Gå til innhold

Hva skjer om jeg motsetter meg igangsetting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om det viser seg at barnet må ut, så er det jo bare to valg: igangsetting eller KS. Legen bestemmer at barnet må ut, men de kan ikke tvinge meg gjennom igangsetting. Vi vet alle at de ikke kan putte ballong oppi livmorhalsen min mot min vilje, så hva skal de gjøre da?

Anonymkode: b89a0...b67

Fy fader så barslig av deg.. når du blir gravid er det alltids en risiko at du må igangsettes, enten før eller etter termin.. 

Anonymkode: 2cc76...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fy fader så barslig av deg.. når du blir gravid er det alltids en risiko at du må igangsettes, enten før eller etter termin.. 

Anonymkode: 2cc76...ea0

Det er jo bare fakta. Er du uenig?

Anonymkode: b89a0...b67

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ks er ikke det beste for barnet. Andeler barn med allergi og astma er større ved ks og de forsker også på om det er høyere forekomst av leukemi hos ks barn. Så jada. Det er kjempebra med ks. I tillegg til å bruke opp Opr kapasiteten til de med alvorlige sykdommer. 

Anonymkode: c485e...64f

I de fleste studier er det dårlig kontrollert for forhold ved barnet eller mor som kan gi økt risiko. I forbindelse med selve fødselen er keisersnitt best for barnet - det er derfor det alltid må påpekes ting som ligger mer fjernt i tid - sånn som astma og allergi. Det er ytterst små effekter - og de færreste ville vurdert disse som verre enn risikoene ved vaginal fødsel, som inkluderer død og hjerneskade. 

Dessuten så er det ofte dårlig kontrollert for andre årsaker til at barnet får astma. En svensk studie fant ingen økt forekomst i søskenanalyse ved planlagt keisersnitt. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1365-2222.2012.04021.x

Det er sjelden det er tilstrekkelig kontrollert for komorbiditet, for premature og om f.eks antibiotikabruk ved hastekeisersnitt og planalgte ks i land der alle får antibiotika kan spille inn. 

Anonymkode: c3afd...7d2

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tenker at de er sikkert villige til å inngå en avtale om å prøve igangsettelse men med lav terskel for å ta snitt. Men da bør det jo fremgå klart hva som skal til for å avbryte igangsettingsforsøket, hvem vurderer det? Kun lege og jordmor eller har du noen innflytelse?

Og at det er fort gjort at de trenerer pga. det er travelt og lite folk på jobb, etc.

Anonymkode: 4dec4...a36

Dette var på Haukeland. Om de gir deg en avtale om at du kan få keisersnitt om du først velger å bli satt i gang også ombestemmer deg, må du ikke ta den (om det er her du skal føde). Det løfte holder de ikke. Jeg skreik etter keisersnitt etter å ha blitt satt i gang, hadde kun 1 cm åpning. Fikk det ikke, de bare drøyde og drøyde med å svare helt til jeg hadde født. Stå heller på at du ikke vil bli igangsatt og vil ha keisersnitt om det er det du ønsker ❤️ 

Anonymkode: bea2b...b52

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. 

 _popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...