Gå til innhold

Ingen som tilbyr barnepass under flytting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi holder på å flytte, men ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe barnet. Har en aktiv 1 åring, så det er lite effektivt å drive å pakke, rydde og vaske mens man følger med på hen. Besteforeldrene sier de vil treffe barnebarnet sitt men de eneste de foreslår er å komme innom på besøk i en time for å treffe barnet. Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. Orker ikke å spør lengre heller fordi vi føler vi er til bry hver gang vi spør om pass. 
Er jeg furten? 

Anonymkode: c1d06...0c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er furten. Spør i stedet for å hinte, de er sannsynligvis ikke tankelesere. 

• Liker 34
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. 

Du ønsker ikke besøk, men forventer at de skal tilby seg barnepass? 

Ja, du er furten.

Anonymkode: 1952d...495

• Liker 11
  • Nyttig 5
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Ja du er furten. La dem komme på besøk, så kan de følge med på barnet. Eller spør om barnet kan være hos dem. Ikke hint, snakk i klartekst. 

AnonymBruker
Skrevet

«Det hadde vært veldig hyggelig. Kan dere ikke komme og være med småen mens vi pakker?»

Anonymkode: cc939...808

• Liker 17
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

jeg velge ofte bevist og overse hintene, er en del som gjør det i stedefor å bare spør rett ut.

Om du vil noe så ligger ansvaret på å spøre på deg og ikke på at andre skal ta hintene dine.

Anonymkode: da616...ec4

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kan dere passe høna( hen)  5 timer på søndag siden vi skal flytte? 

Hvorfor er du utydelig og hinter? 

Anonymkode: eb2c4...1a3

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

På tide å revurdere hvordan du kommuniserer, ingen grunn til å bli furten fordi folk ikke er tankelesere.

Anonymkode: 5787d...847

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi holder på å flytte, men ingen av besteforeldrene tilbyr seg å passe barnet. Har en aktiv 1 åring, så det er lite effektivt å drive å pakke, rydde og vaske mens man følger med på hen. Besteforeldrene sier de vil treffe barnebarnet sitt men de eneste de foreslår er å komme innom på besøk i en time for å treffe barnet. Vi sier vi har det travelt og orker ikke å ha besøk i denne perioden fordi vi har så mye å gjøre men de tar ikke hintet om at barnepass hadde vært fint. Orker ikke å spør lengre heller fordi vi føler vi er til bry hver gang vi spør om pass. 
Er jeg furten? 

Ja, det er du. (Furten) trenger du barnepass ber du om det. 

Anonymkode: 937e3...4eb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du ønsker ikke besøk, men forventer at de skal tilby seg barnepass? 

Ja, du er furten.

Anonymkode: 1952d...495

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det ser ut som et bomba horehus her og jeg orker ikke rydde for å få besøk? 

Som jeg skrev i innlegget har vi sluttet å spør fordi vi føler at vi er til bry når vi spør(det er det besteforeldrene kommuniserer) De vil kun treffe barnet når det er på besøk og ikke har «ansvaret». Skulle ønske besteforeldrene faktisk ØNSKET å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Men da spør du venner eller andre. Jeg passer ofte barna til venner når de flytter, pusser opp o.l. 

du trenger ikke rydde for å få besøk når hensikten med besøket er å få hjelp til barnepass så dere kan pakke/gjøre klar til flytting. 

Anonymkode: 937e3...4eb

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

jeg velge ofte bevist og overse hintene, er en del som gjør det i stedefor å bare spør rett ut.

Om du vil noe så ligger ansvaret på å spøre på deg og ikke på at andre skal ta hintene dine.

Anonymkode: da616...ec4

Men det er vel poenget med hint - ideelt sett - at man kan spørre om noe uten å føle seg avvist eller tvinge noen til å måtte avvise hvis svaret er nei?

Anonymkode: 2b81c...275

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hinte 😅

Hvor gamle er dere? Det er lov til å spørre om hjelp. 

Hei. Vi trenger sårt hjelp til å passe ungen, mens vi flytter. Har dere mulighet til å passe noen timer på lørdag formiddag?

Anonymkode: c02a3...785

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er vel poenget med hint - ideelt sett - at man kan spørre om noe uten å føle seg avvist eller tvinge noen til å måtte avvise hvis svaret er nei?

Anonymkode: 2b81c...275

Kjenner ingen menn som tar hint jeg. Når 50% av befolkningen er dårlig på hint, så kanskje det er best å være mer direkte? 

Anonymkode: c02a3...785

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner faktisk veldig godt at de ikke orker passe en aktiv 1-åring. Men skal du ha hjelp så er det en fin ting å spørre på en pen måte

Anonymkode: 3c1b0...61f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du furter ja.

Slutt med hinting, spør heller pent om de kan passe noen timer.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å be om hjelp, i stedet for å hinte og forvente. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja syns du er litt furten her..  

Hva med å bare spørre etter hjelp istedenfor å forvente det eller hinte om det. Mye enklere for alle parter. 

Anonymkode: 0db0a...5fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja greit da er jeg furten og lever fint med det. Flytting blir det uansett. Jeg er mest lei meg for at de ikke ønsker å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja greit da er jeg furten og lever fint med det. Flytting blir det uansett. Jeg er mest lei meg for at de ikke ønsker å tilbringe tid med barnebarnet sitt. 

Kanskje de vil tilbringe mer tid med barnebarnet, når barnet har blitt eldre, og ikke er like "krevende" mtp hvor travelt det er å passe. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...