Gå til innhold

Hvor går grensen mellom å være needy og være på normalt på initiativ-siden?q

Vakthavende

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er vanskelig jeg...

Hvor på skal man være i en datingfase? Hvor går grensen mellom å vise interesse (ta kontakt og foreslå ting) og når bikker det over til å bli "needy" atferd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sender du 50 røde roser, prada-veske og sjokolade på døra til ei/en du så vidt har datet, så er du needy

Anonymkode: 9dac4...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La det være ca like mye som den andre viser

Anonymkode: 7b019...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig. Jeg blir ekstra needy om jeg bare får smuler… for jo mindre jeg får jo mere vil jeg ha.
Har heldigvis funnet en som trygger meg å tar inisjativ til å møtes ofte men også som trygger meg på mld/snap/tlf om tiden tar oss (jobb feks) Han vet hvor vondt jeg har det når vi er fra hverandre. 

Anonymkode: 24e71...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fins ikke noe svar på det fordi folk har så ulikt behov for kontakt og de aller fleste ønsker mer kontakt når de er interessert, enn når de ikke er det.

Veldig grovt er nok 1 melding og mindre for dagen for lite for de fleste. Samme med å møtes mindre enn 1 gang i uken. Men kanskje unngå å sende 10 meldinger og spørre hver dag om å henge med mindre det er åpenbart at begge ønsker det.

Anonymkode: 4c59d...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter et langt samboerskap på 15+år,  så er jeg så vant med å ha samboern  der hele tiden, hjemme,....kunne ringe og ta kontakt når som helst , både for små og store ting. 

Så å nå, som singel, og date med all usikkerhet og kommunikasjon som følger med...Er det vanskelig å finne balanse mellom needy(dvs tett og mye kontakt)  og "normal" kontakt i en datingfasen.

Jeg vil gjerne ha han(daten) der, nærme, kunne melde , ringes og snakkes ofte , hver dag, morgen og kveld. Og selvsagt skjønner jeg at det er for MYE i datingfasen.  

Så den balansen synes jeg er vanskelig å finne,  mtp hvor vant  jeg er med å ha sambo der hele tiden.

Anonymkode: 8d6f2...3ee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er gjerne på grunn av sånne ting at det er lurt å være litt alene, det er jo ikke slik at du skal finne noen som erstatter eksen din.

Anonymkode: 9f9bf...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er gjerne på grunn av sånne ting at det er lurt å være litt alene, det er jo ikke slik at du skal finne noen som erstatter eksen din.

Anonymkode: 9f9bf...94a

Jeg har vært singel en god stund.

Det er jo ikke sikkert det er derfor. 

Jeg er nok ganske utålmodig og LEI av menn som går rundt grøten også. 

Så needy eller masete og pushy.  Det er jeg nok ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS igjen her. Jeg synes bare det at vi snakker om dette tyder på at vi mennesker overkompliserer ting istedenfor å bare kunne prate ærlig med dem det gjelder. Jeg tror det hadde fjernet mye av usikkerheten i datingfasen om man faktisk turde å åpne seg, og hadde eliminert en rekke tråder om temaet her på KG. 

Anonymkode: 0fa2c...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mannen bør være mest på i starten. Ta mest initiativ og slikt. Vær heller litt mer tilbakeholden og se om han har en ordentlig interesse først. Mannen bør kanskje ta 60-70% initiativ i starten. Men så bør det etter hvert jevne seg til 50/50.

Anonymkode: 1644c...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ZarahSweet

Jeg er temmelig rett frem på hva jeg krever av oppmerksomhet. Om han ikke takler det er han ikke rett for meg.

Heldigvis er kjæresten min sånn og har vært flink siden vi startet å date mht å gi meg det jeg trenger❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vakthavende skrev (3 timer siden):

Jeg synes dette er vanskelig jeg...

Hvor på skal man være i en datingfase? Hvor går grensen mellom å vise interesse (ta kontakt og foreslå ting) og når bikker det over til å bli "needy" atferd? 

For å si det sånn. Dette er ddt ikke noe fasit på.  Fordi noen vil syntes du er for mye og noen vil syntes du er for lite.  Denne dynamikken er jo en del av det vokse sammen som par eller vokse fra hverandre og det hele dør.

Om jeg hade datet  en fyr som synes jeg maste om eg sendte et par meldinger om dagen. Eller ville møtes ofte.  Da hadde ikke det forholdet utviklet seg. Det ville ha blitt for tregt for meg også. 

Men det må jo også være rom til andre ting også. Men om han hadde hatt så mye å gjøre at to meldinger er for mye. Da blir det for lite for meg.

Needy er vel for meg mer i retning at vedkommende presser seg på og ikke ser grensesettinger. 

Er man to tom liker to meldinger  uka og fpr et forhold ut av det. Flott for dem.

Jeg og mannen har vært sammen fra den dagen vi møttes. Jeg tror jeg hadde to tre netter hjemme hos meg selv før vi valgte å flytte sammen ca 6mnd etter. Grunnen til at vi ikke flyttet sammen tidligere var pga hans barn. Og sånn var det riktig for oss. Vi ville toveis ikke være fra hverandre. Og sånn har det vært i 20 år. Men vi har lik forelskelse mønster.  Forsåvidt hadde det ikke vært noe problem for meg om det hadde gått litt saktere.  Men for oss var det naturlig slik det ble. Vil på ingen måte si vi var needy på hverandre 

Anonymkode: e663d...e50

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter et langt samboerskap på 15+år,  så er jeg så vant med å ha samboern  der hele tiden, hjemme,....kunne ringe og ta kontakt når som helst , både for små og store ting. 

Så å nå, som singel, og date med all usikkerhet og kommunikasjon som følger med...Er det vanskelig å finne balanse mellom needy(dvs tett og mye kontakt)  og "normal" kontakt i en datingfasen.

Jeg vil gjerne ha han(daten) der, nærme, kunne melde , ringes og snakkes ofte , hver dag, morgen og kveld. Og selvsagt skjønner jeg at det er for MYE i datingfasen.  

Så den balansen synes jeg er vanskelig å finne,  mtp hvor vant  jeg er med å ha sambo der hele tiden.

Åh,samme her. Rart å skulle omstille seg på det punktet. Også å huske det at, oi vi er jo på start å nå må jeg bygge en relajson med noen over tid, og for noen vil de at det skal ta lang tid over et år. Kunne ønske vi kunne hoppe rett til det trygge samlivet. 

Anonymkode: 232a7...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

La det være ca like mye som den andre viser

Anonymkode: 7b019...0d9

Dette er em grei tommelfingerregel, men ikke noe man skal følge slavisk. Det blir for kalkulerende. 

Her er noen fler pekepinner:

Hvor ofte vil du treffes? 

Trygg:  Så ofte som man synes er rimelig i balanse mot jobb, familie, interesser og hvile. 

Needy: Man bør ofre noe for å få enda mer tid sammen. Skulke jobb, droppe familien eller kutte ut interesser. 

Hvor kommer behovet fra? 

Trygg: Fra en rasjonelt ønske om å bygge et trygt forhold  med det innhold og intensitet begge er komfortabel med

Needy:  Fra et behov for å bli validert og bekrefte at kjærligheten er på maks og lindre min indre usikkerhet.

Hvordan reagerer du på å ikke få det som du vil? 

Trygg: Du forstår st partneren har flere behov og forpliktelser og du ser at du kan bruke tiden for deg selv til noe fornuftig

Needy:  Du føler deg forlatt, du kjenner på usikkerhet om at du blir dumpet og du fantaserer om hva h#n gjør bak din rygg. 

Anonymkode: e638b...d57

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...