Gå til innhold

Har du sett "Baby reindeer" på Netflix?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg ikke helt forstod hovedpersonen, men han var ikke helt i vater.

Stokeren var skremmende og provoserende.

Anonymkode: b7ba8...ef2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har sett og jeg ble sykt provosert over at det går an å være så selvutslettende og tafatt. Hvorfor blir man sånn? Og at han lot han mannen ta han i rumpa og gi han drugs, erre mulig?? 

Virket jo også som han hovedrollefyren fikk et slags Stockholm syndrom med stalkeren også. Hadde ikke skjedd her for å si det sånn. Han må jo ha hatt noen issues han fyren. 

Anonymkode: 3a8b9...215

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har sett og jeg ble sykt provosert over at det går an å være så selvutslettende og tafatt. Hvorfor blir man sånn? Og at han lot han mannen ta han i rumpa og gi han drugs, erre mulig?? 

Virket jo også som han hovedrollefyren fikk et slags Stockholm syndrom med stalkeren også. Hadde ikke skjedd her for å si det sånn. Han må jo ha hatt noen issues han fyren. 

Helt enig.

Det var nok en psykisk grunn til at han "lot seg" misbruke, og "forholdet" med hun digre stalkeren skjønte jeg ikke.

Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig.

Det var nok en psykisk grunn til at han "lot seg" misbruke, og "forholdet" med hun digre stalkeren skjønte jeg ikke.

Ts 

Politiet var jo ikke akkurat veldig hjelpsomme heller, og kollegene på puben var noen shitty idioter. Men normale mennesker ville satt grenser for seg selv, og hvorfor gadd han i det hele tatt å møte hun Martha. Hun klikket jo allerede første gangen de var på lunch. Hadde det vært meg hadde jeg skjelt henne ut tilbake, og gått. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat begynt på denne - nesten ferdig med første episoden. Virker bra så langt, men ser allerede at her blir det mye greier🙈😅

Anonymkode: 82b75...6b0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett tre episoder,har blitt hektet!

Anonymkode: 1547f...3b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette var en fyr som ble voldtatt og misbrukt. Selvfølelsen var helt på bunn. Martha kom inn og ga han en ego-boost samtidig som hun flyttet på grensene hans litt og litt på en måte som gjorde det vanskelig å stå stødig uten å føle seg tåpelig eller dramatisk. Alle rundt han lo vekk bekymringene hans, og ting utviklet seg derfra. 

Har man allerede god selvfølelse og har utviklet stødige grenser, ville man satt ned foten øyeblikkelig. Jeg satt selv og følte meg irritert over at han ikke var strengere fra starten av, men jeg vet også at i starten av 20 årene, så "lot" jeg noen små grenser bli skyvd/tråkket over fordi det var "enklere" å la ting gå enn å stå opp for meg selv, og det tror jeg er sant for de fleste av oss på et eller annet tidspunkt, spesielt når vi er unge. Det er ofte sånn man ender opp i voldelige forhold; små grenser blir skyvd på over tid, selvfølelsen daler, og plutselig sitter man fast i et forhold hvor vold og voldtekt er en stor del av det, og man har ikke krefter igjen til å finne en måte og komme seg ut av det. 

Jeg syntes serien var kjempebra. Skuespilleren som spilte Martha var utrolig flink, og karakteren var skikkelig skremmende.

Anonymkode: 6c223...99e

Karakteren skulle forestille å være i 20 årene, men han så eldre og sliten ut

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter det Baby Reindeer? Det høres jo ikke ut som om det har den fjerneste tilknytning til noe som har med reinsdyrkalver å gjøre 😛 

Anonymkode: d38f8...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fyr som ble voldtatt og misbrukt. Selvfølelsen var helt på bunn. Martha kom inn og ga han en ego-boost samtidig som hun flyttet på grensene hans litt og litt på en måte som gjorde det vanskelig å stå stødig uten å føle seg tåpelig eller dramatisk. Alle rundt han lo vekk bekymringene hans, og ting utviklet seg derfra. 

Har man allerede god selvfølelse og har utviklet stødige grenser, ville man satt ned foten øyeblikkelig. Jeg satt selv og følte meg irritert over at han ikke var strengere fra starten av, men jeg vet også at i starten av 20 årene, så "lot" jeg noen små grenser bli skyvd/tråkket over fordi det var "enklere" å la ting gå enn å stå opp for meg selv, og det tror jeg er sant for de fleste av oss på et eller annet tidspunkt, spesielt når vi er unge. Det er ofte sånn man ender opp i voldelige forhold; små grenser blir skyvd på over tid, selvfølelsen daler, og plutselig sitter man fast i et forhold hvor vold og voldtekt er en stor del av det, og man har ikke krefter igjen til å finne en måte og komme seg ut av det. 

Jeg syntes serien var kjempebra. Skuespilleren som spilte Martha var utrolig flink, og karakteren var skikkelig skremmende.

Jeg har veldig lyst å se serien, men har et veldig stort problem med voldtekssener spesielt når det gjelder anal.  Hvilken episode er dette i bare så jeg kan være forberedt og spole over akkurat den scenen? Kanskje et rart spørsmål, men jeg har ikke lyst å gå glipp av en bra serie bare pga en trigger 😅

Anonymkode: 8c194...18a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å se serien, men har et veldig stort problem med voldtekssener spesielt når det gjelder anal.  Hvilken episode er dette i bare så jeg kan være forberedt og spole over akkurat den scenen? Kanskje et rart spørsmål, men jeg har ikke lyst å gå glipp av en bra serie bare pga en trigger 😅

Episode 4. Episoden starter med en advarsel. Selve scenen er ca 31 minutter og 30 sekunder inn i episoden og er over etter ca 2 minutter. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter det Baby Reindeer? Det høres jo ikke ut som om det har den fjerneste tilknytning til noe som har med reinsdyrkalver å gjøre 😛 

Anonymkode: d38f8...027

Det er basert på en sann historie og stalkeren kalte ham for "Baby reindeer" som et slags kjælenavn 😅

Anonymkode: b3d8f...b74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hovedpersonen spilles av Richard Gadd, som serien er basert på. Han spilte seg selv, så det er ikke rart karakteren ser eldre ut 😅 Jeg synes forsåvidt han gjorde en fenomenal jobb. Det kan ikke ha vært enkelt å spille ut så vanskelige deler av eget liv

😯Er det selvopplevd?

Det visste jeg ikke

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Voldtektsscenen er ikke så ille som det høres ut som, uten at jeg skal komme med en spoiler.

Du fint kan se den

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Episode 4. Episoden starter med en advarsel. Selve scenen er ca 31 minutter og 30 sekunder inn i episoden og er over etter ca 2 minutter. 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var en utrolig bra serie som viser meget godt hva et traumebånd/stockholm syndrom er og hvor grusomt vanskelig det er å bryte dette. For normale personer ville ALDRI tolerert dette og sagt ifra, men er du ødelagt av psykisk vold og lav selvfølelse så føles slik misshandling nesten helt normalt ut, det blir det nye normale i den personens liv og man ser ikke hvor galt det er før du står igjen som en skygge av deg selv😢

Jeg synes serien var kjempebra👍

Anonymkode: 66f7a...105

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig av hovedrolleinnehaveren å spille seg selv og vise alt det han opplevde rundt dette.

Anonymkode: bbe5f...4e9

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

😯Er det selvopplevd?

Det visste jeg ikke

Ts

Er visst basert på et Edinburgh Fringe-show om opplevelsene hans.

Anonymkode: a56a9...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...