AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #1 Del Skrevet 13. april 2024 Dette har jeg bitt meg merke i. Jeg vanker i mannsdominerte miljøer pga en hobby og jeg har lagt merke til at mennene som ønsker at en fremtidig kone skal være hjemmeværende og ta vare på barn, egentlig har veldig lite å stille opp med selv. De har gjerne lav årslønn eller ikke jobb i det hele tatt, noe de selvsagt klager over men ikke gjør så mye med. Går nesten med hodet senket og virker underdanig andre menn igjen. Utseende er midt på treet, de trener ikke men forventer at dama skal trene (lurer på hvordan de tror det skal gå, når hun i tillegg skal ta vare på små barn, lage mat til han og vaske, samt ha sex med han og være god kone)? Skjønner det ikke helt. Det er jo ikke bare vi kvinner som kan stille for høye krav eller være virkelighetsfjerne, mennene er jo på et helt annet nivå. Anonymkode: 5e3df...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Fordi de macho og/eller mennene får de damene de vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #3 Del Skrevet 13. april 2024 Enig med deg TS. Føler de gjerne er trygdede, ikke har utseende med seg, litt sære rett og slett. Anonymkode: 597df...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #4 Del Skrevet 13. april 2024 Trenger ikke å ha noe med at de er veike beta hanner, men religiøs overbevisning. Trad wife konseptet er en del av denne greia. https://www.nrk.no/norge/espen-ottosen_-mener-kvinnen-bor-underordne-seg-mannen-i-ekteskapet-1.15978940 Anonymkode: df59c...5f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #5 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Trenger ikke å ha noe med at de er veike beta hanner, men religiøs overbevisning. Trad wife konseptet er en del av denne greia. https://www.nrk.no/norge/espen-ottosen_-mener-kvinnen-bor-underordne-seg-mannen-i-ekteskapet-1.15978940 Anonymkode: df59c...5f0 Ja, religion er kvinneundertrykkende, er liten tvil om det. Men vil nå si at de er litt veike uansett da når de kjøper den storyen der, den evetyrboka 😵💫 Anonymkode: 597df...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #6 Del Skrevet 13. april 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg bitt meg merke i. Jeg vanker i mannsdominerte miljøer pga en hobby og jeg har lagt merke til at mennene som ønsker at en fremtidig kone skal være hjemmeværende og ta vare på barn, egentlig har veldig lite å stille opp med selv. De har gjerne lav årslønn eller ikke jobb i det hele tatt, noe de selvsagt klager over men ikke gjør så mye med. Er det snakk om veldig unge menn? Mange unge menn og kvinner som er naive når det kommer til samliv. Anonymkode: b4799...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, religion er kvinneundertrykkende, er liten tvil om det. Men vil nå si at de er litt veike uansett da når de kjøper den storyen der, den evetyrboka 😵💫 Anonymkode: 597df...4ec om du syns religion er kvinneundertrykkende burde du lese litt i talmud og få en oversikt over alt gud pålegger menn å gjøre. kvinner har relativt få retningslinjer tatt i betraktning. Anonymkode: 9a35b...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #8 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): om du syns religion er kvinneundertrykkende burde du lese litt i talmud og få en oversikt over alt gud pålegger menn å gjøre. kvinner har relativt få retningslinjer tatt i betraktning. Anonymkode: 9a35b...4ac Bortsett fra at man eies av mannen, da... Anonymkode: 216a1...672 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 13. april 2024 #9 Del Skrevet 13. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette har jeg bitt meg merke i. Jeg vanker i mannsdominerte miljøer pga en hobby og jeg har lagt merke til at mennene som ønsker at en fremtidig kone skal være hjemmeværende og ta vare på barn, egentlig har veldig lite å stille opp med selv. De har gjerne lav årslønn eller ikke jobb i det hele tatt, noe de selvsagt klager over men ikke gjør så mye med. Går nesten med hodet senket og virker underdanig andre menn igjen. Utseende er midt på treet, de trener ikke men forventer at dama skal trene (lurer på hvordan de tror det skal gå, når hun i tillegg skal ta vare på små barn, lage mat til han og vaske, samt ha sex med han og være god kone)? Skjønner det ikke helt. Det er jo ikke bare vi kvinner som kan stille for høye krav eller være virkelighetsfjerne, mennene er jo på et helt annet nivå. Anonymkode: 5e3df...89d De vil føle seg mer mandige ved å ha en å undertrykke. En som ser på han som en MANN fordi han selv føler seg altfor lite mandig og har vel litt hårete mål/høye forventninger kan man si. De kjenner vel i stor grad på mye usikkerhet knyttet til det maskuline tipper jeg og har en forestilling om hva det å være mann for dem er. At dette gjør dem til en faktisk MANN kan jo absolutt diskuteres 😅 Endret 13. april 2024 av Fighter83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #10 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bortsett fra at man eies av mannen, da... Anonymkode: 216a1...672 Du legger ikke til rette for forholdene under hvilket disse bøkene ble skrevet. Det var relativt hardere kår på den tiden, og kvinner var mye mindre nyttige enn menn, om du gikk fra å være alene til å ha en kone krevde det plutselig 75% mer ressurser, som slett ikke var like lett å anskaffe som i dag. Det du ser på som eierskap har sin rot som et ansvar, en ektemann overtok ansvaret for å ivareta en kvinne fra hennes far, dette er hvorfor de skiftet navn og dette er grunnen til at fedre ofte gav medgift, fordi kvinner var et massivt tapsprosjekt økonomisk. Du ser ondsinnethet hvor det ikke var noe. og dessuten, om du leser litt i talmud, er det en hærskare grunner en kvinne kan skilles fra mannen, og til og med islam tillater skilsmisse, og flerkoneriet i deres kultur er forbeholdt det at du er rik nok til å ta vare på flere og behandle dem likt. Mange kvinner ser ut til å leve i en vrangforestilling om at religion har slavebundet kvinner i årtusener av en eller annen grunn når det eneste det egentlig konkret ber dem om er å være trofast til én fyr, og å følge grunnleggende retningslinjer for å være en god person slik som å ikke lyve, stjele, drepe, osv. Anonymkode: 9a35b...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå