Rødstrupa Skrevet 13. april 2024 #1 Del Skrevet 13. april 2024 Må/bør man ha egne staver til turgåing? Har de egentlig noen annen effekt enn på balansen? Takknemlig for svar.🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #2 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg liker at gåstaver har gummiknotter. Og så skal de være litt kortere, albuvinkel 45 grader. Anonymkode: b54aa...bc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 15. april 2024 #3 Del Skrevet 15. april 2024 Jeg blir i hvert fall varmere med staver enn uten. Bruker mer av overkroppen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 18. april 2024 #4 Del Skrevet 18. april 2024 (endret) Gåstavene skal være kortere. Og på vei bør stavene ha gummiknotter. Det er lettere å bruke gåstavene til skigåing (gummiknottene er avtakbare, bruker de ikke i myrlendt terreng) enn omvendt. Men det forutsetter selvsagt regulerbare staver. Jeg har hatt mye glede av gåstavene mine, som en variasjon i gåingen. Bruker de helst på skogsveier, det der jo ikke klokt ut å gå langs veien med de 🤣 Endret 18. april 2024 av ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #5 Del Skrevet 18. april 2024 Rødstrupa skrev (På 13.4.2024 den 15.01): Må/bør man ha egne staver til turgåing? Har de egentlig noen annen effekt enn på balansen? Takknemlig for svar.🤗 Personer som går med staver går vanligvis raskere, bruker mer energi, aktiviserer større deler av kroppen og har bedre holdning. I forhold til skistaver har de annen lengde (enn langrennstaver) og gummiknotter som gjør at de treffer underlaget mykere. Har du lyst til å gå med staver bør du kjøpe gåstaver. Anonymkode: 57d6e...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå