52 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En så fantastisk hund at du trenger strupehalsbånd for å holde styr på han, ja ja. Skylappene dine funker hvertfall, det må man si. Anonymkode: d18d5...a2e AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke med min beste vilje hva folk skal med bikkjer de ikke kan håndtere i vanlig bånd. Anonymkode: 9315e...350 Det at dere svarer slik vitner om at dere kan null om hunder. Anonymkode: a795b...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #53 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tøys. Vas. Ikke sjans at jeg klarer å skade en så stor, sterk hund som min er, med mine litt over femti kilo. Ikke nubbsjans. Anonymkode: a795b...3b7 Du tar feil. Det er 100% garanti for skade på hunden ved bruk av strupehalsbånd der strupeeffekten utløses. Dette handler ikke om din vekt eller hundens størrelse men om hvordan blant annet vevet skades av trykk. Dette er gjennomstudert og avklart uten noen form for tvil. De har studert trykket halsen blir utsatt for ved milldt, moderat og kraftig trykk fra 20-140 N og alle tilfella førte til skade. 20 N tilsvarer at strupeeffekten ikke engang utløses og selv da kan altså skade oppstå. 140 N tilsvarte et krafig rykk fra hånd til stillestående hund, altså ikke engang at hunden gjør utfall som feks å gå etter et rådyr. Dette ga store skader. Alt ved engangshendelser. Man vil naturligvis få flere skader ved gjentatt bruk. Anonymkode: 7c7cc...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #54 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På hvilke vesentlige måter avviker anatomien i halsområdet til en hund fra menneskets, mener du? Anonymkode: 5cf34...073 Google så ser du. Tipper det kommer opp bilder og beskrivelser i bøtter og spann. Da har du noe å gjøre i kveld vettu. Anonymkode: a795b...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #55 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar feil. Det er 100% garanti for skade på hunden ved bruk av strupehalsbånd der strupeeffekten utløses. Dette handler ikke om din vekt eller hundens størrelse men om hvordan blant annet vevet skades av trykk. Dette er gjennomstudert og avklart uten noen form for tvil. De har studert trykket halsen blir utsatt for ved milldt, moderat og kraftig trykk fra 20-140 N og alle tilfella førte til skade. 20 N tilsvarer at strupeeffekten ikke engang utløses og selv da kan altså skade oppstå. 140 N tilsvarte et krafig rykk fra hånd til stillestående hund, altså ikke engang at hunden gjør utfall som feks å gå etter et rådyr. Dette ga store skader. Alt ved engangshendelser. Man vil naturligvis få flere skader ved gjentatt bruk. Anonymkode: 7c7cc...ddf Link? Husk å få med at vi veier nesten det samme. Anonymkode: a795b...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #56 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det at dere svarer slik vitner om at dere kan null om hunder. Anonymkode: a795b...3b7 Ikke akkurat noe du kan si til andre når det er jo du som ikke klarer å trene hunden din og i tillegg ikke kan noe om anatomien til hunder. Anonymkode: d18d5...a2e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #57 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det at dere svarer slik vitner om at dere kan null om hunder. Anonymkode: a795b...3b7 Ikke drit deg mere ut nå. Anonymkode: 9315e...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #58 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Link? Husk å få med at vi veier nesten det samme. Anonymkode: a795b...3b7 Jeg skjønner ikke hvorfor du tror vekta di eller vekta til hunden din er relevant? To enheter med samme masse og samme vekt kan fortsatt påføre hverandre store skader under ulike scenarioer. Feks at en av enhetene bruker momentum som rykk eller slag. Det finnes hundreogørten artikler om temaet, jeg anbefaler deg å selv sette deg grundig inn i temaet. Søkeord jeg anbefaler er choke+collar+dog, collar+injurie+dog, strupehalsbånd+skade, halsbånd+skade+hund, neck+injuries+dog, why+harness+dog og så videre. Du kan også starte med denne: https://bvajournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1136/vr.105681 Bruk av strupehalsbånd er også nevnt i pragraf 26 av dyrevelferdsloven. Det er ikke ulovlig men uvettig bruk er i strid med loven. Når man vet det VIL føre til skade så er all bruk uvettig ganske enkelt. Anonymkode: 7c7cc...ddf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #59 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke akkurat noe du kan si til andre når det er jo du som ikke klarer å trene hunden din og i tillegg ikke kan noe om anatomien til hunder. Anonymkode: d18d5...a2e 😍 Anonymkode: 9315e...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 18. april 2024 #60 Del Skrevet 18. april 2024 Vi har hund med lang tynn hals, så vi må ha halvstrup så han ikke smetter ut. Han enser ikke eier hvis han har los, og vi har tatt han inn fra omplassering så det har vært mye annet å trene inn da vi fikk den store sterke trekkhunden inn i familien. du får kjøpt på Felleskjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå