Gå til innhold

Vits i å bli 60?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor gammel er din fetter da?

Anonymkode: 80340...583

62

Anonymkode: 6f2ad...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

62

Anonymkode: 6f2ad...853

Jaja, da har han jo erfaring. Er helsa hans på hylla?

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du da? 40? Typisk å være ekstra negativ da?

Anonymkode: 80340...583

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og mann?

Anonymkode: 80340...583

Jeg er ikke negativ, bare forteller om virkeligheten. Å bli gammel er ikke noe godt.

Nærmer meg 50 selv, så vil maksimere livet 50-60år....hva som skjer etterpå er ikke så viktig for meg :) Vil få mest ut av mine beste år!

Anonymkode: 1ebcc...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du som ikke ville møtt Pingu engang😕

Anonymkode: c7132...cc6

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jeg er ikke negativ, bare forteller om virkeligheten. Å bli gammel er ikke noe godt.

Nærmer meg 50 selv, så vil maksimere livet 50-60år....hva som skjer etterpå er ikke så viktig for meg :) Vil få mest ut av mine beste år!

Anonymkode: 1ebcc...01a

Er litt voldsomt å tenke sånn. Tar alltid ting som det kommer, alder til tross. Kjenner flere aktive i 70 årene, noen av dem spiller i band og turnerer til og med :)

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange narsisster på KG

Anonymkode: 49f90...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er litt voldsomt å tenke sånn. Tar alltid ting som det kommer, alder til tross. Kjenner flere aktive i 70 årene, noen av dem spiller i band og turnerer til og med :)

Anonymkode: 80340...583

https://radio102.no/kultur/festival/siste-gang-pa-haugalandet-109130/ Åge er 75!

Anonymkode: 9b80d...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er litt voldsomt å tenke sånn. Tar alltid ting som det kommer, alder til tross. Kjenner flere aktive i 70 årene, noen av dem spiller i band og turnerer til og med :)

Anonymkode: 80340...583

Ja, men hvordan vet du DIN tilstand når DU er 70år? :) 

Det som er mitt poeng, få mest mulig ut av de beste årene...de er før 70. Tro meg, jobbet i helsevesenet siden jeg var i 20årene. Også noen år som hjemmesykepleier, å bli gammel er ikke noe å se frem til.

Anonymkode: 1ebcc...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 11.41):

Som f.eks.? Det aller meste av helsa bestemmer man selv. Min mor fikk kreft som 50-åring, men nå (65) e hun frisk og i bedre form enn meg.

Anonymkode: 1a1dc...239

Man bestemmer vel verken å få kreft eller å bli frisk av kreft.

Anonymkode: 3320e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, men hvordan vet du DIN tilstand når DU er 70år? :) 

Det som er mitt poeng, få mest mulig ut av de beste årene...de er før 70. Tro meg, jobbet i helsevesenet siden jeg var i 20årene. Også noen år som hjemmesykepleier, å bli gammel er ikke noe å se frem til.

Anonymkode: 1ebcc...01a

Ja... er vel sånn...alle de i helsevesenet har en voldsom reaksjon på alderdom

Anonymkode: 49f90...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser kanskje mer ned på eldre nå. Pleide å syns gamle folk var koselige, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på 60-åringer som gamle, men godt voksne med klokskap. Når jeg møter de, som bare er 15-20 år eldre, så er det ofte de utstråler fortsatt ung energi. Dette er de som tar vare på seg mentalt og sosialt, ofte enslige kvinner. De trives både med egentiden, pleier seg selv (frisør, klær, aktivitet), er sosial og har rutiner, men også en livgivende spontanitet. Disse kvinnene er forbilder for meg. Helt vanlige arbeidskvinner, noen over i pensjon etterhvert. Interessante å snakke med. Ta vare på deg selv, ts❤️ jeg unner deg god 60-årsdag. 

Anonymkode: 85bf8...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil vi bli både 60 og 70:

Lykken er på sitt høyeste når vi er 70 år. En britisk undersøkelse med over én million deltakere har vist at lykkefølelsen er på bånn når vi er rundt 50. Deretter stiger lykkekurven skarpt, og den når først toppen 20 år senere. Resultatet stemmer godt overens med andre internasjonale studier, som viser at vi er lykkeligst som unge og eldre, mens vi når bunnen som middelaldrende.
Kilde: Office for National Statistics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuba skrev (1 minutt siden):

Selvsagt vil vi bli både 60 og 70:

Lykken er på sitt høyeste når vi er 70 år. En britisk undersøkelse med over én million deltakere har vist at lykkefølelsen er på bånn når vi er rundt 50. Deretter stiger lykkekurven skarpt, og den når først toppen 20 år senere. Resultatet stemmer godt overens med andre internasjonale studier, som viser at vi er lykkeligst som unge og eldre, mens vi når bunnen som middelaldrende.
Kilde: Office for National Statistics

Yes! Da er det bare å finne på mest mulig av det som gjør en glad når man er i middelgropa, for det mentale har mye å si for å holde ut og holde seg oppe. Gjøre ting som er litt annerledes, noe kreativt, utenfor komfortsonen for å utfordre seg og kjenne positiv adrenalinflow!

Anonymkode: 85bf8...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (45 minutter siden):

Selvsagt vil vi bli både 60 og 70:

Lykken er på sitt høyeste når vi er 70 år. En britisk undersøkelse med over én million deltakere har vist at lykkefølelsen er på bånn når vi er rundt 50. Deretter stiger lykkekurven skarpt, og den når først toppen 20 år senere. Resultatet stemmer godt overens med andre internasjonale studier, som viser at vi er lykkeligst som unge og eldre, mens vi når bunnen som middelaldrende.
Kilde: Office for National Statistics

Men, hvor lenge?Bare i dag hørte jeg et eldre ektepar hadde blitt blankt avvist når de ba et teleselskap om hjelp. De måtte kunne ordne alt selv 

Anonymkode: 8a43f...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 0.17):

Er det egentlig noe poeng i å bli det? Det beste  i livet er for lengst bak derpå dette tidspunktet. Bare kjedsomhet igjen, mens helsa skranter

Anonymkode: 8a43f...45f

Tviler på at min gamle musikklærer er enig med deg i at det kun er kjedsomhet og skrantende helse. Han er 90 år, og sist jeg besøkte han (som jeg gjør innimellom) lekte han gjemsel med nabobarna. Gangen før det hadde han snøballkrig med ungdommen. 
Så om en våger å holde barnet i seg levende, så er det nok ikke kun kjedsomhet. 

Anonymkode: b379e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 14.00):

Man bestemmer vel verken å få kreft eller å bli frisk av kreft.

Anonymkode: 3320e...041

Nei, men det er ikke sånn at kreft automatisk gjør at helsa skranter resten av livet heller.

Anonymkode: 1a1dc...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...