Gå til innhold

Hvordan får jeg mannen til å sette pris på meg?

Teanord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du må åpenbart slå med slegge for at denne mannen skal forstå noe som helst og det er forferdelig slitsomt og nedbrytende over tid.. 

Føler med deg ❤️

Anonymkode: cedaf...e21

Slitsomt og nedbrytende over tid å ikke få gaver? 

Tror du hun er mer spandabel? 

Bør mannen føle seg helt nedbrutt hvis hun ikke spanderer på han. 

Anonymkode: 002bd...f5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner godt du er skuffet ts. 
Det jeg leser mellom linjene er ikke at gavene egentlig betyr så mye, men at du trenger å føle deg verdifull og sett av han. 

Men du må åpenbart slå med slegge for at denne mannen skal forstå noe som helst og det er forferdelig slitsomt og nedbrytende over tid.. 

Føler med deg ❤️

Anonymkode: cedaf...e21

At dama bryr seg om meg, dekker ryggen min og tenner på meg betyr veldig mye for meg.

At hun ikke kjøper blomster eller sjokolade til meg er til sammenligning langt ifra «nedbrytende» for meg.

Vi er kanskje forskjellig, og det er greit å få avklart sånt før man begynner å produsere barn.

Anonymkode: f1c1c...e8a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kusina mi er også sånn. Opprørt pga mannen ikke skjønner smaken hennes og ifølge henne kjøper "stygge kjeringsmykker" 😀 Stakkars mannen skjønner ingenting, bare tar imot kjeften. Han elsker henne åpenbart. Men han er en fyr som ikke forstår seg på nyanser i kunst, og ser ikke forskjell på skitt og kanel. Kanskje er han litt kjedelig. Men han gjør jo sånn fordi han er stabil og rolig og ikke noe tull. Hun vil liksom at han skal ha en hemmelig kunstelskerside.

Eksen min var helt fantastisk med gaver. Alt han kjøpte var perfekt. Til og med ting han kjøpte rett før han slo opp. Han kjente smaken min ut og inn. Men han elsket meg ikke, de flotte tingene til tross.

Nåværende kjøper bare ting jeg trenger, og like godt kunne kjøpt selv, i gave, og det er litt kjedelig og ingen overraskelse, så jeg har begynt å be ham ta meg med ut på restaurant som gave. Generelt fokuserar vi på opplevelser, og ikke ting. Da blir det noe begge har glede av. 

Anonymkode: f6d17...da3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er interessant hvordan dette med kjærlighetsspråk ofte tolkes dithen at den andre parten må "strekke seg for å tekkes meg", i stedet for å se hva den andre byr på gjennom sine kjærlighetsspråk.  For en mann som ikke tenker i gaver, så er det like vanskelig å lære, som å lære thailandsk. 

Anonymkode: 60a62...eb7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er interessant hvordan dette med kjærlighetsspråk ofte tolkes dithen at den andre parten må "strekke seg for å tekkes meg", i stedet for å se hva den andre byr på gjennom sine kjærlighetsspråk.  For en mann som ikke tenker i gaver, så er det like vanskelig å lære, som å lære thailandsk. 

Tja. Jeg vil gjerne at en dame jeg elsker skal bli glad pga noe jeg gjør. Hvis det hadde vært blomster så hadde jeg kjøpt blomster iblant.

Jeg håper i så fall at vi kan «få en for innsatsen». Dvs hvis jeg kjøper en blomsterbukett som egner seg best for å legge på graven, så kan en kvinne som har veldig lyst på blomster sette pris på at jeg prøvde.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulike kjærlighetsspråk. Jeg opplever det samme som deg ts, og det handler ikke bare om det med gaver, men det å bli satt pris på. Det at de faktisk hører etter og bryr seg om det vi liker. 
Ja, vi har ulike kjærlighetsspråk. Men hvorfor skal alltid «vi» gå etter mannens språk? Det leser jeg gang på gang her inne. 

Hvis vi har ulike kjærlighetsspråk, hvorfor skal vi kun gå etter mannens og de skal ikke bry seg om vårt? Jeg er lei av at han synes blomster er unødvendig og smykker er tull. Jeg skjønner ikke problemet med å faktisk kjøpe en bukett når han vet jeg blir skikkelig glad og takknemlig. Det er jo ikke noe kompliserte greier jeg spør om.  

Anonymkode: dd9c0...0e0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor ofte og hva gir du mannen av oppmerksomhet, gaver, spandere turer på ferie og restauranter mm? 

Anonymkode: 002bd...f5c

Og  opplever din partner at den oppmerksomheten er igjennsidig ?  Hvor ofte spanderer du gaver,  ferieturer, resturantbessøk, og reiser på han ?  Kan det tenkes at din partner føler at du tenker mest på den selv, og det  overskygger hans følelser for  oppmerksamhet. ?

Anonymkode: 6af9c...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Fikk kniver i bursdagsgave😅

Men han er ikke flink på gaver🤭 Og det er helt greit. Jeg bryr meg ikke om gaver. Jeg bryr meg om hvordan han behandler meg. Og han behandler meg som den vakreste og mest unike kvinnen i verden. 

Han forteller og viser meg med alt han sier og gjør hvor glad han er i meg. Jeg er den første han vil fortelle alt til; på godt og vondt❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teanord skrev (12 timer siden):

Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! 

Sier han at han husket at du ikke likte det, men ville kjøpe det allikevel? Da høres det ikke ut som han har lyst til å forbedre seg med å kjøpe det du vil ha?

Vet ikke hvordan du skåner han. Men du kan jo si at "Jeg setter pris på at du har kjøpt gave til meg og at du tenker på meg. Du vet, jeg liker så veldig godt e .....smykkene. Går det an å bytte dem i det?"

Men egentlig synes jeg at gave er noe man blir glad for uansett. Mannen har jo gitt deg noe han gjerne vil glede deg med. Kanskje han ikke vet helt din smak i det. Men det er jo rørende at han kommer med gaver, er det ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg føler nå, jeg har lyst å gi opp men jeg er ikke en person som gir opp. Han har brukt så mange år på å ta meg for gitt. Jeg har holdt dette forholdet flytende og vi har de siste årene vært i krise og jeg har bedt han steppe opp også føler jeg meg bare utakknemlig  :( Han gjør mange ting for meg men hvorfor kan han ikke høre på meg? 

Typisk kvinne og gå å vente på et mirakel.

Nei mannen kommer ikke til å endre seg, ikke en millimeter samme hvor mye du håper og maser på han. Den gode nyheten er at det finnes titusenvis av menn der ute du vil bli mye lykkeligere med enn mannen din, få tak i en av de du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjufsen1985 skrev (6 timer siden):

Menn liker å bli litt tatt vare på, levende lys, massasje ... God mat også fra bunnen av, la han sove på sofaen når han er sliten. Tar litt tid, men det trengs over tid

Jeg for min det hater levende lys og massasje unntatt på en del av kroppen..Mat bryr jeg meg fint lite om og så vi er nok forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke man kan klage på gaver. Litt av poenget med gaver er borte hvis man krever å få det.

Skriv en konkret ønskeliste og håp det beste.

Jeg synes ikke dette er noe man skal ta en alvorsprat om.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg føler nå, jeg har lyst å gi opp men jeg er ikke en person som gir opp. Han har brukt så mange år på å ta meg for gitt. Jeg har holdt dette forholdet flytende og vi har de siste årene vært i krise og jeg har bedt han steppe opp også føler jeg meg bare utakknemlig  :( Han gjør mange ting for meg men hvorfor kan han ikke høre på meg? 

Jeg får inntrykk av at forholdet lider under langt større problemer enn det at han ikke gir deg riktige gaver eller nok oppmerksomhet. Dette er du en del av og det er nok der du må starte - ikke med å "få han til å sette pris på deg". Det du beskriver er mest sannsynlig toppen av et isfjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg håper i så fall at vi kan «få en for innsatsen». Dvs hvis jeg kjøper en blomsterbukett som egner seg best for å legge på graven, så kan en kvinne som har veldig lyst på blomster sette pris på at jeg prøvde.

Du kan sikkert få en for innsatsen, i hvertfall noen få ganger, men det vil aldri bli den gode dansen, der det er ekte giverglede og glede over å få den riktige buketten, helt av seg selv. Hva om hun foreksempel anerkjente det at du fikset service til bilen hennes, som et like sterkt kjærlighetsutrykk?

Noen ganger går det fint an å tilpasse seg på giversiden, hvis man bare blir oppmerksom på hva som fungerer. Andre ganger er det mottaker som må tilpasse seg, hvis det åpenbart er naturstridig for den andre.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt vanskelig å få folk til å endre seg. Om du skal få han til å plutselig bli en person som liker å gi gaver så krever dette arbeid. 

Dere har vært sammen i 15 år, du må jo ha oppdaget dette for lenge siden? Hva får deg til å tro at han plutselig begynner å like å gi gaver nå?

Om du er fast bestemt på å få han til å like å gi gaver så må du trene han opp til dette. Se på det som å trene opp en hund, hadde det holdt å gi et lite hint noen ganger i året?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor skulle du ha fått blomster etter fødsel? Her har jeg fått omsorg, tid og kjærlighet etter mine tre fødsler. Mye bedre enn blomster etter min mening. Jeg hadde heller ikke tolket gaver og blomster som kjærlighet eller som et tegn på at han setter pris på meg da jeg ikke har gaver som kjærlighetsspråk.

Selvfølgelig er det koselig med gaver, men hvis han ikke har det som kjærlighetsspråk så faller det ikke naturlig for ham å vise kjærlighet eller at han setter pris på deg ved å kjøpe gaver og blomster.  Han viser det via sine kjærlighetsspråk, så bli kjent med hverandres kjærlighetsspråk og streb etter å møte hverandres. 

Anonymkode: 7e6cb...5c9

Det er jo dette han ikke gjør. Streber etter å lære partnerens kjærlighetspråk altså. 

Anonymkode: f76b0...547

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her forteller en kvinne at hun føler seg lite verdsatt i forholdet. Får da svar på KG om at hun ikke er det, og hvis hun er det så det hennes skyld, og tenk på stakkars mannen hennes som sikkert har det verre, eller hun er bortskjemt og utakknemlig. 

Hot tips, dette er kanskje helt ut av komforsonen for enkelte, men tenk på dette.  Når noen forteller noe de syntes er vanskelig er første bud å ikke gi råd for å fikse dette med engang, ikke døm, ikke les din egen historie inn i det, ditt er ditt, andres er ikke. ikke generaliser, spesielt ikke start en kjønnsdebatt ,ikke fortelle noe som helst med mindre det er noe du tenker ts kan bruke. Nedsettende kommentar er lite nyttig.

Man kan kanskje ikke fikse problemene til folk,  men å validere er en god start. Spiller ikke noen rolle om vedkommende har "rett" til å føle det slik eller ikke. Faktum er at slik føler hun det  og alle har sin opplevelse av sitt liv. Ikke alt vi kan forstå. Nå tror jeg ikke dette handler om at hun får "feil" smykker heller, det kan handle om en ektefelle som ikke tatt seg bry med å lære ts sitt kjærlighetsspråk (som er så populært nå for tiden) . Det handler sikkert om tusen andre småting også gjennom mange års samliv, så hvis folk slutter å komme med masse oppgulp så kan  vi kanskje komme til det. Det er jo det KG er til eller hva? De som bare vil spre drit kan snakke til en vegg. Tenk før dere åpner kjeften. Takk for meg. Det var mitt bidrag i denne tråden.  

Anonymkode: f76b0...547

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teanord skrev (18 timer siden):

Vi har et etablert forhold, vi har barn og har vært sammen i over 15 år! Jeg har sagt til han på en pen måte mange ganger etter jeg fikk et gavekort på bjørklund for 15 år siden at jeg ikke liker det fordi det er så upersonlig. 

Nå fikk jeg et Gavekort hos nettopp bjørklund.

Før morsdagen var vi innom forskjellige butikker og jeg sa hvilke smykker jeg ønsket meg og hvilke jeg ikke syns var fine så han kunne kjøpe noe han visste jeg likte. Han kjøpte en ring jeg sa jeg ikke syns var fin. Han husket det men kjøpte den likevel! 

Det virker som et overfladisk problem men det sårer meg fordi han ikke prøver hardere eller ikke bryr seg når han vet så godt. Jeg blir så lei meg men vil ikke vise ham det for å skåne hans følelser. 

Hvorfor tenker han ikke? 

Jeg fikk ikke blomster etter fødsel til noen av barna, ingenting. Jeg har etterspurt så mange ganger å bli satt pris på, men det er alltid enkleste vei ut for han. Det føles som selvsabotasje. 

Hva skal jeg gjøre? 

Høres ut som han enten har samme kjærlighetsspråk som deg, og er en kødd med vilje (kjøper ting han VET du ikke liker), eller så har dere veldig forskjellig kjærlighetsspråk.

Men det er en viktig ting å finne ut av. 

Anonymkode: eb007...af3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det flere tegn på at han ikke bryr seg enn at han gir uomtenksomme gaver?

Eksen min ga blomster og fine gaver til fødselen, morsdag, bursdag osv. Men jeg satt alene hjemme med nyfødt baby mens han festet hver helg. "Var ikke noe poeng i at begge satt hjemme og kjedet seg"

Anonymkode: 31e4c...8e1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 22.54):

Tja. Jeg vil gjerne at en dame jeg elsker skal bli glad pga noe jeg gjør. Hvis det hadde vært blomster så hadde jeg kjøpt blomster iblant.

Ingen kjøper gravblomster ved et uhell. De er mye dyrere enn pene kjæresteblomster...De skal jo tåle å ligge ute.

Anonymkode: f6d17...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...