Gå til innhold

Sex=kjærlighet..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du legger vrangvilje til. Digger sex, men den har en annen funksjon. Ikke at den betyr lite for vår relasjon.. Hvorfor ble du så provosert av det?

Anonymkode: 3fa4e...4ee

Er det virkelig vrangvilje å lese dette som at sex ikke er viktig i deres relasjon?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger overhode ikke sex for å føle meg likt og elsket. Sex har ingen ting med tilknytning å gjøre for min del.

For meg er så er det alle de tusener av andre ting felles i livet vårt som skaper tilhørigheten, felleskapet og tilknytningen.

Men blås i det.

I den grad jeg er provosert er det fordi du gjorde det til et spørsmål om kjønn. 

Anonymkode: ab1d9...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det virkelig vrangvilje å lese dette som at sex ikke er viktig i deres relasjon?

Men blås i det.

I den grad jeg er provosert er det fordi du gjorde det til et spørsmål om kjønn. 

Anonymkode: ab1d9...cd7

Ikke bite på! Dette er samme brukeren som kommer in i alle tråder der diskusjon om hvor viktig sex er i forhold. Han og kona er sannsynlig aseksuell begge to og det er helt ok. Men store spørsmålet er hvorfor vedkommande har behov for å prøve overbevise oss andre som ser på aktivt sexliv i forhold som selvfølge, at hans og han sin partners sexliv skal være noe vi skal se på som et modell til å følge etter 🤯

Anonymkode: 4def8...26e

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ikke bite på! Dette er samme brukeren som kommer in i alle tråder der diskusjon om hvor viktig sex er i forhold. Han og kona er sannsynlig aseksuell begge to og det er helt ok. Men store spørsmålet er hvorfor vedkommande har behov for å prøve overbevise oss andre som ser på aktivt sexliv i forhold som selvfølge, at hans og han sin partners sexliv skal være noe vi skal se på som et modell til å følge etter 🤯

Anonymkode: 4def8...26e

Huh? Hva snakker du om egentlig? Ikke er jeg aseksuell og ikke er jeg gift. Har jeg sagt at meg og dama sitt sexliv er en modell å følge etter? Hva snakker du om??

Fikk du alt dette fordi jeg skrev at sex for oss er en overskuddsgreie og ikke noe jeg trenger for å føle meg elsket?

For et vepsebol dette var😂🙈. Her var det åpenbart mange snøflak som har et trøblete forhold til sexualiteten sin🙌

Anonymkode: 3fa4e...4ee

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

For meg er sex en handling der jeg får vist min kjærlighet ❤️. Berøring, kos og nærhet er mitt kjærlighetsspråk rett og slett. Uten dette så er det noe som mangler for min del i et forhold...

Heldigvis så er vi forskjellige 👏👏👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 17.43):

Ut i fra hva mange menn på KG skriver, så er jeg nok en veldig utypisk mann.

Jeg trenger overhode ikke sex for å føle meg likt og elsket. Sex har ingen ting med tilknytning å gjøre for min del.

For meg er så er det alle de tusener av andre ting felles i livet vårt som skaper tilhørigheten, felleskapet og tilknytningen.

Sexen blir mest en kul og deilig greie vi gjør når vi har tid og overskudd til det.

Anonymkode: 3fa4e...4ee

Hæ? Er det sant? 😮 åh kan ikke alle menn være som deg 💙💙💙 det rare er at hvis jeg hadde hatt en mann som deg så hadde de ordene der alene nesten gjort meg kåt 🥰🥰 tenk så frigjørende å slippe på det stresset med å ha sex med mannen fordi man hele tiden er redd for at han skal føle seg uelsket, når den egentlige årsaken bare rett og slett at man er utslitt, i en sorgprosess over mistet nært familiemedlem, småbarnsperiode osv osv. Det hadde vært så innmari fint å ha en mann som deg 💙

Anonymkode: 3a035...746

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ? Er det sant? 😮 åh kan ikke alle menn være som deg 💙💙💙 det rare er at hvis jeg hadde hatt en mann som deg så hadde de ordene der alene nesten gjort meg kåt 🥰🥰 tenk så frigjørende å slippe på det stresset med å ha sex med mannen fordi man hele tiden er redd for at han skal føle seg uelsket, når den egentlige årsaken bare rett og slett at man er utslitt, i en sorgprosess over mistet nært familiemedlem, småbarnsperiode osv osv. Det hadde vært så innmari fint å ha en mann som deg 💙

Anonymkode: 3a035...746

Tror du har misforstått. Det er avvisningen og hvordan den er formidlet som får mange menn/kvinner føle seg uelsket. Når dere slenger med leppa, ”du kan ikke få i pose og sekk”, ”tenker du ikle om noe annet” Det er forakten dere viser partneren deres som får de til å ikke føle seg elsket. Dette hadde dere innsett om dere hadde empatiske evner og vilje til å bygge og bevare et forhold. 

Anonymkode: 4def8...26e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du innbiller deg, egentlig?

Han skal avstå fra andre damer for deg… men å til gjengjeld faktisk ha et noenlunde aktivt sexliv med deg er "barnslig" av ham å forvente?

Har det rablet fullstendig for deg? 😄

 

Endret av KallePils
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 18.37):

Nettop. Sånn er det for meg også. Og den følelsen får jeg ikke av å ha sex. Den er en forutsetning for å få lyst på sex. Jeg er mann.

«overskuddsbasert, så ved stress, for lite søvn etc, så er sexlysten det første som uteblir. Med overskudd(nok søvn, mat, lite stress etc), emosjonell trygghet(superviktig!!), gode samtale

Vi må også ha overskudd. Tilknytning, følelsen av å være elsket osv er allerede på plass. Det har ikke noe med sex å gjøre for min del.

Anonymkode: 3fa4e...4ee

Jeg (M40) øker ofte frekvensen av orgasmer (v onani) hvis det er mye stress. Bruker det for å koble av. Det er et tippepunkt for overskudd også, men det må være at jeg er så sliten at jeg legger meg samtidig med barna og slokner med en gang. Jeg er en som også FÅR tilknytning, føler seg elsket osv. av å ha sex. 

Anonymkode: 466a9...d22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 timer siden):

Hva er det du innbiller deg, egentlig?

Han skal avstå fra andre damer for deg… men å til gjengjeld faktisk ha et noenlunde aktivt sexliv med den eneste han da skal kunne ha sex med er "barnslig" av ham å forvente?

Har det rablet fullstendig for deg? 😄

 

… og la meg bare som en liten kommentar inn fra sidelinjen påpeke at dette, kanskje mer enn noe annet, er det som gjør at dagens norske kvinner ikke er konemateriale:

At dere faktisk tror dere først kan "beslaglegge" en manns seksualitet og deretter mer eller mindre bare legge den i en skuff… og så er det liksom ham det er noe galt med hvis han ikke bare bøyer nakken og aksepterer.

Fuck off. 😂

 

Endret av KallePils
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.42):

Uten sex over en uke begynner jeg å lure på om hun elsker meg, hva som er galt. To uker så har jeg resignert, gitt opp. 

Beklager med det syns jeg er en veldig egoistisk måte å være på. Gir jo ingen rom til at noen av ulike grunner trenger kroppslig plass. Krever og krever og krever, ellers har verden rast sammen. 

For noe barnslig sutter. Direkte skadelig. 

Anonymkode: f1805...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (7 minutter siden):

… og la meg bare som en liten kommentar inn fra sidelinjen påpeke at dette, kanskje mer enn noe annet, er det som gjør at dagens norske kvinner ikke er konemateriale:

At dere faktisk tror dere først kan "beslaglegge" en manns seksualitet og deretter mer eller mindre bare legge den i en skuff… og så er det liksom ham det er noe galt med hvis han ikke bare bøyer nakken og aksepterer.

Fuck off. 😂

 

Nå prater du vel litt vås her? Er vel ingen som kan beslaglegge en annen persons seksualitet? 

Er vi ikke alle sammen individer med fri vilje heller nå eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (9 minutter siden):

… og la meg bare som en liten kommentar inn fra sidelinjen påpeke at dette, kanskje mer enn noe annet, er det som gjør at dagens norske kvinner ikke er konemateriale:

At dere faktisk tror dere først kan "beslaglegge" en manns seksualitet og deretter mer eller mindre bare legge den i en skuff… og så er det liksom ham det er noe galt med hvis han ikke bare bøyer nakken og aksepterer.

Fuck off. 😂

 

Om menn er ektemenn materiale er opp til dem som skal være med dem å bestemme. Hva du ikke liker er din sak, men vi må få tenke, dette er turn off for oss også. Noen ganger er ingen parter materiale for noe forhold.

For meg vil du absolutt aldri bli det.

Anonymkode: f1805...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (17 minutter siden):

Er vel ingen som kan beslaglegge en annen persons seksualitet? 

Tror, kjære deg. Tror. 😄

Litt viktig å lese det som faktisk blir skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (Akkurat nå):

Tror, kjære deg. Tror. 😄

Litt viktig å lese det som faktisk blir skrevet.

Oisann...Hadde visst lagt fra meg de rette brillene...Er så vanskelig å lese når det er så liten tekst 😂. Takk for at du uthevet det for meg. Det var fint 👏👏👏

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om menn er ektemenn materiale er opp til dem som skal være med dem å bestemme. Hva du ikke liker er din sak, men vi må få tenke, dette er turn off for oss også. Noen ganger er ingen parter materiale for noe forhold.

For meg vil du absolutt aldri bli det.

Anonymkode: f1805...4d9

Fett nok, selv om det er noe uklart hva dette har med saken å gjøre.

Hvis TS ikke vil ha sex med mannen sin har hun dermed frasagt seg eneretten på seksualiteten hans. I hvert fall hvis hun gjør det gjentatte ganger og over tid, uten at det foreligger noe objektivt hinder for å ha sex ut over at hun bare ikke vil, og sånt noe.

Jeg går ut fra at du ikke er "uenig" i det? 😄

(Bare tuller, selvsagt er du det. Og det er også poenget…)

 

Endret av KallePils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 7.30):

jeg føler ofte på at vi «ikke har tid til dette», men jeg tar meg tid da.. men jeg var alene i helgen med barna og jeg er jo ekstremt produktiv uten han hjemme må jeg si😅

Dette er på mange måter et problem vi må adressere, for jeg føler dette er noe av kjernen til hvorfor vi har mindre og mindre sex :

Sex er ikke ansett som «produktivt»

I hodene våre har vi tatt sex og flyttet det ned i prioriteringsrekkefølgen og gjort det mindre viktig enn administrative oppgaver som husvask og matlaging og taxikjøring av unger.

Vi er på vei til å ta tilbake en 50-talls sykdom. Det var ikke et bra sted. Vi sier vi har en eksplosiv bruk av antidepressiva i moderne tid, men det er bare fordi medikamentene med samme målsetning, ble gitt ut til andre diagnoser da, og da var det «kvinnesykdommer» og hvem bryr seg om syke hjemmeværende.

«Jeg har ikke tid til sex!» Feil, det er alt det andre «du ikke har tid til»; Sex er den egentlige grunnen til at du i det hele tatt står der, og ingenting av oppvask, hybelkaniner går ut i protestmarsj bare fordi du får deg en skikkelig gjennomkjøring.

Vi MÅ øke statusen til sex, det er ekstremt viktig for vår psykiske helse som populasjon.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Druid skrev (10 minutter siden):

«Jeg har ikke tid til sex!» Feil, det er alt det andre «du ikke har tid til»; Sex er den egentlige grunnen til at du i det hele tatt står der, og ingenting av oppvask, hybelkaniner går ut i protestmarsj bare fordi du får deg en skikkelig gjennomkjøring.

Mye riktig i dette. Bare en liten kommentar:

Den 100% korrekte formuleringen er nødt til å inkludere et forbehold, om at hun faktisk ønsker et forhold med en mann som er trofast.

Er hun villig til å forsake dette er det faktisk ikke strengt tatt riktig at det er alt annet hun "ikke har tid til". Og det er hun i sin fulle rett til velge istedet.

 

Endret av KallePils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (10 minutter siden):

Mye riktig i dette. Bare en liten kommentar:

Den 100% korrekte formuleringen er nødt til å inkludere et forbehold, om at hun faktisk ønsker et forhold med en mann som er trofast.

Er hun villig til å forsake dette er det faktisk ikke strengt tatt riktig at det er alt annet hun "ikke har tid til". Og det er hun i sin fulle rett til velge istedet.

Mitt innlegg er ikke egentlig et svar til TS; det er et generelt innlegg knyttet til at vi statistisk har mindre og mindre sex, folk er mindre og mindre fornøyd med sexlivet, og vi har økt diagnostering og medikamentbruk, kombinert med en økt fokus på sosial status.

Forvaltningen av din individuelle sexlyst er noe helt annet, og representerer helt andre problemer i samlivet, men de bygger på argumentet «jeg har ikke lyst» , ikke «jeg har ikke tid» , «det passer seg ikke», eller andre argumenter som i bunn og grunn kommer fra omgivelsene, og ikke kjønnshormonene dine.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (15 minutter siden):

Mitt innlegg er ikke egentlig et svar til TS; det er et generelt innlegg knyttet til at vi statistisk har mindre og mindre sex, folk er mindre og mindre fornøyd med sexlivet, og vi har økt diagnostering og medikamentbruk, kombinert med en økt fokus på sosial status.

Forvaltningen av din individuelle sexlyst er noe helt annet, og representerer helt andre problemer i samlivet, men de bygger på argumentet «jeg har ikke lyst» , ikke «jeg har ikke tid» , «det passer seg ikke», eller andre argumenter som i bunn og grunn kommer fra omgivelsene, og ikke kjønnshormonene dine.

For så vidt helt greit det, men selv ikke i et samfunnsperspektiv kan man forvente at kvinner skal velge i strid med hva de faktisk ønsker.

Også kvinner skal bestemme over sine egne liv.

Så alt koker på ett eller annet tidspunkt ned til individuell lyst og forvaltningen av både denne og rammene den eksisterer i. Herunder å ikke leve under illusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange menn i alle fall, gjelder også for meg, så er sex en måte å uttrykke kjærlighet på

Anonymkode: f0d82...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...