AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Del Skrevet 10. april Eller? Jeg er skikkelig dårlig på dette, men er det sånn at vi må være i utlandet for å gjøre det? Kan man bo i Norge etterpå eller hvordan fungerer det? Jeg kan svært lite rundt dette som sakt …men jeg er redd for å ende opp uten barn og har tenkt tanken på at jeg har en venn som er homofil og ønsker barn sterkt så hvis vi begge ønsker barn,må vi da reise ut av Norge eller er det andre lover nå som sier at vi kan gjøre det på et norsk sykehus..? Håper ikke noen kommer med stygge kommentarer fordi jeg syntes dette er så vanskelig fra før av og har heller aldri turt å leke med andre tanker enn at jeg forblir barnløs og ulykkelig. Anonymkode: 9ff06...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Del Skrevet 10. april Hvorfor skal dere gjøre det på et sykehus? Anonymkode: 9a48b...fbc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonn123 Skrevet 10. april #3 Del Skrevet 10. april (endret) Har du prøvd å google kunstig befrukting/assistert befrukting? Assistert har vert lov som singel siden 2020 Endret 10. april av Jonn123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Del Skrevet 10. april Klart dere kan. Alt dere trenger er en kopp og en sprøyte med kanyle... ikke nødvendig med verken lege eller sykehus. Anbefales selvsagt at begge tester seg grundig for kjønnssykdommer i forkant. Anonymkode: 6470c...6ca 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Del Skrevet 10. april Kunstig befruktning på klinikk i Norge vil dere nok ikke få ettersom dere ikke er et par.. Men dere kan gjøre det selv hjemme, du kan få assistert befruktning alene sol singel, eventuelt utlandet er alternativet. Det finnes mange muligheter. Anonymkode: dd5dd...a30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Del Skrevet 10. april Gjør det hjemme, da. Ikke så hokus pokus det. Ellers så kan du dra til Israel eller USA. Anonymkode: 6e671...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Kan han ikke bare runke i en kopp og så sprøyter du det opp i blåsa og ligger med rumpa høyt i en halvtime? Å sprute sperm inn i skjeden er en veldig enkel sak som du ikke trenger å betale en lege hundretusen for og gjøre... folk gjør dette hver eneste dag. Det er sånn barn normalt sett lages. Kunstig befruktning er vel mer for de som sliter med å bli gravide på "vanlige" måten. Da styrer man med hormonsprøyter og henter ut egg og alt det der. Du trenger jo ikke gjøre det. Du kan jo bare befrukte egget der det ligger. Dere trenger ikke ha sex, putt spermen i et eller annet hvor du kan sprøyte det inn i skjeden. Voila. Naturens mirakel. Anonymkode: f71a1...24b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Klart dere kan. Alt dere trenger er en kopp og en sprøyte med kanyle... ikke nødvendig med verken lege eller sykehus. Anbefales selvsagt at begge tester seg grundig for kjønnssykdommer i forkant. Anonymkode: 6470c...6ca Håper du mener en sprøyte UTEN kanyle... Anonymkode: 9a48b...fbc 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 10. april #9 Del Skrevet 10. april Reglene er at dere må ha hatt samme adresse i 1 eller 2 år før dere kan få hjelp i Norge. Men hvorfor ikke bare dra til Danmark? Eller drive hjemmeinseminering? IVF er fryktelig dyrt. Inseminering hjemme er gratis. Sprøyte og kopp er alt du trenger. Kjenner noen som har gjort det og får en søt datter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Del Skrevet 10. april Støtter hjemme-inseminering. Det er jo i prinsipp veldig enkelt. Du finner ut når du har eggløsning. Han runker i en kopp, du bruker et inseminerings-redskap og fører hans sæd inn i din vagina. På min klinikk måtte vi "bevise"/bekrefte at vi hadde vært et par i 6mnd (eller var det 12, litt usikker), det er også utrolig dyrt. Anonymkode: 0d7e5...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april Jeg har ikke lett for å bli gravid så glemte å skrive det å vil jo si jeg ikke har lest meg opp på temaet fordi jeg helst skulle ønsket livet ble mer i den ‘’vanlige gata’’ med en mann og ha sex å vente 9 mnd. men som jeg skjønner er det mye her som kan gjøres og jeg tenkte bare sånn at hvis jeg ikke har lett for å bli gravid og han ikke kan ha en dame i et forhold så kunne man da dra på et sykehus ( ser noen spør hvorfor jeg tenkte på et sykehus ? ) og det ble liksom min naturlige tanke at dem Gjør sånnt på sykehuset åsså? Gjør dem ingenting der overhodet? Så bare klinikker altså… men en klinikk er jo sånn sett ganske likt et sykehus da. men uansett så skjønner jeg litt mer nå og skjønner åsså at dette er noe jeg må lese meg litt mere opp på + at jeg tviler sterkt på at jeg blir å få meg til å ligge med rumpa i været og sprøyte sæden opp der for å bli gravid 😅 blir for meg veldig rart eller uvant tanke? og syntes det er rart ikke flere da bare er gravide i en fei med å bare gjøre det på den måten 😆 følte meg litt teit av alle svarene !🙈 ikke fordi dere som har svart er teite men fordi jeg selv føler meg veldig blank og litt ‘’kort’’ på dette her 😂 kanskje ikke rart jeg har latt det være med tankene alt sammen. jeg kan ikke gjøre dette som singel fordi kriteriene er at man må ha noen rundt seg / et bra nettverk fordi barnet ikke bare skal ha meg alene der og jeg har ikke søsken eller foreldre eller noen rundt meg så tror ikke jeg vil komme meg igjennom ‘’villårene’’ for å få det til som singel med assistert befruktning (hvis det da ville blitt assistert ? ) men han kompisen min har en super fin familie og mange rundt seg så tenkte at det da kanskje kunne vært en bra match fordi barnet ville fått stor glede av hans familie som jo jeg ikke har … ! Men ‘’bear with me’’ for jeg er som sakt BLANK på sånnt her og har egentlig fortrengt alt som har med dette å gjøre fordi alt er som det er. Takker for alle svar . Anonymkode: 9ff06...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #12 Del Skrevet 10. april Okei ser at det er flere som har fått barn med å sprøyte inn selv ! Dette har jeg aldri hørt om, men ser en her som skriver at b.l.a noen hun/han kjenner venter en datter så hvis jeg bare hadde vært iherdig nok å prøvd maange ganger så KANSKJE jeg hadde blitt gravid selv om jeg har hatt dårlig lykke tidligere …! Får håpe han har en utrolig god kvalitet på spermen og at man har flaksen med seg eller at det er bestemt fra før /skjebnen😇 Takk til alle for svae. Anonymkode: 9ff06...a25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #13 Del Skrevet 10. april Å som dere sier …veldig dyrt! Har lite penger så vil bli vanskelig. Anonymkode: 9ff06...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #14 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 22.44): Jeg har ikke lett for å bli gravid så glemte å skrive det å vil jo si jeg ikke har lest meg opp på temaet fordi jeg helst skulle ønsket livet ble mer i den ‘’vanlige gata’’ med en mann og ha sex å vente 9 mnd. men som jeg skjønner er det mye her som kan gjøres og jeg tenkte bare sånn at hvis jeg ikke har lett for å bli gravid og han ikke kan ha en dame i et forhold så kunne man da dra på et sykehus ( ser noen spør hvorfor jeg tenkte på et sykehus ? ) og det ble liksom min naturlige tanke at dem Gjør sånnt på sykehuset åsså? Gjør dem ingenting der overhodet? Så bare klinikker altså… men en klinikk er jo sånn sett ganske likt et sykehus da. men uansett så skjønner jeg litt mer nå og skjønner åsså at dette er noe jeg må lese meg litt mere opp på + at jeg tviler sterkt på at jeg blir å få meg til å ligge med rumpa i været og sprøyte sæden opp der for å bli gravid 😅 blir for meg veldig rart eller uvant tanke? og syntes det er rart ikke flere da bare er gravide i en fei med å bare gjøre det på den måten 😆 følte meg litt teit av alle svarene !🙈 ikke fordi dere som har svart er teite men fordi jeg selv føler meg veldig blank og litt ‘’kort’’ på dette her 😂 kanskje ikke rart jeg har latt det være med tankene alt sammen. jeg kan ikke gjøre dette som singel fordi kriteriene er at man må ha noen rundt seg / et bra nettverk fordi barnet ikke bare skal ha meg alene der og jeg har ikke søsken eller foreldre eller noen rundt meg så tror ikke jeg vil komme meg igjennom ‘’villårene’’ for å få det til som singel med assistert befruktning (hvis det da ville blitt assistert ? ) men han kompisen min har en super fin familie og mange rundt seg så tenkte at det da kanskje kunne vært en bra match fordi barnet ville fått stor glede av hans familie som jo jeg ikke har … ! Men ‘’bear with me’’ for jeg er som sakt BLANK på sånnt her og har egentlig fortrengt alt som har med dette å gjøre fordi alt er som det er. Takker for alle svar . Anonymkode: 9ff06...a25 Hvordan vet du at du ikke har lett for å bli gravid? Kanskje er det noen grep du kan gjøre i tillegg for å øke sjansene? Anonymkode: 6e5e5...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #15 Del Skrevet 14. april Jeg ble gravid med en homofil venn ved hjelp av metodene som beskrives over. Vi lyktes etter noen ganger. Lå aldri sammen. Utstyret kan enkelt kjøpes på apotek og internett og koster under en femtilapp per forsøk. Husk å time det sånn at dere gjør det når du har eggløsning.(Ta eggløsningstester). Og nei, offisielt kan man ikke ta med seg en venn til en offentlig eller privat klinikk i Norge for å få barn sammen. De krever at man lever "i et ekteskapelignende forhold." Sånne regler har de ikke i Danmark f.eks. Så der er det fullt mulig å ta med deg vennen din og være åpen med klinikken om at dere bare er venner og ikke ligger sammen. 🙂 Jeg var også ganske grønn på dette da vi startet. Men du lærer kjapt ved å google deg til andre som har gjort det samme. Anonymkode: 3da54...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Del Skrevet 14. april Det er ikke store forskjellen på å ligge hjemme og få sprøytet inn sæd enn å være på en klinikk og gjøre det samme. Så hvis den tanken er rar så er det kanskje greit å bruke litt mer tid på å tenke over det. Jeg har prøvd å bli gravid med en kompis tidligere, og har bare god erfaring med selve prosessen, selv om det ikke ble barn av det da det til slutt viste seg at min kompis dessverre er steril. Jeg er nå i prosess hvor jeg prøver å bli gravid som enslig i stedet. Anonymkode: c2f4c...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå