Gå til innhold

Botox i bekymringsrynken, erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har 29 år og har allerede en godt etablert bekymringsrynke mellom bryna. Jeg har ingenting imot andre rynker som måtte komme eller har kommet, men akkurat disse gjør at jeg ser fryktelig sur ut, og er virkelig ikke kledelig. Har nok veldig sterke muskler som trekker sammen der i området. 

Vurderer nå å prøve botox, men kan noen si noe om erfaring på det? Må man også ta andre injeksjoner for å fylle ut, dersom rynka allerede er «godt satt»? Og hvor mange dager vil det ta før jeg ser en forskjell? Og vil det påvirke hvordan bryna og øyne fremstår? Har litt skeive bryn og øyne, virker på en måte som ene siden henger litt, så ser helt skeiv ut på bilder (og sint 🥹)

Ser det gjerne varer i kun 3 måneder, så synes jo det er dyrt med 3000,- for å fikse det, vil jo bli 12000,- i året(!). Samtidig plager det meg såpass at jeg er villig til å prøve! 

PS! Skjønner mange er motstander av slikt, trenger ikke svar fra disse, vil kun ha svar fra de som faktisk har prøvd dette, og få høre erfaring om effekt. På forhånd takk 😊

Anonymkode: 354f2...6fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du trenger å fylle inn etterpå kommer an på hvor dypt furen sitter. Det må du bare vente og se om du blir fornøyd med.

Når du tar botox jevnlig så vil du ikke bruke musklene like aktivt lengre, jeg trenger ikke ta oftere enn ca hver 4 mnd. Problemet er ikke like stort som det var når jeg da setter ny dose.

Du kan oppleve at botoxen "løfter" fronten av bryna litt når du setter der, slik at du ser "snillere" og mer våken ut. Om det vil rette opp noe kommer helt an på hvor du har skjevhet osv, men ville ikke hatt for høye forhåpninger kun ved å sette i sinnarynken.

Botoxen har full effekt etter ca 14 dager, men det vil ta noe lengre tid før furen/rynken glatter seg helt ut.

Anonymkode: 26285...803

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10-14 dager for full virkning. Behandler kan justere skjevhet👍🏻 ved å ta i sinnarynke vil det kunne gi brynene et lite løft. Hvis det blir for mye løft justeres det kjempeenkelt etter 2 uker og er vanlig praksis. Dette fordi man ikke vil sette for mye slik at man får «tunge» bryn.

gull verdt👍🏻 og det er bare tull at man ser det på alle; bare pass på at alt har gått ut før du tar ny. 3 mnd for noen, 4-5 mnd for andre.

Anonymkode: 487ad...6c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare god erfaring, sinnarynken var borte på dag nr 14, ingen bivirkninger, tok veldig lite og skal derfor ta litt til på mnd nr 4, regner med det holder en del måneder, pris: 3000, ikke noe å si på det, jeg er så fornøyd.:sol:

Anonymkode: ce4ec...bcd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har 29 år og har allerede en godt etablert bekymringsrynke mellom bryna. Jeg har ingenting imot andre rynker som måtte komme eller har kommet, men akkurat disse gjør at jeg ser fryktelig sur ut, og er virkelig ikke kledelig. Har nok veldig sterke muskler som trekker sammen der i området. 

Vurderer nå å prøve botox, men kan noen si noe om erfaring på det? Må man også ta andre injeksjoner for å fylle ut, dersom rynka allerede er «godt satt»? Og hvor mange dager vil det ta før jeg ser en forskjell? Og vil det påvirke hvordan bryna og øyne fremstår? Har litt skeive bryn og øyne, virker på en måte som ene siden henger litt, så ser helt skeiv ut på bilder (og sint 🥹)

Ser det gjerne varer i kun 3 måneder, så synes jo det er dyrt med 3000,- for å fikse det, vil jo bli 12000,- i året(!). Samtidig plager det meg såpass at jeg er villig til å prøve! 

PS! Skjønner mange er motstander av slikt, trenger ikke svar fra disse, vil kun ha svar fra de som faktisk har prøvd dette, og få høre erfaring om effekt. På forhånd takk 😊

Jeg gjorde det,men var 39 år. Tar nå fast 3 ganger i året.vent lengst mulig,blir det billigere for tro meg du blir hektet🙈 😍Jeg er 40. 

Anonymkode: 774a8...49f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for gode svar, skal definitivt prøve! 😀 

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare les deg opp på mulige bivirkninger først.

Anonymkode: 2ffa1...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok første gang da jeg var 45.   Etter noen uker var huden nesten helt glatt.   Ikke bruk filler,  den glatter seg fint ut når botoxen har fått virke. 

Anonymkode: 47463...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

10-14 dager for full virkning. Behandler kan justere skjevhet👍🏻 ved å ta i sinnarynke vil det kunne gi brynene et lite løft. Hvis det blir for mye løft justeres det kjempeenkelt etter 2 uker og er vanlig praksis. Dette fordi man ikke vil sette for mye slik at man får «tunge» bryn.

gull verdt👍🏻 og det er bare tull at man ser det på alle; bare pass på at alt har gått ut før du tar ny. 3 mnd for noen, 4-5 mnd for andre.

Anonymkode: 487ad...6c6

Når det er snakk om dette så er det jo gjerne ikke kun i sinnarynka de tar Botox.

Jeg tar Botox på sykehuset pga kronisk migrene og det synes godt. Enda jeg har ikke en «død» panne, så jeg har fortsatt fine linjer og kan rynke pannen. Men det er bare hvordan den rynker seg som er veldig rart.

Til ts, jeg får hver 10 uke og sinnarynken har ikke fått igjen funksjonen sin mellom hver gang. Så etterhvert kan det nok holde med mye mindre enn hver tredje måned. Men nå hadde ikke jeg noe rynke der før jeg starta, så bare går utifra at jeg etter ti uker enda ikke klarer å bevege så den rynker seg.

Anonymkode: 2678c...122

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt det ca. 4 ganger, men sluttet for å prioritere oppussing av huset.

Hvis du har stor muskel rundt sinnarynken sånn at den ser ut som en søkk i ansiktet, kan det være at rynken ikke vil glatte seg helt ut ved botox. I så fall må du ta det veldig lenge slik at muskelen krymper. Dersom rynken skyldes en dyp fure i huden, vil rynken glatte seg nesten helt ut over tid. Den siste varianten er også det mest vanlige. 

Jeg har ikke stor muskel, men har veldig dyp fure i huden. Tok botox første gang da jeg var 25. Har heldigvis lite rynker ellers, så er ikke så redd for å bli hektet. Men har dessverre ikke råd nå.

Anonymkode: 8dce6...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt det noen ganger fordi sinnarynken er så skarp hos meg. Tar max to ganger i året, lar mimikken komme helt tilbake før jeg tar ny runde. Tipper at musklene blir mer vant til å ikke brukes slik at det holder lenger for hver gang, har i hvert fall blitt slik hos meg.

Anonymkode: 174da...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tok botox mellom brynene, kjenner dere noen emosjonell endring? 😅 Har ikke sinnarynke, er bare nysgjerrig på om det å miste evnen til å uttrykke ansiktet på den måten kan gjøre at man blir litt mer optimistisk i hverdagen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt i sinnarynken siden jeg var rundt 24 (33 nå), og er veldig fornøyd. Skulle begynt enda tidligere! Min var ekstremt dyp og hard da jeg begynte, nå vedlikeholder jeg med 3 runder i året og selv om jeg venter lenge kommer den aldri like hardt tilbake. 

Anonymkode: 6b07f...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tok botox i sinnsrynken en periode i midten av 20-årene da jeg var konstsant anspent i panna. For meg hjalp det. Når jeg ser tilbake på bilder så synes jeg selv jeg ser annerledes ut med botox, og synes ikke jeg kler det noe godt. Men det hjalp veldig på anspenthet! 

Anonymkode: 76542...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (11 minutter siden):

Dere som tok botox mellom brynene, kjenner dere noen emosjonell endring? 😅 Har ikke sinnarynke, er bare nysgjerrig på om det å miste evnen til å uttrykke ansiktet på den måten kan gjøre at man blir litt mer optimistisk i hverdagen. 

Hehe. Tror nok ikke det er rynkingen av panna som gjør at en blir bekymret. Det er heller omvendt, så botox er nok ingen lykkepille selv om den gjør bekymringsrynken mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok botox i sinnsrynken en periode i midten av 20-årene da jeg var konstsant anspent i panna. For meg hjalp det. Når jeg ser tilbake på bilder så synes jeg selv jeg ser annerledes ut med botox, og synes ikke jeg kler det noe godt. Men det hjalp veldig på anspenthet! 

Anonymkode: 76542...2b8

Takk for svar! Har selv spenning i det området. Har perfekt syn da. Er nok bare fordi jeg ofte er anspent å krever mye av meg selv. Da kjører jeg faktisk på når jeg føler jeg har penger til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (Akkurat nå):

Hehe. Tror nok ikke det er rynkingen av panna som gjør at en blir bekymret. Det er heller omvendt, så botox er nok ingen lykkepille selv om den gjør bekymringsrynken mindre.

Jeg trodde rynking av panna var et uttrykk for bekymring/grubling/avsky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...