AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #1 Del Skrevet 11. april 2024 Jeg ønsker bygge muskler med styrke, slanke med kardio og kalori underskudd og slutte med snus. Langsiktig mål og en bedre livsstil. Hvilken rekkefølge er det mest logisk å utføre dette? Anonymkode: ff286...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #2 Del Skrevet 11. april 2024 Det kommer an på hva du har mest lyst til. Du bygger muskler mye raskere når du ligger i kalorioverskudd. Starter du fra null eller trener du allerede? personlig ville jeg startet med tung styrke to/ tre ganger i uken. Jeg ville kuttet ut usunne matvarer, men ikke spist i kaloriunderskudd den første tiden. Det er viktig med proteiner. Når denne rutinen er på plass ville jeg startet med to kondisøkter i uken. Anonymkode: b65bb...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #3 Del Skrevet 11. april 2024 Jeg ville først sluttet med snus da nikotin vil påvirke formen din negativt når du skal trene. Deretter ville jeg begynt med styrketrening da det også kan føre til vektnedgang. Anonymkode: fafcb...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 11. april 2024 #4 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ønsker bygge muskler med styrke, slanke med kardio og kalori underskudd og slutte med snus. Langsiktig mål og en bedre livsstil. Hvilken rekkefølge er det mest logisk å utføre dette? Anonymkode: ff286...d29 Jeg hadde begynt med snus slutt, trening og spise skikkelig. Gjør du det, så øker du automatisk forbrenningen. Så kan videre slanking komme senere. Når det kommer til å endre livsstil og kroppen generelt, så er kostholdet den største faktoren. Ikke driv med kaloriunderskudd, spis bra og rent. Det finnes kalorikalkulatorer som regner ut basert på vekt, alder, høyde og kjønn hva som er korrekt for deg. Det generelle rådet er 1500-2000 for kvinner, 2000-2500 for menn. Noen opererer med større spenn, men for meg er dette sonen du skal ligge i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #5 Del Skrevet 11. april 2024 Slutt med snus, bygg muskler, kaloriunderskudd Anonymkode: 54b26...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. april 2024 #6 Del Skrevet 11. april 2024 - Slutt med snus Styrke trening hvor du hverken går opp eller ned i vekt( da vil kropps sammensetningen endre seg over tid) veier du 110 kg så ha fokuset på å veie det samme 8 mnd etterpå, ta et før og etter bilde, ser du mere muskuløs ut på 110 nå🦵💪🫠? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #7 Del Skrevet 13. april 2024 Jeg ville begynt med å gå ned i vekt, fordi jeg syns at det var det som gav meg mest motivasjon i begynnelsen. Jeg har vært overvektig før, og for meg gav det lite motivasjon at formen ble bedre når jeg ikke var fornøyd med vekten... Når du har nådd målvekt ville jeg begynt med styrketrening og snusslutt. Også setter du deg mye mål mtp på form. Anonymkode: 3dee4...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 13. april 2024 #8 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville begynt med å gå ned i vekt, fordi jeg syns at det var det som gav meg mest motivasjon i begynnelsen. Jeg har vært overvektig før, og for meg gav det lite motivasjon at formen ble bedre når jeg ikke var fornøyd med vekten... Når du har nådd målvekt ville jeg begynt med styrketrening og snusslutt. Også setter du deg mye mål mtp på form. Anonymkode: 3dee4...be6 Tror ts hadde fått mye bedre selvbilde av økt prestasjon allså bli sterk på trening en å gå ned et par kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #9 Del Skrevet 13. april 2024 Vil ikke anbefale å gjøre styrketrening samme dag som cardio da det ikke vil øke muskelveksten særlig. Ville hatt egne dager med disse øktene. Feks mandag styrke, og tirsdag cardio. Men for å få best mulig resultat hvor du går ned i fettprosent samtidig som du bygger så ville jeg kjørt på med lav intensitetskardio. Feks da at du kjører en full styrkeøkt, etterfulgt av rask gange i motbakke i 30 min. Dette gjøres enkelt på en mølle hvor du stiller inn på motbakke med en hastighet på feks 5.5. Jeg pleier å ha motbakken på 6.5. Når det gjelder nikotin så har jo det en påvirkning, og jeg ville sluttet på det før jeg startet å trene. Men det betyr ikke at jeg personlig hadde ventet med å starte å trene selvom jeg sluttet på nikotin. Det å være på treningssenteret vil kanskje hjelpe deg å få tankene over på noe annet enn snusen. Men ikke vent med å start å trene før du slutter med snusen Se heller på det som en hjelp og forsøk å kutte ut snus underveis. Trening er bra for kroppen, nikotin eller ikke. Men for best resultat så er jo nikotin ikke en boost akkurat Anonymkode: a01ad...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #10 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 11.49): Jeg ønsker bygge muskler med styrke, slanke med kardio og kalori underskudd og slutte med snus. Langsiktig mål og en bedre livsstil. Hvilken rekkefølge er det mest logisk å utføre dette? Anonymkode: ff286...d29 Ikke endre for mye samtidig. Jeg ville begynt med lettere styrke og økt kondisen gradvis over noen måneder, så kjent litt på hvordan det er og hvordan endringene fungerer i hverdagen etter at nyhetens interesse er gått over. Så gjør valg på hvor stor innsats det trenger. Så sett snuslukt når det passer, men sett en dato som siste mulighet. Anonymkode: 20501...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #11 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil ikke anbefale å gjøre styrketrening samme dag som cardio da det ikke vil øke muskelveksten særlig. Ville hatt egne dager med disse øktene. Feks mandag styrke, og tirsdag cardio. Men for å få best mulig resultat hvor du går ned i fettprosent samtidig som du bygger så ville jeg kjørt på med lav intensitetskardio. Feks da at du kjører en full styrkeøkt, etterfulgt av rask gange i motbakke i 30 min. Dette gjøres enkelt på en mølle hvor du stiller inn på motbakke med en hastighet på feks 5.5. Jeg pleier å ha motbakken på 6.5. Når det gjelder nikotin så har jo det en påvirkning, og jeg ville sluttet på det før jeg startet å trene. Men det betyr ikke at jeg personlig hadde ventet med å starte å trene selvom jeg sluttet på nikotin. Det å være på treningssenteret vil kanskje hjelpe deg å få tankene over på noe annet enn snusen. Men ikke vent med å start å trene før du slutter med snusen Se heller på det som en hjelp og forsøk å kutte ut snus underveis. Trening er bra for kroppen, nikotin eller ikke. Men for best resultat så er jo nikotin ikke en boost akkurat Anonymkode: a01ad...d74 Glemte å nevne kaloriunderskudd eller ikke. Det kommer litt an på hva du veier nå. Ville passet på å ligget i 100-200 i underskudd, du vil se endringer da som vil bli varige endringer. Ligger du i for stort underskudd så vil det gå raskt, men ikke bli like varig. For å gå ned i vekt så kan du trene så hardt du vil, men om du ligger i overskudd og kostholdet inneholder mye sukker og usunne makroer (altså karbohydrater, fett osv) så vil du ikke gå ned i vekt. Så jeg vil anbefale å se litt på hva du spiser iløpet av en dag, og fokusere på mye frukt og grønt, magert kjøtt og slikt. Men igjen, det er ikke farlig å kose seg innimellom-men i en begrenset mengde Anonymkode: a01ad...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #12 Del Skrevet 13. april 2024 Blåmonster skrev (18 minutter siden): Tror ts hadde fått mye bedre selvbilde av økt prestasjon allså bli sterk på trening en å gå ned et par kg. For meg var det ikke slik og derfor deler jeg min erfaring 😉 Anonymkode: 3dee4...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 13. april 2024 #13 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg var det ikke slik og derfor deler jeg min erfaring 😉 Anonymkode: 3dee4...be6 Me to🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambyb82 Skrevet 13. april 2024 #14 Del Skrevet 13. april 2024 Med unntak av nikotin har vi vert i samme båt ☺️ Jeg ønsket både bedre kondis, muskler og mindre fett på kroppen.For meg traff jeg best ved å ligge i 500 kcal underskudd samtidig med moderat styrketrening 4 dager i uken. Gikk også mye i lysløypene i hurtig tempo. Jeg tok også tilskudd av pwo rett før en økt enten det var tur eller styrke på agendaen. Dette ga meg en skikkelig boost og ga meg nok energi og motivasjon til å fullføre. Siden jeg var relativt utrent fra før klarte jeg å både bygge litt muskler og gå ned i vekt samtidig. Styrketrening øker fettforbrenningen. Det er lettere å bygge muskler når en er i overskudd. Men det er absolutt ikke umulig på underskudd. Du oppnår bare ikke like stor muskelvekst. På denne måten vil du gå raskt ned i vekt og opprettholde en sunn muskelmasse. Så kan du tilpasse kcal mengden din etterhvert som du går ned i vekt. Dette er den letteste måten å holde motivasjonen i gang på. Noe å tenke på ved denne metoden er at du får i deg nok proteiner. Jeg bruker proteinpulver. Det er frivillig, du kan også oppnå riktig mengde på 1,6 g protein pr kg kroppsvekt med vanlig og riktig mat. Jeg syns det er enklere med proteinpulver pga jeg har cøliaki og ofte trenger noen raske løsninger. Og kjøtt, fugl og fisk er ganske dyrt. Men ikke la proteinpulver være din hovedkilde for proteiner 😊 (Det anbefales å gå ut ifra din ønskede idealvekt. Dersom du er veldig overvektig kan du med fordel plusse på idealvekten litt slik at du får i deg nok proteiner). Dette er forøvrig dokumentert via forskning. Dersom du liker å høre på podkast kan jeg anbefale Bawesome podkast Det er mye god kunnskap som deles og han er nøye med å dokumentere påstander med kildehenvisninger. Denne treffer ypperlig for den som ønsker vektnedgang og muskler og som ønsker å få det inn med teskje😅👌 denne podkasten får terningkast 6 av meg på innhold 👌👌 Nikotin har jeg lite erfaring med. Men dersom du klarer å holde motivasjon oppe, spise riktig og trene og samtidig kutte den ut er det sikkert lurt. Men visst dette fører til at du begynner å overspise ville jeg sikkert nedjustert mengde nikotin gradvis så det ikke ødelegger for deg. Lykke til 😊💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #15 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg hadde venta med helt nikotin slutt fordi har man røyka mange år eksempel så vil man kunne ha litt vektøkning grunnet røykestopp. jeg opplevde at jeg måtte trene så mye fordi jeg ikke skulle gå opp i vekt. kanskje ta noen måneder å meste trening ? For å så etter 3-6 mnd kutte nikotin når du er ekstra motivert Anonymkode: fff89...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. april 2024 #16 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg gikk ned i vekt før jeg kuttet røyken for mange år siden. Slik hadde jeg litt å gå på. Visste at jeg kom til å gå opp. Så slanking samtidig med snusslutt gjør at du er fokusert på å unngå å stappe innpå. Jeg hadde trent det du liker ellers så detter du av lasset fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå