Gå til innhold

Dyr og klager..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere gjort i situasjonen. 

Jeg har en katt, en kostbar en.. Som liker å oppsøke den nærmeste naboens katter, for å sloss/leke evt teste de kattene som bor der, gyver på dem da de kommer til syne, inne på deres tomt. Dette stresser nok dessverre kattene som bor der. Min pus forsøker også å komme seg inn for å sloss, via dør eller katteluke) Katter er jo natt -dyr så den oppsøker også dette huset og kattene der på natt/tidlig morgen og det blir visstnok litt uro, lyder, naboen blir av og til vekket, fortalte han.

Har nå fått klager i fra han som bor der, opptil flere ganger. Han er lei katten vår, og skremmer han på alle mulige måter. Han aksepterer det ikke. Forlanger at vi fjerner vår katt.

What to do.. 

Anonymkode: dece1...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold katten din inne på natten. Og om den ikke er kastrert så kastrerer du den. 

Anonymkode: f2da9...26b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg er å kastrere katten din om den ikke allerede er det.

Så må du holde katten din mer inne. Må nok også vurdere å lære katten din å gå i bånd.

Din katt har ingen rett i å terrorisere andre dyr og folk.

Anonymkode: b4542...eda

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tar tak og holder katten din inne på natta i alle fall.

Har selv en nabokatt som terroriserer vår katt på vår tomt. Har hittil brukt 15.000 bare på dyrlege til min katt som har blitt bitt av den andre katta. Eieren til den andre katta bryr seg verken om sterilisering eller om at hans katt påfører vår katt skader. Ikke kan jeg bevise det heller. Men jeg har observert det. 

Har endt med at jeg holder vår katt mest mulig inne og vurderer å omplassere for at den skal få slippe terroren fra nabokatta når den er ute. 

Anonymkode: 243bc...a95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner naboen godt, hadde ikke jeg funnet meg i heller. Din katt og ditt ansvar. Du kan da umulig reagere på at naboen vil ha slutt på dette.

Anonymkode: 6830d...2ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv skremt bort katter fra egen eiendom med både brøling og vann. Du kan ikke forvente annet om katten din er en plagsom bølle. Hold den inne om natten.

at katten din er «kostbar» kan jeg ikke se er relevant i det hele tatt.

Endret av 17.11
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis hadde eierne til vår nabolagsterrorist forståelse for at det ilke var kult bli vekket av ei illsint katt, så de begynte holde den inne på natta.

Prøvde alle mulige triks for å få terroristen til å holde seg unna verandaen her, men verken vannbøtter eller vanngevær hjalp. Etter den nesten tok livet av ene katten min, så har jeg valgt å holde mine inne mest mulig, og installert katt og vilt skremmer med sonisk lyd på verandaen...

Anonymkode: 0624a...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...