Gå til innhold

Vits i å bli 60?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig noe poeng i å bli det? Det beste  i livet er for lengst bak derpå dette tidspunktet. Bare kjedsomhet igjen, mens helsa skranter

Anonymkode: 8a43f...45f

AnonymBruker
Skrevet

Det holder bra. 70 er deadline.

Anonymkode: c7132...cc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det holder bra. 70 er deadline.

Så keepere ved 60. Tenker du

AnonymBruker
Skrevet

Huffda. Blir vel litt hva man gjør det til selv tenker jeg! Livet kan være utrolig flott etter fylte 60… Besteforeldrene mine har iallfall stor glede av oss barnebarna og familien ellers. I tillegg har de kjøpt seg bobil og reiser rundt omkring i Norge. En og annen tur til Gran Canaria blir det også! De kunne jo valgt å sitte grodd fast i sofaen hjemme og se Dagsrevyen i reprise dag inn og dag ut, men nei, de lever livet og har det veldig bra. 

Anonymkode: 6b83f...dad

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine besteforeldre har begge rundet 80 i fjor og de har det veldig bra, reiser til og med til syden for å kose seg på sommeren.

Anonymkode: 7ace1...062

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huffda. Blir vel litt hva man gjør det til selv tenker jeg! Livet kan være utrolig flott etter fylte 60… Besteforeldrene mine har iallfall stor glede av oss barnebarna og familien ellers. I tillegg har de kjøpt seg bobil og reiser rundt omkring i Norge. En og annen tur til Gran Canaria blir det også! De kunne jo valgt å sitte grodd fast i sofaen hjemme og se Dagsrevyen i reprise dag inn og dag ut, men nei, de lever livet og har det veldig bra. 

Om man er dømt til å være alene da?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du noen er dømt til å være alene? Det kan jeg ikke tro. Bestefaren min på morssiden møtte ei dame og fikk seg kjæreste når han var nærmere 70 år. Uforventa, og veldig koselig<3 

Det finnes jo selvsagt mange triste skjebner der ute og massevis av ensomme mennesker.

Men hva med å ta litt initiativ, tørre å ta sjanser, utfordre seg selv og bli kjent med nye mennesker? Bestemor har for eksempel dannet seg et stort nettverk gjennom å delta på sosiale aktiviteter som bingo og kor:) Terskelen er kanskje litt høy for folk å ta steget, men gevinsten er enda høyere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mor er 65 og har vel aldri hatt det så bra. Jobber redusert, har god økonomi, reiser, trener, er sammen med venner og har en trivelig samboer. Tar man vare på helsa så kan man jo fint holde det gående til 80+ før man begynner å skrante.

Anonymkode: 1a1dc...239

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar man vare på helsa så kan man jo fint holde det gående til 80+ før man begynner å skrante.

Det er jo en del sykdommer og slitasje man ikke kan velge selv å ta vare på, så den blir litt for enkel. 

Personlig tenker jeg at 60 er ok, men fra 70 og oppover blir det sannsynligvis verre. Er man i tillegg alene da kan det nok bli ganske forferdelig. 

Anonymkode: bd865...31a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigers er begge over 80 år. De har super helse, trener, reiser, drar på konserter, inviterer til fester, er kunstinteresserte, har verdens flotteste hus og hage som de steller selv, og er fortsatt forelskede kjærester etter et langt liv sammen. 

Men de burde sikkert gitt seg da de var 60.

Anonymkode: fea13...899

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det egentlig noe poeng i å bli det? Det beste  i livet er for lengst bak derpå dette tidspunktet. Bare kjedsomhet igjen, mens helsa skranter

Er snart 60 og helsa skranter ikke en millimeter. Ikke er det kjedelig heller..Kjennes mer ut som en ny vår egentlig 🤭

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helsa er det som avgjør om alderdommen blir bra.

Anonymkode: 5a52b...1df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine syklet Cuba rundt som 60-årsgave til seg selv.
De har alltid en aktiv ferie pr år, enten sykling eller fjellturer.

Ellers er de jo med venner eller familie, de er på konserter og show, vennegjengen bytter på å holde middagsselskap, reiser på langhelger.

De har iallefall ett mer aktivt og sosialt liv enn meg.

Anonymkode: 6ca8f...614

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir hva man gjør det til, moren min er enda i jobb, trener yoga, går fjellturer og elsker mote.

Faren min har akkurat blitt pensjonist, han står slalom, kjører båt, drar på seil og snescooter og lange elsykkelturer i utlandet. 

Svigers er i midten av 70 årene og er superspreke. Fjellturer med og uten klatring og svømming.

Ene onkelen min er pensjonist, bor halve året i varmere strøk og er i Norge og fisker om sommeren. Supersosial. 

Alt avhenger av helse, form, innstilling, økonomi og humør.

Anonymkode: c6ade...311

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de burde sikkert gitt seg da de var 60.

Anonymkode: fea13...899

De er to, de har mer enn nok penger og de har god helse. Ingen av disse tingene er en selvfølge. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helsa er det som avgjør om alderdommen blir bra.

Anonymkode: 5a52b...1df

Og om man har noen. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt avhenger av helse, form, innstilling, økonomi og humør.

Anonymkode: c6ade...311

Og om man har noen som elsker en. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo en del sykdommer og slitasje man ikke kan velge selv å ta vare på, så den blir litt for enkel. 

Personlig tenker jeg at 60 er ok, men fra 70 og oppover blir det sannsynligvis verre. Er man i tillegg alene da kan det nok bli ganske forferdelig. 

Som f.eks.? Det aller meste av helsa bestemmer man selv. Min mor fikk kreft som 50-åring, men nå (65) e hun frisk og i bedre form enn meg.

Anonymkode: 1a1dc...239

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så keepere ved 60. Tenker du

Som sagt 70.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at 60 år kan være veldig bra. Kjenner noen som har absolutt sine beste år nå. Ser på det som en fin alder.

Noen på 80 holder seg også utrolig godt, og har glans dager. Og eldre

Endret av exictence
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er to, de har mer enn nok penger og de har god helse. Ingen av disse tingene er en selvfølge. 

Og om man har noen. 

Og om man har noen som elsker en. 

Livet er det man gjør det til om man er alene eller har noen rundt seg. Det finns mye glede å ta tak i i stedet for å sitte å synes synd på seg selv. 

Anonymkode: 572e2...bdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du slutte med disse trådene?

Ja, livet er over når man bikker 25. Resten av livet er helt for jævlig hver dag.

Sånn, ferdig.

Anonymkode: 93e9e...72b

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...