AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Del Skrevet 13. april Finnes det noen anledninger hvor begrepet "stå på kravene" kan benyttes med rette? Det hender at jeg ser begrepet bli brukt, men ofte dreier det seg da om anledninger hvor vedkommende som ekslamerer det egentlig bare ønsker å gjennomkjøre sin vilje uten betingelser. Finnes det anledninger hvor det kan benyttes på en mer positiv måte? Anonymkode: 1f3e2...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Del Skrevet 13. april Det står "positiv måte" avslutningsvis, men jeg mener egentlig noe som er nærmere "konstruktiv måte". Trådstarter Anonymkode: 1f3e2...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. april #3 Del Skrevet 13. april Kvinne starter et forhold med en mann. De blir forelsket. Mannen eier en bolig, som han har arvet og ikke har gjeld på. Eller kanskje han har noe gjeld, men uansett, poenget er at han eier den alene. Han ber henne flytte inn, noe hun gjerne vil, og sier da til han at hun ønsker å kjøpe seg inn etter si ett års tid, når samboerskapet har fått prøvd seg litt. Men dette setter han seg veldig i mot. Han vil ikke "selge" noen del av SIN bolig til henne, i tilfelle det blir slutt eller noe. Da sier kvinnen at "i denne saken vil jeg stå på krava, og får jeg ikke kjøpe meg inn, blir det ikke noe samboerskap". Eksempel avsluttet. Dette mener jeg er en "konstruktiv måte" å si man virkelig vil stå på kravene sine. Fordi det er det riktige og mest rettferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå