Gå til innhold

Finnkjøpere som ønsker å komme kl 8-9i helgene og kjøpe varer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å selge litt fritids og sportsutstyr på Finn, og har opplevd flere ganger i det siste at folk som ønsker å kjøpe spør om de kan komme grytidlig.

Det er greit at de er sporty og streite altså, men å komme kl 08 er drøyt.

Jeg svarer alltid at jeg sover da, men at de kan komme tidlig formiddag.

Alle har ikke små barn og er våkne da.😏

Anonymkode: 23fe3...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo lov å spørre da. De vil vel være sikre på at de får varene du selger og vil være så tidlig som mulig.

Og så lenge de tar svaret "jeg står ikke opp så tidlig, så du må komme senere" så er det vel ikke noe særlig stort problem?

Anonymkode: 75900...d57

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare be dem komme senere? Skriv noe sånn som: «beklager, på lørdag er jeg ikke tilgjengelig før etter klokken 12» eller noe i den duren?😅 alternativt kan det kanskje være en løsning å legge det på dørmatta når du legger deg og så kan de vippse når de henter det? (Jeg har gjort dette et par ganger og det gikk helt fint🥰)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det ut kvelden før da. Jeg gidder aldri avtale et fast tidspunkt, kjøper helst av de som kan legge ut. 

Anonymkode: 13b9c...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foretrukket så tidlig som mulig. Så er man ferdig med det og kan utnytte dagen videre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger lagt tingen i pose på trappa, og så henter de når de vil. Enten Vippser de på forhånd, eller når de henter (hvis det ikke er noe dyrt). Synes det er en grei løsning. 

Anonymkode: 143ef...db3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg holder på å selge litt fritids og sportsutstyr på Finn, og har opplevd flere ganger i det siste at folk som ønsker å kjøpe spør om de kan komme grytidlig.

Det er greit at de er sporty og streite altså, men å komme kl 08 er drøyt.

Jeg svarer alltid at jeg sover da, men at de kan komme tidlig formiddag.

Alle har ikke små barn og er våkne da.😏

Jammen, hvis de spør så kan du jo bare si at det ikke passer da? Problem solved!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du på, TS?

Folk lever forskjellige liv. Kanskje de vil rekke noen ærender mellom frokost og jobb. Det er jo ikke sånn at de forventer at de "får lov". Siden det virker mer som en utblåsningspost enn noe annet, legger jeg til dette for hva det er verdt:

Da jeg var 15 og ville "sløse" litt konfirmasjonspenger brukte jeg 6.000 på en moped, en Tempolett Corvette 380 '85-mod. De som vet, de vet... Da vi bor i gokk så må vi ofte ofre en dag på å "dra til byen" pga ferger, norsk veistandard og strekning. I dette tilfellet skulle vi fra en gokk til en annen gokk, og vi tar gjerne som regel noen ærender i samme slengen etter å ha gjort hovedoppgaven. Vi fikk sted og tid for avtale. men når klokken var på slaget så var ikke kjøper å se. Det er ganske key å faktisk holde disse avtalene i gokk nettopp pga infrastruktur, og dette ble også uttrykt til selger. Etter ubesvart anrop til selger og +15 min etter det med det som må ha sett ut som særdeles mistenksom aktivitet (vi lette etter noen, hvem som helst, i husstanden), så fant vi ut at alt var åpent. Garasjedør, inngangsdør, bildører, random uthus med vedlager og bod, random uthus med hageredskaper, så får vi sms hvor det står noe i de baner av "kan dsv ikke møte nå, sjekk dt dere trenger. om alt ok legg penger i en av soddboksene eller send på nettbank unnskyld". Ifølge Tempoklubben har den steget 2000 kroner i verdi siden den gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (28 minutter siden):

Jeg hadde foretrukket så tidlig som mulig. Så er man ferdig med det og kan utnytte dagen videre.

*avtaler å møtes rett etter jobb kl 1600*
*er fortsatt hjemme kl 1800*
*drar på trening kl 2000*
*får Finn-melding i det man starter å varme opp om at ingen var hjemme*
*får en til Finn-melding en halvtime senere der det bare står "hhallloooo??"*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (2 minutter siden):

*avtaler å møtes rett etter jobb kl 1600*
*er fortsatt hjemme kl 1800*
*drar på trening kl 2000*
*får Finn-melding i det man starter å varme opp om at ingen var hjemme*
*får en til Finn-melding en halvtime senere der det bare står "hhallloooo??"*

Finn kjøp og salg viser hvor bedregelige mange mennesker har blitt:)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har flere ganger lagt tingen i pose på trappa, og så henter de når de vil. Enten Vippser de på forhånd, eller når de henter (hvis det ikke er noe dyrt). Synes det er en grei løsning. 

Anonymkode: 143ef...db3

Jeg bor midt i Oslo sentrum, så ting får ikke ligge i fred på trappen der.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bor midt i Oslo sentrum, så ting får ikke ligge i fred på trappen der.

Ts

Når du legger ut ting kan du si, jeg er tilgjengelig fra klokka 11 i helgene, og klokka 17 på hverdagene. 

De er jo ikke synske og vet hva som passer for deg. 

Skla sies jeg har opplevd masse rart med selgere på finn. Jeg kjøpte skøyter i vinter og det var en fyr som var veldig travel med ærender, men kunne stikke innom på min jobb. Og da slo han like godt an en prat om hockey og hva han drev med ellers for tida, altså en helt fremmed fyr. Jeg stod der som et spørsmålstegn. 

Så da ble jeg sen til en møte. 🙈 Men han visste jo ikke at jeg måtte i et møte. Og det visste ikke jeg heller for den saks skyld. 

Anonymkode: 2c654...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det passer ikke, kan du kl 11?"

Anonymkode: 72266...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette virkelig et problem? Gjør alle finnkjøperne dette? Og kan du ikke da bare si at det ikke passer? 

Anonymkode: 473a4...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normal folkeskikk å ikke ringe på hos andre grytidlig i helg, så jeg synes det er litt rart å spørre om å komme kl 08. Men når det er sagt, synes jeg heller ikke det er et stort problem at spørsmålet kommer, det er jo bare å svare at det ikke passer, på samme måte som om du svarer at det ikke passer mandag ettermiddag, for da er du på jobb.

Anonymkode: 45f61...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er normal folkeskikk å ikke ringe på hos andre grytidlig i helg, så jeg synes det er litt rart å spørre om å komme kl 08. Men når det er sagt, synes jeg heller ikke det er et stort problem at spørsmålet kommer, det er jo bare å svare at det ikke passer, på samme måte som om du svarer at det ikke passer mandag ettermiddag, for da er du på jobb.

Anonymkode: 45f61...8c3

Jeg synes bare det er rart å spørre om man kan komme klokken 08:00 på en søndag for å kjøpe en vare uansett

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes bare det er rart å spørre om man kan komme klokken 08:00 på en søndag for å kjøpe en vare uansett

Ts

Skriv det i annonsen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn. Men er selvfølgelig oppe på det tidspunktet i helgene. Det er jo det som gjør at jeg våkner av meg selv kl 6 i ukedagene også, og slipper å møte mandagen som en zombie. 

Så foretrekker 8 tiden. For på dagtid har man jo gjerne andre planer, trener, og er ute av huset. Godt å få det unna på et tidspunkt man uansett er hjemme.

Anonymkode: 0d118...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts

Det kunne vært meg. Skal gjerne ut på tur på fridager.

Anonymkode: 13fee...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var litt vel tidlig. Men jeg har brukt å si at jeg kan sette det utenfor så kjøper kan hente. Har da bedt om Vipps på forhånd og får kjøpers risiko siden det er de som absolutt vil ha varen på et visst tidspunkt når vi feks ikke er tilgjengelig hjemme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...