Snehvit Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 Dagens skomote er simpelthen rålekker, men dessverre ikke akkurat så snill mot føttene mine. Derfor lar jeg alltid de stilige skoene stå igjen hjemme til daglig bruk, og velger heller et par som jeg orker å gå i. Hva legger dere vekt på når dere skal velge sko til hverdags, altså når dere skal på jobb/skole, på handlerunde eller andre steder der dere må gå endel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg kjøper kun behagelige sko. Jeg klarer ikke tvinge beina mine ned i noe smertefulle greier som de vil innbille meg at heter sko. Det betyr ikke at jeg flyr rundt i joggesko på fest asså . Men jeg har breie føtter så jeg får ikke tak i ordentlige pensko med halvhøye hæler. Løser det hele med å finne et par flate svarte sko når jeg skal på fest eller noe spesielt, og så bruker jeg lange skjørt så folk ikke ser skoa . (eller en annen farge som er diskret til det jeg har på meg - blir som regel svart). Ellers går det mest i joggesko... Så her gjelder behagelighet fremfor moten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 I det daglige velger jeg komfortable sko - som det går an å gå i en hel dag, og så sant det lar seg kombinere; stilige og moderne. Helst svarte - joggesko brukes sjeldent. Det paret jeg har er fire år gamle og nær ved ubrukte. Til penere anledninger velges stilige sko - og de er ikke alltid like komfortable, ihvertfall ikke de med veldig høy hæl. Har som regel fått nok etter et par timer... Enda jeg har prøvd å øve med de først eventuelt gå de inn litt. Det er ikke alltid like lett å kjenne i skobutikken om komforten varer et par timer eller en halv dag, og kresen og sær i klesveien som jeg er - når jeg først faller for et skopar så bare må jeg ha de, komfort eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 11. november 2002 #4 Del Skrevet 11. november 2002 Synes dagens skomote er ganske behagelig, jeg. Bruker støvletter med middels høy hel (de jeg har på nå ser ut til å være litt over 5 cm) den må være bred slik at det ikke blir for vinglete, det er det viktigste. Og lange firkanttupper gir god plass til alle mine tær. Og skinn, slik at det ikke blir klamt. Slike kan jeg gå i i timesvis, gikk akkurat rundt i Wien tre dager til ende i slike boots. Kjøper aldri for små sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 12. november 2002 #5 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg må innrømme at jeg heller kjøper de rålekre støvlettene med høye hæler, og så har jeg ikke råd til de fornuftige skoene jeg egentlig burde ha kjøpt. Det er SÅ kjedelig å bruke penger på fornuftige sko! Men så får jeg svi, da, når jeg skal gå mye og ikke har andre sko enn noen gamle joggesko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 13. november 2002 #6 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg går rundt i svarte, klassisk rene skinnstøvletter med halvhøy tykk hæl. De er kjempegode, stødige og slipper IKKE inn noe snø eller vann! Må innrømme at jeg trives mye bedre i såkalt "ufornuftige" sko enn i de fornuftige, men det begrenser seg veldig nå som jeg er gravid og har mild bekkenløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 13. november 2002 #7 Del Skrevet 13. november 2002 Bare upraktiske (men lekre :-)) sko her i gården!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 13. november 2002 #8 Del Skrevet 13. november 2002 Til vanlig, på jobb og sånn har jeg et par velbrukte Doc Martens sko, som jeg har brukt nå i snart 6 år......så de er jo ikke så pene som de en gang var, men veldig gode. Ellers når jeg vil være litt stilig (betyr liksom ikke så mye på jobb:)) så har jeg støvletter som faktisk ikke er så verst å gå i de heller, men bena holder bare noen timer i de.......og til fest har jeg noen sjokkstilige pensandaler med superhøy hel som er helt greie å gå i, men som absolut er valgt for utseendets skyld:) Leter i disse dager etter noe som er komfortabelt OG stilig/elegant....noen tips sånn på stående fot??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 13. november 2002 #9 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg bruker kun sko som er gode på foten - kun til fest bruker jeg sko og støvletter med høye hæler. Bryr meg ikke om hva skoene koster, for det er ikke lett å finne stilige sko som samtidig er gode å gå i. Jeg spaserer til og fra jobben og er derfor avhengig av sko og støvletter som har en god såle. På jobben har jeg inne-sko stående - de er også behagelige på foten - vi har nemlig lange korridorer og harde gulv på jobben ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #10 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har en liten skohistorie................. Som endel kanskje vet er (de fleste) italienske damer nøye med sitt utseende, å snakke om komfortable sko der er som å snakke til veggen. Men hva gjør man når det er det første skikkelige snøværet på over 20 år i Milano og man skal på fest på nyttårsaften? Det var sikkert 20 cm slaps over hele byen. Transporten dit foregikk pr. T-bane og jeg hadde som vanlig her hjemme støvletter som tåler litt snø på meg, samt pensko i veska. Etter mye om og men hadde også de andre byttet til mer solide sko. Mine to italienske venninner brukte så hele t-baneturen på å diskutere hvor og hvordan de skulle få skiftet til selskapsskoene, for ingen skulle fortelle dem at det gikk an å komme på en fest (hjemme hos noen altså) i solide sko og så bytte til pensko, det gikk bare ikke an!! Det endte med at vi skiftet til pensko og tok av oss yttertøyet nede i oppgangen og så gikk vi opp. Jeg gjorde som dem, when roaming in Rome osv, men jeg tenkte mitt. Her hjemme ville vel få reagert på at man skiftet fra støvletter til pensko når man kom på fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 14. november 2002 #11 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg har kjøpt meg et par stilige Vagabondstøvler i år. De er sort, semskede og ikke altfor spisse. De har tydelig lysere søm som detaljer og litt høy kilehæl. Passer til noen skjørt, men mest til bukser. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 15. november 2002 #12 Del Skrevet 15. november 2002 Upraktisk og lekkert her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 16. november 2002 #13 Del Skrevet 16. november 2002 Fant praktiske og lekre når jeg skulle kjøpe nye støveletter jeg! Men brukte innmari lang tid.... De blir brukt til hverdags, men kan bruke dem til skjørt og bukse uavhengig av lengde og de er gode å gå på Til pent - da har jeg fremdeles til gode å finne behagelige sko. Lurer på om jeg må bruke førjulstida på å gå trappene i blokka med penskoa på. Blir mye latter på de øvrige beboerene da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå