Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At homofile får gifte seg i kirken, er det samme som at de utenlandske i Norge skal sveie med sitt eget flagg på 17.mai. Jeg er ikke kristen, men jeg synes det er ganske sjukt, det står jo klart og tydelig i Bibelen at forhold er mellom mann og kvinne. Hva tenker dere?

Anonymkode: b4d7a...c21

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At folk må få gjøre som de vil. 

Å inngå Ekteskap i kirka som homofil er like greit som heterofil. Er ingen forbud mot homofile, ei nevnes det i den orginale Bibelen. 

Anonymkode: 5c520...6db

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

At vi lever i 2024, vi kan ikke leve etter en bok skrevet for mange tusen år siden. Kjærlighet er kjærlighet❤️

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

At homofile får gifte seg i kirken, er det samme som at de utenlandske i Norge skal sveie med sitt eget flagg på 17.mai. Jeg er ikke kristen, men jeg synes det er ganske sjukt, det står jo klart og tydelig i Bibelen at forhold er mellom mann og kvinne. Hva tenker dere?

Jeg tenker du burde lese gamle testamentet. Der kan du lese om steining. Gud som fryder seg over barnedrap. Slavehold og annet.

Hvordan i all verden kan man gifte seg to ganger i kirka? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så sant du ikke er personlig kristen, har du ingenting i en kirke å gjøre.

Anonymkode: 72728...f78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette innlegget laget for å provosere, eller hva er greia? Vi er i 2024. Selvfølgelig skal homofile få lov til å gifte seg i kirken.

Anonymkode: 578b6...1b7

• Liker 3
Gjest Lurven
Skrevet

Det er vel egentlig i mot det som står i bibelen. Men det er jo mye annet som vi gjør også

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det veldig rart at homofile som er kristen eller gifter seg i kirken, når man vet at det fortsatt er veldig mye homofobi i de kretser

Anonymkode: 517d5...5f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke kristen og er ikke medlem i DNK. Derfor har jeg heller ikke noe jeg skulle ha sagt om hva de tillater innenfor kirkens fire vegger og hvordan de begrunner sine valg om hvordan regelverket skal være. Det ville være absurd av meg å si at jeg synes at de kristne burde mene noe annet enn meg.

Jeg støtter homofiles rett til ekteskap. At de får gjøre det i kirken hvis de vil, er jo bare fint, det. Hvorvidt praksisen er ihht deres egen "regelbok" eller ikke er ikke min business.

Anonymkode: 1e0e7...6cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står i bibelen at menn som har sex med menn skal steines og dø. Og tross det  synes alle det er lurt de gifter seg i en instutisjon tuftet på nettopp the holy bible...🤭.. fantastisk egentlig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dersom kirken ikke utvikler seg i takt med samfunnet og tiden vi lever i så vil den måtte bli mer og mer irrelevant.

Anonymkode: 94c49...36f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en grunn til at det var KØ for å melde seg ut av kirken for noen å siden. 

Men jeg mener LOVE IS LOVE.

Anonymkode: a7e80...3aa

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (30 minutter siden):

Står i bibelen at menn som har sex med menn skal steines og dø. Og tross det  synes alle det er lurt de gifter seg i en instutisjon tuftet på nettopp the holy bible...🤭.. fantastisk egentlig.

Nei, det er vel ikke helt det som står. Men det står at det er galt å drive utukt med menn, noe jeg tolker som noe helt annet enn at to menn lever i et likeverdig kjærlighetsforhold. Jeg skjønner godt at kristne homofile ønsker Guds velsignelse over det de lover hverandre og støtter at homofile kan gifte seg i kirken. 

Anonymkode: f31f5...bb5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere hamrer stadig kunnskapsløst i vei på kristendommen, men jeg ser aldri at dere tør å kritisere de andre religionene. 

Anonymkode: 33603...43a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere hamrer stadig kunnskapsløst i vei på kristendommen, men jeg ser aldri at dere tør å kritisere de andre religionene. 

Kristendommen er den eneste religion i Norge som har terrorisert oss i tusen år. Det finnes ingen muslimsk statskirke. Ungdommer blir ikke tvunget i synagogen flere ganger i året i skolesammenheng. Det er ikke krav til minst 50% lære om hinduisme i religionsundervisningen. Det er ikke budistene som er statens seremonimester. Det er ikke krav om 50% scientister i regjeringen osv. De andre religionene plager oss rett og slett ikke på samme måten. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
RedPimpernell skrev (1 time siden):

Kristendommen er den eneste religion i Norge som har terrorisert oss i tusen år. Det finnes ingen muslimsk statskirke. Ungdommer blir ikke tvunget i synagogen flere ganger i året i skolesammenheng. Det er ikke krav til minst 50% lære om hinduisme i religionsundervisningen. Det er ikke budistene som er statens seremonimester. Det er ikke krav om 50% scientister i regjeringen osv. De andre religionene plager oss rett og slett ikke på samme måten. 

Var det bedre med menneskeofringer i norrøn religion da? Er kristendommen fremdeles en statsreligion? Jeg trodde de hadde skilt stat og kirke og jeg har aldri hørt om et krav om 50% kristne i regjeringen. 

Bryr dere dere ikke om at andre folkeslag skal ha det bra? Hvorfor ikke en grundig, faglig og filosofisk kritikk av andre religioner? Det vil utvikle verden globalt for det er alltid uheldig om en religion slutter å tenke eller man slutter å tenke om religioner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når kirken tillater at man gjør det så har andre ingenting med å sitte å nekte eller fordømme det. Bruk tida på ditt eget perfekte lille ekteskap du! 

Anonymkode: 31cdd...e9f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil du ikke at de skal gifte seg i kirken eller mener du at de ikke bør gifte seg i det hele tatt?17 mai og flagg?Er du homofob?

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke liker homofile er helt greit, men legg skylden på dine egne fordommer samt kunnskap og forståelse, ikke ei eventyrbok som har vært utdatert i rundt 18-1900 år. Pluss minus noen 100.

Som ateist så synes jeg også at det er synd at folk som ikke tror, bruker bibelen til å prøve få fram poengene sine. Er liksom litt dobbeltmoralskt.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg tenker er at å finne underholdning i å trolle på et kvinneforum vitner om et veldig trist liv. 

Anonymkode: 9e875...984

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...