Gå til innhold

Hvor ofte sex når man prøver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne å prøve nå og har hørt at man kun bør ha sex annenhver dag pga kvaliteten på sæden er best da.

Usikker på om dette stemmer da jeg ikke har klart å finne noen gode kilder på dette.

Ellers lurer jeg på om det er andre ting man evt bør tenke på? Tar folat, jod og omega 3. Har uregelmessige sykluser så aner egentlig ikke når EL er.. 

Anonymkode: c1f04...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal begynne å prøve nå og har hørt at man kun bør ha sex annenhver dag pga kvaliteten på sæden er best da.

Usikker på om dette stemmer da jeg ikke har klart å finne noen gode kilder på dette.

Ellers lurer jeg på om det er andre ting man evt bør tenke på? Tar folat, jod og omega 3. Har uregelmessige sykluser så aner egentlig ikke når EL er.. 

Anonymkode: c1f04...770

Vi har alltid sex hver dag når jeg vet at EL nærmer seg, symptomer osv :) Når jeg får positiv eggløsningstest, har vi sex en siste gang. Blitt gravid på alle forsøk på den måten🥰 Man skal ikke ta Ibux når en prøver og ikke når en er gravid. Kan være lurt å drikke mindre kaffe, da dette også kan forstyrre ❤️

Anonymkode: fee00...600

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet når eggløsning er ville jeg brukt eggløsningstester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele tiden. Morgen, lunsj, middag og kvelds. 

Anonymkode: 7ef05...e0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om minst hver 48. time i eggløsningsuken. Helst hver dag,
Det med 48 timer pga sædproduksjon er egentlig mest dersom mannen har dårlig sædkvalitet. Da er det anbefalt at man kunn kjører hver andre dag. Men om alt er ok med han så kjør gjerne en gang hver dag i den viktige uken. 

Anonymkode: 739a4...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på hver dag

Anonymkode: 0bf4b...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere har lyst.. Hver dag, annenhver dag, morgen og kveld... 

Har du ustabil syklus - ta en prat med lege/gyn og sjekk hormonbalansen. Kanskje det er en grunn til ustabil syklus. 

Utover det så kos dere. 

Anonymkode: 697b7...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex kun 2 ganger den syklusen spiren satt, et par-tre dager før EL og på EL-dagen :) 

Bruk premom og EL tester for å finne EL er mitt beste tips! Vi bommet på mål i månedsvis fordi jeg estimerte EL litt feil.

Anonymkode: ceb66...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gransket utfloden din i den tiden etter at mensen er ferdig? Har du ikke sett noen forskjell på slimet og mengden noen gang? Jeg kunne lett se når eggløsning var, fordi da ble utfloden veldig rikelig, glassklar og slimete. Det varte bare et par dager. Egget er befruktningsdyktig i bare 24 timer, så man må pinpointe det veldig godt.

Anonymkode: 16854...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vet EL dag pga testing og hvis man kjenner kroppen godt, så er det nok å ha samleie dagen før EL. Eller sier man annenhver til tredjehver dag i den fertile uken. 

Anonymkode: 540b7...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...