Gå til innhold

Vits i å bli 60?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det beste i livet er før man er 6 år. Etter det begynner mobbinga på skole og traumene bare fortsetter livet ut og de blir værre for hvert år.

Anonymkode: 0dabf...8e1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, som jeg skrev så er livet helt jævlig etter fylte 25 år.

Anonymkode: 93e9e...72b

Hvordan da? 😁

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 60, tok videreutdanning for 4 år siden, og stortrives i ny jobb. Har et par nydelige barnebarn som jeg forguder. Reiser til syden minst 2 ganger i året. Går ut en sjelden gang, og ble faktisk sjekket opp av en som kunne vært sønnen min sist😄😄. Liker å prate med folk, et glass god vin og å reise. Det er absolutt verdt å leve etter 60. Litt vondt her å der har man jo, men det glemmes i godt selskap. Tror mye ligger i eget humør og livsglede.

Anonymkode: 1d092...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

50-60år er den siste aller viktigste etappen i livet der man bør maksimere livet til det fulle, så kommer 60-70år som er den aller siste med god helse....etter 70 kan alt gå rett nedover raskt...

Derfor bør man bruke hodet litt :) Selv selger jeg alt som 50åring, lever det jeg kan for pengene..så får det bare stå til!

Anonymkode: 1ebcc...01a

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du er alternativet, da? Det er jo ikke akkurat valgfritt å bli eldre, og jeg tror det er enormt kjedelig å være død. 60 er forresten det nye femti, og de fleste har mye moro igjen selv om man kanskje begynner å ha litt mer vondt i kroppen også.

Anonymkode: 8c538...baf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det beste i livet er før man er 6 år. Etter det begynner mobbinga på skole og traumene bare fortsetter livet ut og de blir værre for hvert år.

Anonymkode: 0dabf...8e1

Du har så utrolig rett!!!

Jeg ble ikke utsatt for noe særlig med mobbing utover det jeg tror er normalt.

Men den beste tiden jeg hadde var mellom 3 og 8 år.

Anonymkode: f57f6...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om man er dømt til å være alene da?

Anonymkode: 8a43f...45f

Ingen er dømt til å være alene! Oppsøk forskjellige sosiale ting, så blir du ikke alene. Men klart du blir alene, hvis du bare skal sitte hjemme og vente på at noe skal skje! Der er det ingen forskjell enten man er 20, 30, 40, 50, 60, 70 eller 80 år…. 
Min mann er snart 60 år og er på det sprekeste i livet. Vi går fjellturer sammen, han jogger, han styrer med ting i hjemmet, fester, går på ski, ja alt mulig egentlig, og har i tillegg fysisk hard jobb. 60 år er som regel ingen alder i våre dager… Yngste barn er 14 år, og han har ingen problemer med å følge ham opp fysisk. 

Anonymkode: 9dd7c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er i slutten av 60årene. De reiser flere ganger i året til sol og varme. Deltar aktivt i barnebarnas liv. Drar ut å spiser og koser seg på konsert. De drar også ofte på fjellturer. De koser seg rett og slett.

Anonymkode: 1220a...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jo en del sykdommer og slitasje man ikke kan velge selv å ta vare på, så den blir litt for enkel. 

Personlig tenker jeg at 60 er ok, men fra 70 og oppover blir det sannsynligvis verre. Er man i tillegg alene da kan det nok bli ganske forferdelig. 

Anonymkode: bd865...31a

Oi, for en negativ holdning! Kjenner mange i 60- og 70-årene som lever aktive og gøye liv! Å være alene er forferdelig uansett alder! Er nysgjerrig på hvor gammel du er selv? Det virker som enkelte her tror 60 år er eldgammelt… At man tenke folk ikke har noe liv lenger fordi man bikker 60/70 er trist, og vitner kanskje i mange tilfeller om at når man ikke er der selv, så tror man at de er gamle og utgåtte på dato… mine besteforeldre er straks 90 år og er på internett, Facebook, kjører bil, reiser på ferie, er med i pensjonistforeningen, dyrker planter, har hund som de går tur med, lager mat og gjør mye morsomt og vi har mye latter sammen. 

Anonymkode: 9dd7c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 80340...583

Midten av 40åra... :) Så har startet å skjerpe inn på hva jeg bruker penger på....solgt nesten alt av ting. Har igjen kun det mest nødvendige....har også en nedbetalt bolig.

Skal bli deilig å befri seg fra det falske materialistiske overfladiske livet! Da skal livet mitt passe i en ryggsekk på 40L.

Tidligere har jeg levd i "Luksus", høy. lønn...alt jeg trengte....det gir ingen glede. Stampe i arbeidslivet man-fredag. For meg er friheten gleden, styre sin egen tid. Da dør jeg heller ung etter å ha opplevd det.

Jobbe til 70? ALDRI!! Deltid etter 50? Joda...det går...men så lite som mulig....kun for mat og tak over hodet.....

Husk, hvor er samfunnet om 10år? Vi er enda mer kontrollert, hva vi får lov til av staten. 

Anonymkode: 1ebcc...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oi, for en negativ holdning! Kjenner mange i 60- og 70-årene som lever aktive og gøye liv! Å være alene er forferdelig uansett alder! Er nysgjerrig på hvor gammel du er selv?

Jeg er 51. 

Jeg synes ikke holdningen min er spesielt negativ, det er vel ganske åpenbart at det er vanskelig å bli eldre med helseproblemer og ensomhet. 

Jeg er alene og har en del helseproblemer selv, de blir ikke bedre med alderen. Jeg vet også mange mennesker i eldre alder som lever «aktive og gøye liv», men de er alle friske, har partner, venner og masse penger. Jeg tviler på at det er normalen. 

Anonymkode: bd865...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 51. 

Jeg synes ikke holdningen min er spesielt negativ, det er vel ganske åpenbart at det er vanskelig å bli eldre med helseproblemer og ensomhet. 

Jeg er alene og har en del helseproblemer selv, de blir ikke bedre med alderen. Jeg vet også mange mennesker i eldre alder som lever «aktive og gøye liv», men de er alle friske, har partner, venner og masse penger. Jeg tviler på at det er normalen. 

Anonymkode: bd865...31a

Å bli gammel er aldri bra, uansett. Mange har det grusomt i 70åra.

Men man kan legge et bedre grunnlag med kosthold og fysisk aktivering. 

Anonymkode: 1ebcc...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bli gammel er aldri bra, uansett. Mange har det grusomt i 70åra.

Men man kan legge et bedre grunnlag med kosthold og fysisk aktivering. 

Anonymkode: 1ebcc...01a

Hvor gammel er du da? 40? Typisk å være ekstra negativ da?

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bli gammel er aldri bra, uansett. Mange har det grusomt i 70åra.

Men man kan legge et bedre grunnlag med kosthold og fysisk aktivering. 

Anonymkode: 1ebcc...01a

Og mann?

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på. Er man frisk og fin kan man gjerne leve til man blir pensjonist. Men sånn økonomien er på vei må man vel vurdere om man bare må ta ættestup, om man skal leve på en minimal pensjon med skyhøye strømpriser, svindyr mat og enten skyhøye renter på lånet eller ekstra skatt på «fordelen av å ha betalt ned boligen sin».

Anonymkode: 0f4ec...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 60 i løpet av året, ja helsa skranter, fikk 80% uførepensjon en tid tilbake, men hadde forsikring så inntektene er gode.

Huset er nedbetalt det er Teslaen og alt det andre. Kona blir alderspensjonist ganske snart. Vi trener, reiser, og koser oss på alle vis, vi har god råd. de neste 20 åra blir gode med mye opplevelser og kos!

Anonymkode: 5a8b6...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 0.17):

Er det egentlig noe poeng i å bli det? Det beste  i livet er for lengst bak derpå dette tidspunktet. Bare kjedsomhet igjen, mens helsa skranter

Anonymkode: 8a43f...45f

Noe så dumt kan bare en enkel 20 åring skrive 🙂

Anonymkode: 0eba3...4ac

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fetter, som er professor i geriatri, har alltid sagt til sine venner i femtiårene at de bør nyte livet nå, for etter 60 kommer plagene krypene. Det er selvfølgelig en fornuftig ting å holde seg i form, men mange aldringsplager er genetiske og kommer selv om man trener med fanden i hælene.

Anonymkode: 6f2ad...853

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da ikke kjede seg mer når man er 60 enn når man er 30. 

Min plan er å sitte på ræva og game, gå tur og spise. Alt etter formen selvsagt. Akkurat som jeg gjør i dag, bortsett fra at barna da er store og jobb mest sannsynlig er ferdig. :) Kanskje jeg til og med gidder å sosialisere meg mer.

Uansett de eldre i min familie reiser på turer hele tiden etter de ble pensjonister, har middager, går på konserter, teater, revy. De har jo mer tettpakket program nå enn når de ennå var i jobb, det blir som man ønsker og har helse til.

Anonymkode: ac011...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Min fetter, som er professor i geriatri, har alltid sagt til sine venner i femtiårene at de bør nyte livet nå, for etter 60 kommer plagene krypene. Det er selvfølgelig en fornuftig ting å holde seg i form, men mange aldringsplager er genetiske og kommer selv om man trener med fanden i hælene.

Anonymkode: 6f2ad...853

Hvor gammel er din fetter da?

Anonymkode: 80340...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...