Gå til innhold

Innsett av to embryo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Vi skal igang med fryseforsøk. Det er tredje innsett og de har sagt vi kan sette inn to hvis begge overlever, de er fryst i samme strå. Er visst ikke verdens beste kvalitet på det ene som er årsaken til at de tilbyr det. Noen som har erfaring med dette? Er det lurt? 

Anonymkode: 21159...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei! Vi skal igang med fryseforsøk. Det er tredje innsett og de har sagt vi kan sette inn to hvis begge overlever, de er fryst i samme strå. Er visst ikke verdens beste kvalitet på det ene som er årsaken til at de tilbyr det. Noen som har erfaring med dette? Er det lurt? 

Anonymkode: 21159...f52

Det er uvanlig praksis dersom kvaliteten er god, men en noe vanligere praksis når kvaliteten er redusert. 

I utgangspunktet så gjør de ikke innsett av 2 embryo dersom de forventer/tror begge vil feste seg, men det sies at det er noe større odds for at ett fester seg - husker ikke helt hvor jeg leste på statistikk rundt dette  - var fra Storbritannia mener jeg - der innsett av 2 embryo er noe vanligere. 

Jeg ville stolt på klinikken og deres råd. Min kusine hadde innsett av 2 embryo pga kvaliteten og lykkes. Da var hun på forsøk nr 6 og innsett nr mange. 

Anonymkode: 3855a...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk satt inn to embryo, ble gravid og fikk ett barn. 

Anonymkode: 829d2...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlig praksis når kvaliteten er dårlig.

Kjenner ei som fikk tvillinger av det. Ei som fikk null. 

Anonymkode: a9c82...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde dette på riksen. Ble ikke gravid. Begge var av dårlig kvalitet men riksen er kjent for å bruke opp forsøkene og sende pasientene videre til private klinikker..

Anonymkode: 80d3a...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde også dette på riksen, ble gravid med ett barn og er enda gravid (13 uker). 

Anonymkode: bdea5...4dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ei venninne gjorde det, dog med ferskforsøk (de hadde hatt mange forsøk). De har i dag tvillinger. 

Anonymkode: aee09...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi satte inn to av B-kvalitet på 3. ferskforsøk, embryologen anbefalte å ta begge. På forsøk med god kvalitet ble vi anbefalt kun 1. Ble gravid og fikk 1 friskt barn.

Klinikkene ønsker å ha lav sjanse for tvillinger pga økt risiko for komplikasjoner. 

Jeg var litt skeptisk, visste at jeg ville vært bekymret for å ha valgt den risikoen hvis en eller to tvillinger fikk komplikasjoner. Nå tenker jeg at det hadde vært 50% sjanse for at barnet vår havnet i søpla om jeg ikke hadde tatt sjansen🥲

Anonymkode: d278b...adf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...