Gå til innhold

Finn annonse - ønsket å gi bort til noen som virkelig trengte, men ble møtt av en dame i tesla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg håper jeg valgte riktig emne.

Jeg la ut en annonse på Finn hvor jeg ga bort et par sko gratis. De har nypris på rundt 1200 kr og var godt brukt, men hadde fortsatt mye bruk igjen og ser fine ut. Jeg bestemte meg for å gi dem bort og presiserte tydelig i annonsen at jeg "ønsket å gi dem til noen som trengte dem". Jeg fikk mange meldinger, men ga dem til den første personen som sendte mld. Hun fortalte at hun ville gi dem til datteren sin som hadde ønsket seg skoene i lenge. Senere kom denne kvinnen for å hente skoene i en tesla og hadde på seg ganske dyre klær så det ut som. Det er mulig jeg overreagerer, men jeg ble litt irritert, ærlig talt.

Anonymkode: 0a716...f7d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har lav inntekt og kjører tidvis fancy bil. Men den er ikke min. Den tilhører jobben og når jeg har vakt kan jeg bruke den også privat. 

Anonymkode: 7fdbe...3d3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånn verden funker og har funket i alle år.

Anonymkode: 61f3a...7ce

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nestegang må du skrive , ikke kom i Tesla for å hente.

Anonymkode: c41cc...467

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke glem å be om å få se bankutskrifter for de siste tre årene også.

Anonymkode: 61f3a...7ce

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rimelig stusselig å hente brukte sko til barnet, uavhengig av fremkomstmiddel 

Anonymkode: 24f27...235

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åhh jeg følte meg slik da jeg hentet billige ting på finn i sviger far sin bil, en nyinnkjøpt Mercedes 😅 Følte jeg måtte unnskylde meg for en bil jeg kjører, men grunnen var jo at vi ikke hadde noe bil selv. 😅
ts, kan være derfor. 

Anonymkode: a702e...fa8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi lever fra lønn til lønn, og tar gjerne imot gratis ting. Byttet ut en gammel rusten Volvo med en brukt Tesla for 6 år siden. Vi betaler lånet på bilen med pengene vi sparer på drivstoff og bompenger. Slipper unna med minimalt med verkstedregninger, så totaløkonominen med Tesla er milevis bedre enn med en gammel Volvo, selv om det utad ser ut som vi bruker mer penger på bil enn før. :) 

Anonymkode: 9271f...ef7

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rimelig stusselig å hente brukte sko til barnet, uavhengig av fremkomstmiddel 

Anonymkode: 24f27...235

Hvorfor er det stusselig? 

Mange av oss er opptatt av gjenbruk og bærekraft. Det er et enormt overforbruk av klær og sko i verden. 

Anonymkode: 9271f...ef7

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva om en person har hatt jobb og relativt grei lønn i en periode, men så blir man syk og ikke klarer å arbeide lenger. Voila, så går man plutselig på NAV i stedet.  

Skal man liksom selge både kjøretøy og stedet man bor også da? Bare fordi det ikke lenger "sømmer seg" å eie noen av disse tingene lenger, liksom.    

Anonymkode: 2c9b7...2ce

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 12.06):

Lol!

Anonymkode: 545ff...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke hadde råd til sko til datteren fordi hun hadde svidd av alle pengene på en Tesla?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang du ønsker å gi klær/sko/ting til noen som har dårlig råd, eller på andre måter oppleves som mer verdig trengende, kan det kanskje være en idé å gi det til en eller annen organisasjon som arbeider blant utsatte grupper. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jobben til broren min hadde en avtale med et lokalt bilsalgsfirma, de fikk litt av parkeringsplassen til å sette igjen et par råfancy biler for å reklamere, og så kunne de ansatte låne de ved behov. Jeg spurte broren min om han kunne kjøre meg for å hente en gratis kattedo. Vel, bilen hans var på verksted... Så jeg kom for å hente en gratis kattedo noen ga bort i en Range rover kabriolet 😅

Anonymkode: 9d73f...ec4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en som hadde utsalg ved en kjent turistvei, jeg tror det var brukt/antikk. Når folk spurte hva ting kostet kikket han ut på bilen før han svarte...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 12.04):

Jeg håper jeg valgte riktig emne.

Jeg la ut en annonse på Finn hvor jeg ga bort et par sko gratis. De har nypris på rundt 1200 kr og var godt brukt, men hadde fortsatt mye bruk igjen og ser fine ut. Jeg bestemte meg for å gi dem bort og presiserte tydelig i annonsen at jeg "ønsket å gi dem til noen som trengte dem". Jeg fikk mange meldinger, men ga dem til den første personen som sendte mld. Hun fortalte at hun ville gi dem til datteren sin som hadde ønsket seg skoene i lenge. Senere kom denne kvinnen for å hente skoene i en tesla og hadde på seg ganske dyre klær så det ut som. Det er mulig jeg overreagerer, men jeg ble litt irritert, ærlig talt.

Anonymkode: 0a716...f7d

Du får sjekke skattelistene først da… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 17.21):

Hva om en person har hatt jobb og relativt grei lønn i en periode, men så blir man syk og ikke klarer å arbeide lenger. Voila, så går man plutselig på NAV i stedet.  

Skal man liksom selge både kjøretøy og stedet man bor også da? Bare fordi det ikke lenger "sømmer seg" å eie noen av disse tingene lenger, liksom.    

Anonymkode: 2c9b7...2ce

virker som flesteparten på KG mener at ja man skal selge bolig og bil og gjerne flytte 300 mil for en lavlønnet butikkjobb. 😂

ts, det er dessverre slik det blir når man "gir bort til de som trenger." 

de som har tid (og penger) tråler nettsider for alt mulig gratis. 

så kan man heller ikke sitte og bestemme "neeeei du har tristere historie enn ham" osv. 

så enten må man bare gi bort, ferdig snakka, eller gi bort til noe slags senter/sted som gir ting videre til de som trenger. 

Anonymkode: 0d008...5d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får be om å få se kontoutskrift neste gang da 🙄

Anonymkode: 9a80a...fd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...