Gjertrud von Knäbe Skrevet 18. april 2024 Forfatter #41 Del Skrevet 18. april 2024 13 hours ago, Isambard said: Jeg har bokstavelig talt aldri sett noe så pinlig. Er det henne? Ja det er henne (for fire måneder siden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 20. april 2024 #42 Del Skrevet 20. april 2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjertrud von Knäbe Skrevet 20. april 2024 Forfatter #43 Del Skrevet 20. april 2024 53 minutter siden, SVK said: Mange skrullinger og generelle drittsekker i Rødt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 20. april 2024 #44 Del Skrevet 20. april 2024 SVK skrev (2 timer siden): Hun er pro terrororganisasjon Hamas og i mot å hjelpe Ukraina omtrent som resten av Rødt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 20. april 2024 #45 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) 3 minutter siden, Tror og ser det said: Hun er pro terrororganisasjon Hamas og i mot å hjelpe Ukraina omtrent som resten av Rødt. Nestlederen er en han. Men fellesnevneren er at de hater vesten (særlig USA) og vestlige verdier. https://www.aftenposten.no/norge/i/JbWqQj/nysgjerrig-ungdom-eller-revolusjonaer-kommunist Endret 20. april 2024 av HelgeK 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 20. april 2024 #46 Del Skrevet 20. april 2024 HelgeK skrev (4 minutter siden): Nestlederen er en han. https://www.aftenposten.no/norge/i/JbWqQj/nysgjerrig-ungdom-eller-revolusjonaer-kommunist Han er vel samme ulla med den videoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 20. april 2024 #47 Del Skrevet 20. april 2024 Isambard skrev (På 17.4.2024 den 23.10): Jeg har bokstavelig talt aldri sett noe så pinlig. Er det henne? Jeg anbefaler virkelig å se den. Jeg synes synd på de som prøver å gjøre Rødt til et seriøst parti. Jeg er ikke så ofte enig, men noen av dem har litt å komme med (jeg liker Mimir spesielt). De kan jo spille en rolle og si det andre ikke sier. Dette er jo bare rablende galskap. Det vesenet oppfører seg jo som en 12-årig, men måten hun snakker på gjør at jeg tror hun har muligheter som programleder på nett-TV, kanskje også NRK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. april 2024 #48 Del Skrevet 21. april 2024 Tror og ser det skrev (7 timer siden): Hun er pro terrororganisasjon Hamas og i mot å hjelpe Ukraina omtrent som resten av Rødt. Når det gjelder resten av Rødt tar du feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 21. april 2024 #49 Del Skrevet 21. april 2024 10 hours ago, Apis said: Når det gjelder resten av Rødt tar du feil. En betydelig minoritet i Rødt var imot. Over40% av delegatene på landsmøtet ønsket ikke å hjelpe Ukraina. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 21. april 2024 #50 Del Skrevet 21. april 2024 HelgeK skrev (1 time siden): En betydelig minoritet i Rødt var imot. Over40% av delegatene på landsmøtet ønsket ikke å hjelpe Ukraina. Du tenker på våpenstøtte? Som alle partier på stortinget hadde også Rødt vedtak om ikke å sende våpen til land i krig, de stemte for å sende våpen etter årsmøtet i April 2023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 21. april 2024 #51 Del Skrevet 21. april 2024 2 hours ago, Apis said: Du tenker på våpenstøtte? Som alle partier på stortinget hadde også Rødt vedtak om ikke å sende våpen til land i krig, de stemte for å sende våpen etter årsmøtet i April 2023 Det vedtaket satt veldig langt inne. Og som sagt, det var et ikke ubetydelig antall som stemte imot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 21. april 2024 #52 Del Skrevet 21. april 2024 HelgeK skrev (2 timer siden): Det vedtaket satt veldig langt inne. Og som sagt, det var et ikke ubetydelig antall som stemte imot. å ikke ønske å sende våpen er ikke det samme som å støtte Putin. Å sende nødhjelp til Gaza er heller ikke synonymt med å støtte Hamas. Men disse unge psykopatene støtter altså både Putin og Hamas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. april 2024 #53 Del Skrevet 22. april 2024 HelgeK skrev (7 timer siden): Det vedtaket satt veldig langt inne. Og som sagt, det var et ikke ubetydelig antall som stemte imot. Rødt støtter Ukrainas legitime forsvarskamp mot Russland, det er det ingen grunn til å så tvil om. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vgW8WL/roedt-lederen-uttaler-seg-om-roed-ungdom-braaket-tatt-sterk-avstand 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 22. april 2024 #54 Del Skrevet 22. april 2024 (endret) 5 hours ago, Apis said: Rødt støtter Ukrainas legitime forsvarskamp mot Russland, det er det ingen grunn til å så tvil om. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vgW8WL/roedt-lederen-uttaler-seg-om-roed-ungdom-braaket-tatt-sterk-avstand Ja, men det er stor motstand mot å hjelpe Ukraina med våpen innad i Rødt (40% av landsmøtedelegatene stemte mot). Stortingsrepresentant for Rødt i Nordland, Geir Jørgensen uttale at han var "skuffet" etter vedtaket. Resultatet av avstemningen viser at det "fremdeles er sterk motstand i partiet". Og da har jeg ikke nevnt Torgeir Salih Holgersen, Steigan og den gjengen som mer eller mindre støtter Russland. Det sier noe om hva slags folk Rødt tiltrekker seg. For resten av Stortinget tok det 4 dager inn i krigen for å bestemme seg for å sende våpen, for Rødt tok det 14 måneder. Endret 22. april 2024 av HelgeK 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. april 2024 #55 Del Skrevet 22. april 2024 (endret) Gjertrud von Knäbe skrev (På 15.4.2024 den 0.16): https://klassekampen.no/artikkel/2024-04-11/fryktar-ru-blir-kuppa-til-helga Ledaren i Rød Ungdom hevder at organisasjonen er utsatt for en kommunistisk konspirasjon. Hun tror hun kan bli kastet på landsmøtet. Hun hevder den revolusjonære gruppen kommunister har brukt dekknavn, hemmelige meldingstjenester og uærlige metoder for å få det til. Det skal være en gruppe som kaller seg Kommunistisk enhet som står bak. De har hjemmeside her: https://kommunistiskenhet.org/ Dette er hardcore kommunister som vil ha et "klasseløst" samfunn uten fattigdom, krig, og penger. Kan noen forklare hvordan et samfunn uten penger skal fungere. Hvordan får man for eksempel tak i mat, får man statlige bestemte rasjoner levert på døra, eller kan man bare gå i "matbutikken" og ta det man trenger/vil ha? Det utopiske endelige kommunisktiske samfunnet trenger ikke penger, lønn eller politi fordi alle er snille og omsorgsfulle og stiller opp for hverandre. Man yter etter evne og får etter behov. Mat og andre varer antar jeg at man bare henter på hylla på lageret /butikken. Hvordan systemet arrangeres i praksis vet jeg ikke om det er så mange som har tenkt på fordi gjengs oppfatning blant sosialister er at kommunismen bare er et eventyr. Alle mennesker er ikke absolutt snille og hensynsfulle hele tiden, og følgelig så kan ikke et slikt drømmesamfunn opprettholde stabilitet. De kriminelle og unnasluntrerne vil få spillerom. Diktatursosialismen er noe helt annet. Sosialisme er egentlig mest en økonomisk organisering av samfunnet der samfunnet eier produksjonsmidlene, men om det er demokrati eller diktatur kan variere eller være en mix. Det er ingen ting i veien for å ha sosialistisk økonomisk ordning i et demokratisk samfunn (men det er ikke vanlig). I Sovjet så hadde de proletariatets diktatur der arbeidere ble kvotert inn i eliten, og KGB var en aktivt brukt maktfaktor. Diktatur kan forekomme uavhengig av økonomisk modell. I Russland så har de nå kapitalisme, men allikevel alvorlig diktatur. Jeg tror mye av dette skyldes det hemmelige politiets rolle. Sovjet sin sosialisme var organisert som ettpartistat. Det nye kapitalistiske Russland har mange partier men i praksis er det bare ett som teller og som har fritt spillerom og best tilgang til media. Jeg mener at Sovjet og Russland har store likheter selv om de er politiske motsetninger med tanke på økonomisk modell, fellesarven er blant annet det hemmelige politiet. Går det an å ha kommunistisk kupp i et kommunistisk parti? Min oppfatning er at Rødt ikke er et kommunistisk parti, men mest sosialister og sosiademokrater. Endret 23. april 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. april 2024 #56 Del Skrevet 22. april 2024 HelgeK skrev (23 timer siden): En betydelig minoritet i Rødt var imot. Over40% av delegatene på landsmøtet ønsket ikke å hjelpe Ukraina. Jeg tror det er fire hovedlinjer i Rødt. Flertallet støtter Ukraina militært, et betydelig mindretall er imot å involvere seg i krig og mener at det man oppnår ved fronten er drap og lemlestelser på begge sider, et mindre mindretall mener trolig at USA er skurken og at Russland redder forfulgte Øst-Ukrainere. Og så antar jeg at et mindretall ikke vil ha noen mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå