Gå til innhold

Jobb som saksbehandler i Nav.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg litt om hvordan en arbeidsdag ser ut og hvilken lønn/ansiennitet de har?

Anonymkode: 24cce...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det statlig NAV (NAV Arbeid og ytelser) eller kommunal sosialtjeneste? 

Anonymkode: ad546...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunal saksbehandler her. Jobber hovedsaklig med sosialstønad. Hverdagen min består stort sett av samtaler, innhenting av opplysninger og vedtakskriving. Er nyutdannet sosionom (ferdig 2022, men hadde mammapermisjon så startet i jobb høsten 23), 6 års ansienitet. Har 525000,- brutto. 

Anonymkode: 88997...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan noen fortelle meg litt om hvordan en arbeidsdag ser ut og hvilken lønn/ansiennitet de har?

Anonymkode: 24cce...3d1

Bare husk det kjipe med å jobbe på nav. Skulle du miste jobben må du alikevel møte på kontoret dagen etter

 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive: Flinke folk, engasjerte mennesker. Vi har mye galgenhumor, trivselen er på topp der jeg jobber. Feksibilitet mtp. hvis du er i småbarnsfasen. Perfekt jobb å ha med barn.

Jobbet der siden 2018 og søker andre jobber fordi: 

1. Altfor dårlig lønn ift. arbeidsoppgavene. Burde tjent over 100 000 mer enn 600 000 der jeg ligger nå.  

2. Oppgaver som krever måling av produksjon. 

3. Mye mas fra lederne om ovennevnte, men de er tankeløse når det kommer til hvor mye tid som legges i å saksbehandle versus tiden det tar å gjennomføre oppgavene.

4. Tar evigheter å bygge seg opp karrieremessig hvis du starter som førstekonsulent og vil stige opp til rådgiver. 
 

 

 

Anonymkode: 6d8b3...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det positive: Flinke folk, engasjerte mennesker. Vi har mye galgenhumor, trivselen er på topp der jeg jobber. Feksibilitet mtp. hvis du er i småbarnsfasen. Perfekt jobb å ha med barn.

Jobbet der siden 2018 og søker andre jobber fordi: 

1. Altfor dårlig lønn ift. arbeidsoppgavene. Burde tjent over 100 000 mer enn 600 000 der jeg ligger nå.  

2. Oppgaver som krever måling av produksjon. 

3. Mye mas fra lederne om ovennevnte, men de er tankeløse når det kommer til hvor mye tid som legges i å saksbehandle versus tiden det tar å gjennomføre oppgavene.

4. Tar evigheter å bygge seg opp karrieremessig hvis du starter som førstekonsulent og vil stige opp til rådgiver. 
 

 

 

Anonymkode: 6d8b3...22c

Er det utdannelse eller erfaring som gjør at man får rådgiver stilling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett

Endret av Catliner
Slett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliv skrev (2 minutter siden):

Er det utdannelse eller erfaring som gjør at man får rådgiver stilling? 

Erfaring, NAV har jo tross alt de mest ubrukelige ansatte som finnes i Norge. De ansetter folk fra alle rare utdanninger inkludert IT, snekker, osv til å bli saksbehandlere og senere rådgivere.

Anonymkode: 72ae0...7dd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant. Du kan jobbe der 10+ år ikke få rykk i stillingen.

Anonymkode: 6d8b3...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprykk til rådgiver handler hverken om utdanning eller erfaring, men trynefaktor 

Anonymkode: fe403...464

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg trodde at  bachelor = rådgiver og master = senior rådgiver. Så feil kan man ta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All cred til dere som orker å være saksbehandlere i NAV. Får man ikke veldig mye kjeft der? Hva med trusler? Dette er et genuint spørsmål, jeg er bare svært nysgjerrig på hvordan det egentlig er å jobbe der. 

Ser absolutt ikke ned på dere. 🙂 

Endret av kenpet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med sykefraværsoppfølging. Lønn på litt over 600 000 og håper å gå opp litt mer på lønnsoppgjøres. Ansatt som rådgiver i 2023. 

Anonymkode: 5f5f0...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kenpet skrev (17 timer siden):

All cred til dere som orker å være saksbehandlere i NAV. Får man ikke veldig mye kjeft der? Hva med trusler? Dette er et genuint spørsmål, jeg er bare svært nysgjerrig på hvordan det egentlig er å jobbe der. 

Ser absolutt ikke ned på dere. 🙂 

Nja. Jeg har opplevd «kjeft» fordi folk er frustrerte over at de ikke får det som de vil. Det er ikke sånn st jeg kan hoppe når de sier hopp. Mange forstår det helt fint når jeg forklarer hvorfor avgjørelsen er som den er, mens andre igjen blir veldig frustrerte, da kan det komme ut i form av kjeft. Ikke opplevd trusler enda, og de som har vært på kontoret i mange år har heller ikke opplevd noe særlig trusler (kanskje 2-3 stk som er tatt på alvor). 

Anonymkode: 88997...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nja. Jeg har opplevd «kjeft» fordi folk er frustrerte over at de ikke får det som de vil. Det er ikke sånn st jeg kan hoppe når de sier hopp. Mange forstår det helt fint når jeg forklarer hvorfor avgjørelsen er som den er, mens andre igjen blir veldig frustrerte, da kan det komme ut i form av kjeft. Ikke opplevd trusler enda, og de som har vært på kontoret i mange år har heller ikke opplevd noe særlig trusler (kanskje 2-3 stk som er tatt på alvor). 

Anonymkode: 88997...7f0

Når man vet hvordan nav er lagt opp. Regler og lover som gjør folk frustrerte og fattige. Så er det rart at man ikke hører om flere angrep på nav kontorer rundt omkring i landet.

Derimot mørketallene over folk som går selvmord øker. Spesielt blant unge folk. Hvor mange prosent av de var nav klienter?? Vært interessant å visst.

Anonymkode: 0d389...79c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man vet hvordan nav er lagt opp. Regler og lover som gjør folk frustrerte og fattige. Så er det rart at man ikke hører om flere angrep på nav kontorer rundt omkring i landet.

Derimot mørketallene over folk som går selvmord øker. Spesielt blant unge folk. Hvor mange prosent av de var nav klienter?? Vært interessant å visst.

Anonymkode: 0d389...79c

Det er ikke meninga at du skal bli rik av nav.

Anonymkode: 86c0d...1ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke meninga at du skal bli rik av nav.

Anonymkode: 86c0d...1ea

Rik? Er det fra nav ansattes personlige bukse lommer det blir trukket penger? 

Nei, jeg tenkte mere på dem som blir "straffet" med å bli fratatt penger for at de ikke har skjønt reglene som gjelder på nav.

Som kansje blir trukket penger pga. Diverse ting nav ikke liker.

Anonymkode: 0d389...79c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rik? Er det fra nav ansattes personlige bukse lommer det blir trukket penger? 

Nei, jeg tenkte mere på dem som blir "straffet" med å bli fratatt penger for at de ikke har skjønt reglene som gjelder på nav.

Som kansje blir trukket penger pga. Diverse ting nav ikke liker.

Anonymkode: 0d389...79c

Nav midler blir finansiert over statsbudsjettet og i 2024 er det "Utbetalinger til trygd, stønader og pensjoner i 2024 er beregnet til 624,1 milliarder kroner.". Det er noen lastebillass med kronestykker som går ut til det norske folk. 

Og ha nav er og forblir et helt sinnsykt gode den norske befolkningen har. 

Anonymkode: 86c0d...1ea

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliv skrev (20 timer siden):

Er det utdannelse eller erfaring som gjør at man får rådgiver stilling? 

Strengt tatt er det arbeidsoppgavene som avgjør det. Jeg ble først ansatt som førstekonsulent, hadde da master, men lite arbeidserfaring. Ble deretter rådgiver, fortsatt med master, men med en del arbeidserfaring. Tok en videreutdanning og fått mer arbeidserfaring, blitt seniorrådgiver. 

Anonymkode: ad546...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man vet hvordan nav er lagt opp. Regler og lover som gjør folk frustrerte og fattige. Så er det rart at man ikke hører om flere angrep på nav kontorer rundt omkring i landet.

Derimot mørketallene over folk som går selvmord øker. Spesielt blant unge folk. Hvor mange prosent av de var nav klienter?? Vært interessant å visst.

Anonymkode: 0d389...79c

Du syns altså at det er rart at jeg som nav ansatt ikke blir angrepet på grunn av et lovverk jeg ikke kan styre? Og du legger ansvaret over på nav ansatte fordi noen som er brukere tar selvmord? Trivelig 

Anonymkode: 88997...7f0

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...