AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #1 Skrevet 12. april 2024 Datteren vår på 14 er ofte, nesten hver dag så sur og sint. Hun ber meg og faren om å holde kjeft. Banner og skriker. Smeller med dørene. Gjør aldri som hun får beskjed om. Kaster ting. Det er kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer. For andre virker hun nok som en blid og forsiktig jente. Er aldri noe tull på skolen eller med venner. Hun er jo blid og koselig jente når hun er sammen med oss også. Men så er det noe hun farer opp for omtrent hver eneste dag. Nå har hun nettopp dyttet en spisestuestol gulvet, bannet, smelt med dørene osv - fordi søsteren hennes kom hjem før henne fra skolen... Jeg satte meg til slutt oppå henne for å ta mobilen hun holdt i hånda. Vi ønsker jo ikke at det skal være slik. Hva gjør vi? Anonymkode: 25c98...ff0 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #2 Skrevet 12. april 2024 Trenger hun hjelp til å håndtere sinne? Dette er jo ikke normalt... Anonymkode: b6d22...e8b 11 2
Sofakona Skrevet 12. april 2024 #3 Skrevet 12. april 2024 Kanskje snakke med en psykolog? Har dere satt dere ned å snakke med henne? 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #4 Skrevet 12. april 2024 Det er noe som plager henne. Kanskje hun åpner seg for helsesøster? Anonymkode: 63369...d03 3 1 1
imagineme Skrevet 12. april 2024 #5 Skrevet 12. april 2024 Hun er 14 år gammel...... Velkommen til puberteten. 38 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #6 Skrevet 12. april 2024 Sofakona skrev (2 minutter siden): Kanskje snakke med en psykolog? Har dere satt dere ned å snakke med henne? Ja det nytter ikke. Da går hun, eller hun bare sitter der. Anonymkode: 25c98...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #7 Skrevet 12. april 2024 imagineme skrev (1 minutt siden): Hun er 14 år gammel...... Velkommen til puberteten. Hun kom i puberteten da hun var 11, og jeg synes ting har blitt verre det siste året... Men er kanskje slik noen er? Men hvordan håndtere raseriet da? Bare godta at hun banner og skriker? Anonymkode: 25c98...ff0
Gjest jegerrinne Skrevet 12. april 2024 #8 Skrevet 12. april 2024 Noe som plager ho og lar det gå utover dere som er en trygg havn. Er min tanke. Vi ser her når ting gar foregått på skolen er det her hjemme frustrasjon osv viser seg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 jegerrinne skrev (1 minutt siden): Noe som plager ho og lar det gå utover dere som er en trygg havn. Er min tanke. Vi ser her når ting gar foregått på skolen er det her hjemme frustrasjon osv viser seg Takk for innspill. Men det virker som hun har det bra på skolen. Har mange gode venner og gjør det godt på skolen. Læreren hennes sier også at hun er blid , har mange venner og at det ser ut som hun trives veldig godt. Så synes liksom det er så rart om det skulle være noe der... Anonymkode: 25c98...ff0
Ulf-Bjarne Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 Dette er ikke normalt. Hvor mange dager er det siden hun startet å banne?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #11 Skrevet 12. april 2024 Kanskje du skal filme henne og vise det når sinnet har lagt seg, mulig det er litt regulerende å se seg selv oppføre seg sånn? Anonymkode: 50970...556 1 4
Gjest jegerrinne Skrevet 12. april 2024 #13 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for innspill. Men det virker som hun har det bra på skolen. Har mange gode venner og gjør det godt på skolen. Læreren hennes sier også at hun er blid , har mange venner og at det ser ut som hun trives veldig godt. Så synes liksom det er så rart om det skulle være noe der... Anonymkode: 25c98...ff0 Det var det vi og fikk beskjed om. Plutselig så eksploderte det og mye kom frem. Blandt annet andre elever snakket stygt om ho, lot ho stå igjen på kjøkkenet eller gymsal for å rydde,mens de andre stakk av . Da hadde ting bare bygd seg opp. Vi spurte skole ofte om det var noe siden ho var så sur og irritert hjemme, fra ho får var blid og hyggelig. Skole sa :nei, ho er godt likt, flink og pliktoppfyllende. Så bare smalt det
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 Er som å høre om den typiske 14 år gamle tenåringsjenta i en amerikansk komedie. Anonymkode: 746d5...473 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #15 Skrevet 12. april 2024 Aller først, joda!! Dette er normalt. Dere som sier det ikke er det, hvor mange ungdom har dere sett som tilsier at dere kan uttale dere lm normalt og ikke. Når hormonene bruser, så blir noen sånn. Så det trenger ikke være noe. Men det kan være det. Det kan hende det er noe som gjør henne slik, så jeg ville prøvd å sett litt bak oppførselen. kan det være noe med venner, skole, kjærester, gutter/ jenter. Det er mye som rører seg i denne alderen. Men uansett hvor uspiselige de er, så pass på å bytte på å stå i det, så dere alltid klarer å formidle at hun alltid kan komme til dere. Jeg ville benyttet en anledning der dere har henne på godt humør. eller satt dere ned sammen, og sagt vi må prate. Og hvis ikke hun vil snakke med dere, så tilby andre. ( proffe, eller andre hun er trygg på) Og lykke til. Anonymkode: b1d49...457 10 3 7
Emmah2000 Skrevet 12. april 2024 #16 Skrevet 12. april 2024 Jeg har adhd, og høres veldig ut som hun også har det.. men den vurderingen må jo en psykolog da, selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #17 Skrevet 12. april 2024 imagineme skrev (19 minutter siden): Hun er 14 år gammel...... Velkommen til puberteten. Puberteten er ingen unnskyldning for å oppføre seg stygt. Ikke menstruasjon heller. Man må lære å oppføre seg som folk. Anonymkode: 4bea0...2a5 7 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #18 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Datteren vår på 14 er ofte, nesten hver dag så sur og sint. Hun ber meg og faren om å holde kjeft. Banner og skriker. Smeller med dørene. Gjør aldri som hun får beskjed om. Kaster ting. Det er kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer. For andre virker hun nok som en blid og forsiktig jente. Er aldri noe tull på skolen eller med venner. Hun er jo blid og koselig jente når hun er sammen med oss også. Men så er det noe hun farer opp for omtrent hver eneste dag. Nå har hun nettopp dyttet en spisestuestol gulvet, bannet, smelt med dørene osv - fordi søsteren hennes kom hjem før henne fra skolen... Jeg satte meg til slutt oppå henne for å ta mobilen hun holdt i hånda. Vi ønsker jo ikke at det skal være slik. Hva gjør vi? Anonymkode: 25c98...ff0 Jeg var slik. Et lys og livredd/sjernert ute/på skolen og sint og forbanna hjemme fra ca 12-15 års alder. Hvorfor. Jeg var utsatt for overgrep og mobbing hele grunnskolen,og hadde foreldre som gav faen i meg emosjonellt og bare sa jeg var SPRØ. Resultat: Borderline +++. Det at dere søker om hjelp tyder derimot på at dere ser henne emosjonelt. Jeg anbefaler deg henvisning til BUP. Så får hun psykolog. Anbefaler også deretter samarbeidmøter mellom dere foreldre,bup og evt skole. Noe mine foreldre aldri ville,de hadde nemlig ikke tid eller så vitsen så jeg ble overlatt til meg selv. Gitt. Tragisk. Lykke til🙂 Anonymkode: 49bf3...0e2 2 5 4
tr0ndern Skrevet 12. april 2024 #19 Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er som å høre om den typiske 14 år gamle tenåringsjenta i en amerikansk komedie. Anonymkode: 746d5...473 Var akkurat det jeg tenkte og...
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #20 Skrevet 12. april 2024 imagineme skrev (33 minutter siden): Hun er 14 år gammel...... Velkommen til puberteten. Dette er ikke normal oppførsel i puberteten. Virkelig ikke. Er verdt en henvisning til BUP med slike sinneproblemer. Anonymkode: a5151...9e5 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå