Gå til innhold

Hvilken størrelse ville du valgt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Elsykkel. M går fra 160-175 og L fra 170-190. Jeg er 172.

Anonymkode: 156e8...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal kjøpe den i butikk ville jeg hørt om du kunne fått en bike-fitting med på kjøpet. Da stiller de den inn med riktig høyde på setet for deg osv.

Om du ikje får teste før du kjøper så tror jeg hadde valgt den med medium størrelse, basert av egne erfaring fra tidligere hvor jeg kjøpte for stor. For liten er heller ikke bra. Regner med du får bytte om den ikke passer og du har handlet over nett.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvor stor rammen er (altså ikke M/L, men feks. antall centimeter på toppen av rammen). 

Jeg er 173 cm og M er min "default" på sykkelstørrelser.

Anonymkode: c9409...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde definitivt gått for M, men jeg liker å sitte en del lavere enn det som gjerne er meningen.

Anonymkode: 26418...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik  jeg ser det er hele poenget med å kjøpe fabrikkny sykkel at du kan få helt nøyaktig riktig type og størrelse. Så jeg er kjempe-enig med Lodott kom bike-fit i en god sykkelbutikk.

Eller i det minste, prøv sykkelen, og kjenn om den blir helt riktig.

Ellers kan du liksågodt kjøpe brukt, for da kan den selges for tilnærmet samme pris om du ønsker en annen størrelse eller sittestilling.

Størrelse, geometri og sittestilling synes jeg er veldig viktig. Jeg kjøpte en brukt sykkel for et par år siden som jeg vurderer å selge igjen fordi den er en eneste cm for lang. Dette kan imidlertid tilpasses ved  kjøp av kortere styrestem.

Når det er sagt, M kan være  passe, men det kan liskågodt være at en annen sykkel fra  en annen fabrikk har en sykkel i størrelse M eller Small som passer enda bedre. 

Elsykkel er forresten mye forskjellig. Du får de med fastbygget eller løst batteri, de kan være tunge eller omtrent like lette som en motorløs sykkel, de kan være bysykkel, grusracer, eller mountainbike med litt eller mye demping, eller til og med lastesykkel. Prøvekjøring av litt forskjellige anbefales.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...