Gå til innhold

Finn annonse - ønsket å gi bort til noen som virkelig trengte, men ble møtt av en dame i tesla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ofte de rike som er de kjipeste. Det er nok derfor de er rike 😉

Anonymkode: 533bb...a96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes det er merkelig å legge så mye i å gi bort et par godt brukte sko. Nypris var 1200, verken spesielt dyrt eller billig. Da ville jeg ikke sett på dem som så veldig verdifulle lenger. Hadde gitt dem til Fretex og ferdig med det. 

Anonymkode: c6056...e8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk med penger er frekker og freidigere enn de som virkelig sliter! 

Bare se på svarene her, flesteparten finner unskyldninger for at den tilsynelatende velstående person, henter gratisting. 

Jeg har gått på den smellen selv, ønsket å hjelpe noen med dårlig økonomi, og ble lurt av noen som hadde veldig god økonomi. Min feil, så det prøver jeg ikke på flere ganger. 

Anonymkode: 12e2e...69e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 12.09):

Rimelig stusselig å hente brukte sko til barnet, uavhengig av fremkomstmiddel 

Anonymkode: 24f27...235

Hvorfor??

Anonymkode: 725f6...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor??

Anonymkode: 725f6...7db

Alle vet at sko er det siste man skal arve/ kjøpe brukt. Så å kjøpe (hente) brukte sko til et barn, er liksom som å bry seg litt lite? Disse var ikke bare brukt, men godt brukte, altså mest sannsynlig gått til etter TS sin fot. 

Jeg skulle vært i skikkelg økonomisk krise før barna mine fikk brukte sko. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Her syns jeg ærlig talt det er du som er litt sær i utgangspunktet. Velger du å gi noe bort, er det veldig rart å putte på forbehold om hvem som skal få det. Syns det virker som folk er mer opptatt av å vise hvor snille og gode de er som gir «til de som trenger det», mens i realiteten hjelper jo de som henter tingene dine deg med å bli kvitt rot som du ikke vil ha lenger🙈 

Og utrolig sært av dere som «aldri ville gitt barna brukte ting». Wow, må si at status spiller en himla stor rolle i livene deres, så utrolig slitsomt! Det er jo bare kjempebra om ting kan bli brukt av flere folk, supert både for miljøet og folks økonomi!

Anonymkode: 7bf8a...de0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 0.24):

Alle vet at sko er det siste man skal arve/ kjøpe brukt. Så å kjøpe (hente) brukte sko til et barn, er liksom som å bry seg litt lite? Disse var ikke bare brukt, men godt brukte, altså mest sannsynlig gått til etter TS sin fot. 

Jeg skulle vært i skikkelg økonomisk krise før barna mine fikk brukte sko. 

Alke vet at? Hvorfor er det verre å Arve sko enn truser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (16 timer siden):

Fordi vi alle "går inn" mønster i skoa. Å overta sko som er brukt nok til å bli slitt innvendig, kan føre til feilstilling og slitasje på barnets føtter, hofter og rygg (verste fall). Du har sikkert selv lånt sko av noen og kjent at de satt rart på foten, fordi de er slitt ned til å passe en annen person sin fot, selv om de er riktig størrelse. Selv er jeg "duckfooted", så jeg går på utsida og foten og sliter den veldig ned der. Om en annen person tar på seg mine sko, så kommer føttene deres til å ligge ubehagelig utover. Dette er gjerne verre for barn som er i vokse/utviklingsfasen, enn oss voksne som er litt mer robuste.

Men det er såklart ingen absolutt regel. Er skoene brukt 1-5 ganger går det som regel helt fint.

Anonymkode: 9d73f...ec4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 7.05):

virker som flesteparten på KG mener at ja man skal selge bolig og bil og gjerne flytte 300 mil for en lavlønnet butikkjobb. 😂

ts, det er dessverre slik det blir når man "gir bort til de som trenger." 

de som har tid (og penger) tråler nettsider for alt mulig gratis. 

så kan man heller ikke sitte og bestemme "neeeei du har tristere historie enn ham" osv. 

så enten må man bare gi bort, ferdig snakka, eller gi bort til noe slags senter/sted som gir ting videre til de som trenger. 

Anonymkode: 0d008...5d6

Det mener vel strengt tatt nav også

Anonymkode: b1615...093

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Hvis man gir bort så gir man bort fordi man ønsker. Syns det er rart å legge føringer.

2. En Tesla er ikke spesielt dyr bil.

Anonymkode: 78d56...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skrev at du ønsket å gi dem til noen som trengte dem, og hun trengte dem vel da...?

Du skrev ikke at du ville gi dem til noen med dårlig råd. Er det kriteriet, må du formulere det spesifikt. 

Anonymkode: c2719...991

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke tesla en spesielt dyr bil. Rundt 500 k for den de fleste har. 

Men jeg har også opplevd det. Ga bort en tv som var noe gammel, men fort brukbar. Sa også at jeg ville gi til noen som trengte det. Han dom henta hadde 3 andre tver i bilen ✌🏻 så ja. Folk vil ha og ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla-tapere trenger sko de også😆🤣🤣 

Anonymkode: 4505a...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skrev at du ønsket å gi dem til noen som trengte dem, og hun trengte dem vel da...?

Du skrev ikke at du ville gi dem til noen med dårlig råd. Er det kriteriet, må du formulere det spesifikt. 

Anonymkode: c2719...991

Og be dem vise siste skattemelding før utlevering. 😂

Anonymkode: aa33b...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leit å se du har fått så mye pes her, og jeg forstår OP sin skuffelse. Ønsket å hjelpe noen som genuint trengte det, og så blir hun på en måte lurt til å gi til noen som sannsynligvis hadde god råd.

Anonymkode: 8882b...421

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 21.08):

Her syns jeg ærlig talt det er du som er litt sær i utgangspunktet. Velger du å gi noe bort, er det veldig rart å putte på forbehold om hvem som skal få det. Syns det virker som folk er mer opptatt av å vise hvor snille og gode de er som gir «til de som trenger det», mens i realiteten hjelper jo de som henter tingene dine deg med å bli kvitt rot som du ikke vil ha lenger🙈 

Og utrolig sært av dere som «aldri ville gitt barna brukte ting». Wow, må si at status spiller en himla stor rolle i livene deres, så utrolig slitsomt! Det er jo bare kjempebra om ting kan bli brukt av flere folk, supert både for miljøet og folks økonomi!

Anonymkode: 7bf8a...de0

Hvorfor så ille å gi forbehold om det? Det er jo bedre å gi det bort til noen som virkelig trenger det, enn til hvilken som helst annen med god råd. Det signaliserer jo ikke at den som gir det bort har god økonomi, kanskje heller tvert imot og vet hvordan andre kan ha det.

Dessuten er det jo ikke noe problem å bli kvitt det ved å kaste de, - mer styr å annonsere og at noen kommer og henter.

Til det andre du nevner om å gi barna brukte ting: Her er det snakk om inngåtte sko, og det er ikke det samme som brukte klær. Sålen formes etter føttene og da blir det feil i forhold til neste bruker. Jeg har kjøpt mye brukt, men aldri godt brukte sko.

Anonymkode: 94487...800

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Luksusbia skrev (På 5.6.2024 den 1.43):

En arver da ikke truser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 12.16):

Hvorfor er det stusselig? 

Mange av oss er opptatt av gjenbruk og bærekraft. Det er et enormt overforbruk av klær og sko i verden. 

Anonymkode: 9271f...ef7

Der er du inne på noe, og det er ikke sånn at de som kjører Tesla ikke har lånt bilen. Ikke alle kjører en bil de eier selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg ikke. Noen av de kjipeste og frekkeste folka er de som har god økonomi. Er slik verden over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme skjedde meg. Jeg ga bort en barnesykkel til noen som trengte det, pg den ble også hentet av ei med tesla. Jeg stusset også litt på det, men det kan jo være at hun hadde lånt bilen.. gjort er gjort, men det føles jo alltid bedre å gi til noen som virkelig trenger tingene.

Anonymkode: e149d...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...