AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Vi har en sterilisert hannkatt, rundt 4 år. Trives både ute og inne, har katteluke som er åpen til enhver tid, bortsett fra hvis det er under 5 minus ca., på nyttårsaften og ved sterk torden. Han sover mye innendørs på dagtid - og er da tilsvarende mye ute om natta. Blir fullstendig desperat hvis han ikke kommer ut akkurat når han vil selv. Han vandrer såpass langt at han ikke kan ropes lett inn. Hvor lang tid lar dere det gå med katten ute før dere blir bekymret/begynner og lete? Spesielt mannen blir veldig stressa, og legger ut på lange letetokter hvis det går over 3-4 timer. Pus har alltid kommet hjem, altså, han har aldri blitt borte mer enn et halvt døgn. (Samtidig har jeg en dyrlegevenninne som ikke bekymrer seg overhodet når hennes katt er borte flere døgn av gangen.) Jeg kommer meg liksom ikke i seng, jeg heller, når mannen går ute midt på natta og leiter etter pus. Overdriver han/vi? Anonymkode: d82b8...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 15. april #2 Del Skrevet 15. april Om vinteren er jeg bekymret om han ikke kommer hjem om kvelden. Vår sommer om det ikke er spist av matskålen på to dager. Det tror jeg har skjedd en gang, og da dukket han opp like etter ar jeg hadde etterlyse ham. Han stikker sjelden langt, heldigvis, er mest redd han skal bli innelåst i en garasje eller bod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april Kommer an på hvilken av kattene mine det er snakk om. Han ene kan jeg bli bekymra over hvis han er ute mer enn to-tre timer. Det er ikke normalt for han, han er så godt som frivillig innekatt. Han andre kan fint være borte 1-2 dager uten at jeg reagerer. På den tredje dagen kan han fint komme hjem. Anonymkode: 77f3e...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 15. april #4 Del Skrevet 15. april Kattene er veldig forskjellige. Jeg har hatt mange katter, men nå har jeg to. De er veldig hjemmekjære og er sjelden ute mer enn to-tre timer. Jeg blir, som mannen din, veldig bekymret om de ikke er inne til kveldsmat. Katten jeg hadde før disse var ofte på langtur, den lengste varte i hele 4 mnd. Da trodde jeg ikke hun var i livet lengre, men plutselig en dag kom hun bare gående inn - som om hun bare hadde vært ute et kvarter 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Del Skrevet 15. april En helg Anonymkode: 4bad9...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Del Skrevet 15. april 5 timer. Men nå er katten trent til å komme når jeg blåser i fløyta. Så hun må sjekke innom 1 gang i timen ca. Skal kjøpe gps så har hun litt større frihet etterhvert. Anonymkode: 56850...c1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april To døgn mine, spesielt eldstemann tar seg gjerne en langtur. Spesielt når det er finvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 5 timer. Men nå er katten trent til å komme når jeg blåser i fløyta. Så hun må sjekke innom 1 gang i timen ca. Skal kjøpe gps så har hun litt større frihet etterhvert. Anonymkode: 56850...c1a Jeg ønsker veldig GPS til katten, men han var tydelig ukomfortabel med halsbånd (de vi kjøpte ham av, hadde på dette, og han jobbet frenetisk med å få det bort). Anonymkode: d82b8...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimona Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april Blir bekymret med en gang han er ute! Spesielt om vinteren og det er kveld og han ikke kommer når jeg roper. Da er det full leteaksjon rundt hele nabolaget til han dukker opp, jeg klarer ikke å sove før han har kommet trygt i hus 😊 Hunkatten er inne så og si hele tiden. Jeg går en liten tur med henne i sele 1-2 ganger for dagen slik at hun får luftet seg litt. Hun ble angrepet av en liten hund som ikke var i band, heldigvis klarte hun å komme seg unna og gjemte seg i treet i hagen. Jeg måtte klatre opp å hente henne, for hun nektet å komme ned igjen. Hun ble skadet, men arrene har grodd fint nå, men hun har fått trauma av hendelsen, er redd alle lyder og brå bevegelser og nekter å gå ut. De små turene jeg går med henne er bare rundt huset ~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har en sterilisert hannkatt, rundt 4 år. Trives både ute og inne, har katteluke som er åpen til enhver tid, bortsett fra hvis det er under 5 minus ca., på nyttårsaften og ved sterk torden. Han sover mye innendørs på dagtid - og er da tilsvarende mye ute om natta. Blir fullstendig desperat hvis han ikke kommer ut akkurat når han vil selv. Han vandrer såpass langt at han ikke kan ropes lett inn. Hvor lang tid lar dere det gå med katten ute før dere blir bekymret/begynner og lete? Spesielt mannen blir veldig stressa, og legger ut på lange letetokter hvis det går over 3-4 timer. Pus har alltid kommet hjem, altså, han har aldri blitt borte mer enn et halvt døgn. (Samtidig har jeg en dyrlegevenninne som ikke bekymrer seg overhodet når hennes katt er borte flere døgn av gangen.) Jeg kommer meg liksom ikke i seng, jeg heller, når mannen går ute midt på natta og leiter etter pus. Overdriver han/vi? Anonymkode: d82b8...ecb Skaff dere GPS er mitt tips da er det lettere å ha lave skuldre Anonymkode: 10b21...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker veldig GPS til katten, men han var tydelig ukomfortabel med halsbånd (de vi kjøpte ham av, hadde på dette, og han jobbet frenetisk med å få det bort). Anonymkode: d82b8...ecb Det gjorde min frøken nå, men jeg ga meg ikke og det tok ikke lange tiden før hun godtok det. Og nå står hun faktisk rolig ved døra det og venter på at jeg får sett på gpsen. Hun forstår at skal hun ut er det bare å adlyde😊 Anonymkode: 10b21...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Vår kommer ALLTID inn for våtfor (frokost og middag). Kommer hun ikke så sjekker vi gps’en etter en stund. De 3 gangene hun ikke har kommet så har det vært noe. 2 ganger har hun vært innestengt, og en gang aner vi ikke hva som har skjedd fordi det var før hun fikk gps. Hun er aldri langt unna, sommer som vinter. Anonymkode: 9ca3f...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 16. april #13 Del Skrevet 16. april Siden vi har en som er et matvrak av rang og kommer løpende om vi åpner døra (vi har ikke katteluke) så blir jeg bekymret om han ikke kommer etter tredje gangen jeg har vært ute og ropt etter ham, eller hvis han ikke kommer inn før det blir mørkt. Han var borte i 56 timer i fjor vinter, da var mammadama passe krakilsk til slutt. Jeg hadde gått og ropt og puset og satt ut både kattekasse og reisebag, gått rundt til naboene og gode greier og var hellig overbevist om at han hadde gått i en snøfres for det hadde snødd over 60cm på halvannet døgn... Han kom ruslende helt eplekjekk i åttetida om kvelden tredje dagen, sulten, litt medtatt og sliten, men ellers helt fin. Han sov ganske lenge det første døgnet hjemme og fikk pusearrest noen dager 😛 Lillesøstra driver med ekstremsport i godværskatt, så hun vil aller helst ikke ut om det er overskyet, blåser for mye eller regner, så med henne blir jeg nesten bekymret om hun ikke står og maser om å komme inn når jeg går ut for å rope. Men om sommeren er hun helt håpløs og vi må stå med døra på gløtt og vifte med en pinneleke som rasler i ti minutter før vi klarer å lokke henne inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Del Skrevet 16. april Ettersom det er helt uvanlig at vår katt er noe lenger borte enn i hagen og er skikkelig innegris, blir jeg småstressa om han ikke kommer inn med en gang, som han pleier 😅 Anonymkode: 7f1d8...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Del Skrevet 16. april Har en katt som kun er ute noen minutter før hun kommer løpende inn og en som kan være ute ettpar timer. Går det mer tid en det pleier blir jeg hysterisk å vist de ikke kommer når jeg roper er jeg ute i hele nabolaget å roper😱 Anonymkode: a465e...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå