AnonymBruker Skrevet 16. april #21 Del Skrevet 16. april Kronisk tidsoptimist, ofte forsinket. Overtenker og tror at alle snakker om meg bak ryggen min. Utsetter alt ubehagelig til siste liten. Angst for å åpne postkassen. Kjeder meg lett når andre prater og prater, fader ut. Ekstremt konfliktsky, havner ofte i situasjoner som til syvende og sist går utover meg selv, også må jeg rydde opp 😆 Blir down hvis jeg ikke får nok egentid. Samarbeider gjerne, men liker best å gjøre ting sjøl. Anonymkode: ddf95...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #22 Del Skrevet 16. april Jeg blir fort sint. Men går over fort også. Er ikke så flink til å erkjenne min feil og si unnskyld. Anonymkode: 7c22b...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 16. april #23 Del Skrevet 16. april Høysensitiv- leser kroppspråk istedenfor å huske hva folk sier til meg. Orker ikke lys og høy lyd, mas og bråk.Må skjerme meg fra negative folk. Er så diplomatisk at jeg nesten oppleves som en peoplepleaser. Er veldig sta og vet jeg har rett 99% av tiden - men har blitt flinkere å la andre innse ting selv og ikke overstyre alt. Er rett på sak orker ikke for mye kosemose ,klemming og hjerte-emjoier. Kan være ukjente opplever meg som kald/ autistisk men det er jeg altså ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #24 Del Skrevet 16. april Jeg er for mye i mitt eget hode. Det gjør at jeg stenger folk ute. Deler ikke tanker, følelser eller meninger. Sliter med nære relasjoner. Jeg har en evne til å ha et helt blankt ansikt, til tross for at jeg har en gedigen krig inni meg selv. Dette er et stort problem i terapi. For jeg kutter setningene og utelater mye info slik at psykologen må gjette store deler av samtalen. Jeg sliter også med å prate om meg selv og mitt indre. Andre tema som ikke handler om meg og mitt (også meninger) er jeg helt normal og prater som normalt. Når jeg blir redd, så blir jeg sint. Trigges angsten hvor jeg blir veldig redd og stresset, da blir jeg eksplosivt sint. Det er kun i slike situasjoner hvor jeg mister all kontroll. Anonymkode: 3e8b8...023 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #25 Del Skrevet 16. april Endel stressfaktorer jeg ikke takler, takler nydelig å ha mye å gjøre,mange baller i luften osv, men lar meg stresse lett av uorden, at ting ikke er gjort innen fristen-muligens ordet jeg leter etter er kontrollfreak Anonymkode: 5db31...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #26 Del Skrevet 16. april + Er utålmodig. + Kan være litt for direkte. + Høyt temperament og snarsint, men sjeldent langsur. Min mann beskriver det som bensin på bål. + Ikke god på å skjule når jeg er misfornøyd. Jeg er en åpen bok. + Liker ikke spontanitet. + Sjenert ovenfor nye mennesker. Føler meg sosialt klønete i møte med mennesker jeg ikke kjenner. + Ekstremt dårlig å huske navn og mennesker jeg har møtt tidligere. Anonymkode: 56199...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #27 Del Skrevet 16. april Sliter mye med å se min verdi som menneske. Jeg er trygg på meg selv og den jeg er som person -jeg har god selvtillit- , men jeg tror fortsatt at jeg er mindre verdt enn alle andre rundt meg. Dette gjør at jeg er ekstremt redd for å spørre om hjelp, dele mine dypeste meninger og verdier, eller gjøre meg selv sårbar på noen som helst måte. Så fort jeg havner i en slik sårbar situasjon føler jeg på en intens frykt for at de rundt meg er enig med stemmen i hodet og bekrefter at jeg er mindre verdt. Jeg oppfører meg som en klynkende hund med halen langt mellom beina. Jeg pleier å diskret føye inn falske, upopulære meninger i samtaler med folk jeg ikke kjenner for å se hvordan de reagerer. Om de reagerer positivt eller negativt gir meg informasjon om hvordan de tolerer de ulike meningene. Dette gjør jeg noen få ganger for å male et bilde av hvor grensa deres går. Da kan jeg begynne å være ærlig og snakke om de tingene som motparten reagerte positivt til. Min største frykt er at de nærmeste menneskene jeg har rundt meg skal kjenne til mine innerste meninger og verdier og tråkke på dem, og fortelle meg at jeg ikke er verdt noe. Om mine dypeste følelser og tanker blir latterliggjort og gjort verdiløse, har jeg i det hele tatt noen verdi som menneske da? Anonymkode: 14776...377 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #28 Del Skrevet 16. april Litt under middels boevne. Anonymkode: f52ba...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #29 Del Skrevet 16. april Vanskelig noen ganger for å kommunisere med andre. Vokste opp med mishandling hvor hvis jeg gjorde noe feil eller sa noe feil så ble det møtt med sinne og kjeft. Så strever enda i dag med å være redd for å si eller gjøre feil. Gjør også at jeg blir veldig "forsiktig" når jeg skal gjøre nye ting, fordi jeg er redd for å gjøre feil. Jeg har vel også kanskje arvet en del sinne, fordi jeg kan bli ekstremt sint ( men det er heldigvis veldig sjeldent) og jeg unngår det så mye jeg kan, fordi jeg hater følelsen av å være sint. Kan også lyve og manipulere folk hvis jeg mener at det gagner meg. Anonymkode: 869ae...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #30 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 18.57): Ja, hva mener du er/var dine dårlige egenskaper? Har du klart å endre på det? Anonymkode: cb31e...3dd Konfliktsky helt til jeg sprekker fordi jeg er så redd for at andre skal bli sin på meg. Eller usikker på om det jrg føler er riktig, kanskje jeg heller overdriver. Så ender jeg opp som en skikkelig dørmatte. Prøver så godt jeg kan, men jeg vegrer meg rundt folk jeg ikke er så trygg på. Generelt alle tegn på å være ei dørmatte Anonymkode: 07cf6...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Del Skrevet 6. mai Rogadame skrev (På 16.4.2024 den 19.01): Høysensitiv- leser kroppspråk istedenfor å huske hva folk sier til meg. Orker ikke lys og høy lyd, mas og bråk.Må skjerme meg fra negative folk. Er så diplomatisk at jeg nesten oppleves som en peoplepleaser. Er veldig sta og vet jeg har rett 99% av tiden - men har blitt flinkere å la andre innse ting selv og ikke overstyre alt. Er rett på sak orker ikke for mye kosemose ,klemming og hjerte-emjoier. Kan være ukjente opplever meg som kald/ autistisk men det er jeg altså ikke. Hva mener du med å la andre innse ting selv? Skal de innse at du har rett? Skal være forsiktig med å tolke kroppsspråk på folk. Det du leser og tenker om en person er ikke nødvendigvis sannheten. Ingen er tankeleserer. Har en kollega som tror h*n er verdens beste menneske kjenner. Overbeviser seg selv om at h*n tanke gang er det eneste riktige. Har ikke tall på hvor mange ganger denne personen har tatt feil. Anonymkode: 1f20d...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 6. mai #32 Del Skrevet 6. mai Jeg er litt for rask med å forhåndsdømme folk noe som gjør at jeg kan støte bort fe få som skulle like meg..med andre ord ikke et strort problem.p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #33 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 21.36): Sta som bare juling. Har jeg bestemt meg for en mening så rikker jeg meg ikke fra den. Hissig til tusen, i hvertfall når andre pålegger meg meninger jeg ikke har. Veldig god til å lyve til folk hvis jeg bestemmer meg for det. Langsint, har du behandlet meg urettferdig så kommer du aldri inn i varmen hos meg igjen. Da står jeg å ser på hvis noe skjer med deg for å si det slik. Jeg redder deg ikke ut av noen situasjoner. Anonymkode: b2525...a42 Vil du være sånn som dette? Selv er jeg nysgjerrig Anonymkode: 980b2...f45 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 6. mai #34 Del Skrevet 6. mai (endret) Vanskelig å ytre hva jeg *egentlig* mener fordi jeg er redd for at uenighet kan føre til å bli mislikt som person. Er redd for at jeg kan virke konfronterende, blir derfor unnskyldende istedet. Har vokst opp med en person i familien som var ekstremt lettantennelig, ble sint og kjeftet for alt og ingenting. Jeg brydde meg egentlig ikke så mye da, håndterte det med enten å kjefte tilbake, eller trekke meg unna. Men skjønte fort da jeg flyttet hjemmefra som 20åring at jeg ikke hadde lært sunn konflikthåndtering. Jobber med det forsatt som 46åring. Endret 6. mai av klarinetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #35 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 21.22): Alltid forsinket. Utålmodig. Anonymkode: b2c6b...b8a Starter stadig på nye ting, hopper fra idé til idé uten å fullføre? Anonymkode: eb683...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 6. mai #36 Del Skrevet 6. mai Kan komme på mange dårlige egenskaper, haha. Jeg er nok litt lett å irritere. Lunta var mye kortere før, har skjerpet meg. Men er nok mer hissig enn andre. Jeg er en overtenker. Utrolig slitsomt. Jeg har sterke meninger, og har brukt store deler av 20-årene på å øve meg på å ikke dele min mening i alle situasjoner. Jeg er utålmodig og sta. Jeg syns det er vanskelig å late som jeg er i et godt humør i f.eks. jobbsituasjoner, når jeg kanskje ikke har det så bra eller er i dårlig humør. Er aldri ufin, men sier ikke mye og holder meg for meg selv, og det merkes nok. Det finnes heldigvis gode sider også, altså 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #37 Del Skrevet 6. mai Mardina skrev (På 15.4.2024 den 19.19): Jeg er nok altfor følsom. Kan også fort begynne å overtenke og krisemaksimere 😬 Samme her. Anonymkode: 647eb...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 6. mai #38 Del Skrevet 6. mai klarinetta skrev (1 time siden): Vanskelig å ytre hva jeg *egentlig* mener fordi jeg er redd for at uenighet kan føre til å bli mislikt som person. Er redd for at jeg kan virke konfronterende, blir derfor unnskyldende istedet. Har vokst opp med en person i familien som var ekstremt lettantennelig, ble sint og kjeftet for alt og ingenting. Jeg brydde meg egentlig ikke så mye da, håndterte det med enten å kjefte tilbake, eller trekke meg unna. Men skjønte fort da jeg flyttet hjemmefra som 20åring at jeg ikke hadde lært sunn konflikthåndtering. Jobber med det forsatt som 46åring. Samme her! Faren min var veldig eksplosiv i barndommen. I tillegg har jeg de siste årene fått veldig lett for å overtenke og krisemaksimere. Går rundt og bekymrer meg mye, noe jeg kan bli ganske nedstemt av. Tar på en maske og later som ingenting mesteparten av tiden. Til tross for dette mener jeg at jeg generelt har det ganske bra, men det hadde nok ikke vært dumt å oppsøke hjelp med problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #39 Del Skrevet 6. mai Konfliktsky til en viss grad Hvis jeg har havnet i en konflikt med noen jeg bryr meg om klarer jeg ikke si det jeg egentlig mener, er redd for å være sårbar i sånne situasjoner. Blir helt stum og greier ikke få meg selv til å svare, om jeg svarer kan det være nokså frekt på en barnslig måte Særdeles utålmodig Nervøs/engstelig Sjenert/redd for å ta plass i grupper Anonymkode: b70bd...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 6. mai #40 Del Skrevet 6. mai (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva mener du med å la andre innse ting selv? Skal de innse at du har rett? Skal være forsiktig med å tolke kroppsspråk på folk. Det du leser og tenker om en person er ikke nødvendigvis sannheten. Ingen er tankeleserer. Har en kollega som tror h*n er verdens beste menneske kjenner. Overbeviser seg selv om at h*n tanke gang er det eneste riktige. Har ikke tall på hvor mange ganger denne personen har tatt feil. Anonymkode: 1f20d...66b Hvorfor blander du sammen at jeg leser kroppspråk og at jeg er har innsikt/ overblikk på ting. Du vet ingenting om min ytre personlighet så ingen grunn å be meg være " forsiktig". Jeg går ikke rundt å raljerer og kaller meg en synsk person på arbeidsplassen min 😂 da er man passe tett i topplokket og er det motsatte av menneskekjenner.Jeg holder det for meg selv. Når folk er på vei å ta halvdumme valg i livet så gidder jeg ikke å blande meg inn. Gjerne er det samme typene som går på samme smell hver gang. Og I en diskusjon der jeg VET jeg har rett er tale sølv men taushet er gull Endret 6. mai av Rogadame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå