Gå til innhold

Hvem har skutt gullkalven når rentene var historisk lav ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde ikke bundet i så lang tid hvis renta hadde vært på et nivå som jeg hadde ansett som ugunstig. Vi tapte ca 2500kr pr måned i begynnelsen av bindingsperioden i og med at flytende var ca halvparten av hva fastrenta var på det tidspunktet. Nå slipper vi unna med ca 7400-7500kr pr mnd. Skulle jo egentlig betalt en del over 12 000kr i renter, men vi betaler nå litt over 5000kr. Nei, jeg hadde ikke kastet meg på å binde på 4-5% over 20år. Som sikkert er rundt der hva bankene tilbyr i dag.

Vi kan jo forøvrig selge når som helst, med over eller underkurs. Det jeg ikke helt forstår er hvor jeg skulle hentet de 7500 kronene ekstra fra. Det er for meg en veldig, veldig ugunstig situasjon. 

Anonymkode: 1cf2d...d68

Hvilke bank tilbyr 4-5% fastrent i 20år?

Tror ikke du har peiling. Virkelig ingen peiling på hvor mye penger Amerika har trykket og hva som kommer til å skje med økonomien og middelklassen (folk med hus og lån).

Anonymkode: 2a9fa...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke bank tilbyr 4-5% fastrent i 20år?

Tror ikke du har peiling. Virkelig ingen peiling på hvor mye penger Amerika har trykket og hva som kommer til å skje med økonomien og middelklassen (folk med hus og lån).

Anonymkode: 2a9fa...8fb

Storebrand har 20 år til 4,69%

https://www.storebrand.no/privat/bank-og-lan/fastrentelan?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwz42xBhB9EiwA48pT7_R9PCo25EYGsX0ZWavWpH_96vLjaoq3gTmAuMqwPx5FEM0DZ2nAJxoCZ00QAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...