Peanut Skrevet 11. april 2024 #141 Del Skrevet 11. april 2024 23 hours ago, Million said: Kinesiske kvinner fikk tærne på føttene sine brettet under foten og snørt sammen stramt, slik at foten skulle bli bitteliten. De gikk i sko som så ut som barnesko. Det var en utrolig smertefull skikk, og kvinnene måtte trippe når de gikk. Det er mer. Først ble føttene vasket med varmt vann og tånegler ble klippet kort. Deretter ble føttene massert med olje og tærne ble brukket til en trekantet form. Så ble føttene bundet med en silkestrimmel som ble fjernet annenhver dag for å unngå infeksjoner. Eventuelt ekstra hud ble kuttet. Etter to år ble bandasjene fjernet, og føttene etterlot seg fullstendig sykelig misdannelse og brukket beinstruktur. Det viktigste var å få føttene så små som mulig. Lotusføtter skulle enten helst være 7,6 cm «Golden Lotus» eller 10,6 «Silver Lotus». Alt annet over 10,6 var «Iron Lotus» og ikke ansett som attraktivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #142 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 16.28): Det anorakklignende plagget blir først "kjerringstil" når den som bruker det er overvektig! Det er ikke "kjerring" på en ung, slank, pen dame Anonymkode: e333a...763 Mange kan skjule overvekt i en slik regnponcho. Anonymkode: 779ae...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #143 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er greit dette her, men husk da at det finnes både jenter og eldre som blir mobbet for det de går i, det må du være enig i? Blant kvinner finnes det også såkalte tapere og folk med veldig dårlig selvtillit, da føles det veldig vondt å få høre negativt om det man går rundt i, så det er på denne bakgrunn jeg mener vi vertfall kan være litt mer nøytrale i ordbruken. Det med skolejenter og mobbing om klær vet jeg alt om. Anonymkode: c9794...89e Dette med å snakke på en mer nøytral måte er jeg til en viss grad enig i og noe jeg personlig ville valgt å gjøre (i de aller fleste tilfeller). Allikevel synes jeg heller fokuset bør ligge på å styrke de som er usikre heller enn å prøve å passe på at alle for guds skyld ikke skal si noe som kan såre eller gjøre andre ubekvemme. Bedre å støtte de som sliter ved å være et godt eksempel. Og det kan man for eksempel gjøre ved å gå foran å si (som mange her i tråden har gjort) at "jeg vet jeg ikler meg kjerring-kjær, men det er det jeg liker" eller "hehe, da er visst jeg ei kjærring!". Da er det jo plutselig ikke noe farlig lenger. Man tar tyren ved hornene. Bedre enn å måtte fly rundt å prøve og strupe ned folk som snakker på en måte man tenker kanskje kan såre noen andre. Det er for mye usikkerhet i Norge, folk er så redde for å skille seg ut, det er nærmest en folkesykdom. Og det blir ikke bedre av at man aldri skal konfrontere det man er redd for (stygge kommentarer). Man må møte frykten for å overkomme den. Det gjelder barn og unge også. Men ja, så klart mange av de trenger mer støtte for å klare dette. Ikke lett å stå i alene for en ung person. Det er jeg enig i. Anonymkode: 8a7f9...f7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. april 2024 #144 Del Skrevet 11. april 2024 Mardina skrev (10 timer siden): Hvem er det som har bestemt at tunika er utdatert? 😄 Motebransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. april 2024 #145 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ponchoen er stygg og kjerring. Her jeg bor er ikke kjerring et nedsettende uttrykk i seg selv, men beskriver en kvinne som er middelaldrende og oppover, ofte med stil som er karakteristisk for aldersgruppen. Det finnes mange plagg som er typisk kjerring, altså populært blant middelaldrende kvinner, og dette er ett av de plaggene. Et annet eksempel jeg kommer på som var veldig in for en god del år siden er høye Ilse Jacobsen-støvler, de svarte med hvit snøring. Ko:ko-kjoler er også omtrent utelukkende kjerringstil. Hva hver enkelt definerer som kjerringstil har jo med assosiasjoner å gjøre, og når et plagg blir veldig utbredt blant såkalte kjerringer, vil man gjerne assosiere plagget med denne gruppen. Anonymkode: 182c2...9fc Sånne kjoler i grønt og rosa med seler og store knapper husker jeg fra noen år tilbake.....var kvinner som var 10 år yngre enn meg som brukte. Da BER du om å se kjerring ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 11. april 2024 #146 Del Skrevet 11. april 2024 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Motebransjen. Motebransjen bestemmer ikke hva jeg skal gå med av klær 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #147 Del Skrevet 11. april 2024 Bare unge som går med dette plagget der jeg bor. Anonymkode: 88c6e...dcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. april 2024 #148 Del Skrevet 11. april 2024 Mardina skrev (3 minutter siden): Motebransjen bestemmer ikke hva jeg skal gå med av klær 😄 Det har jeg ikke sagt. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 11. april 2024 #149 Del Skrevet 11. april 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Men for oss som bruker kjerring som et nøytralt begrep, kjerring er hun du er gift med, så blir det veldig rart. Og for meg som ER kjerring, ikke noe byjåle eller en som bryr seg så mye, er DAME eller KVINNE mer negativt. Hadde jeg kallt meg " kvinne" så hadde det vært i et ironiske tonefall. Så da kunne jo jeg kalle klær jeg ikke syns noe om for " kvinneklær" og latt det vært negativt da. Bare for å vise hvor idiotisk det er å sette slike navn på ting, når meningen blir så forskjellig. Anonymkode: 9b467...812 Blir det virkelig veldig rart, å forholde seg til at kjerring ikke er et nøytralt begrep i hele landet og at kjerring er negativt ladet når man snakker om klær? Hvis man ikke bor under en stein bør man jo ha fått det med seg? Jeg er også vant til at kjerring er et nøytralt begrep men har nå likevel fått med meg for mange, mange år siden at når man snakker om klær som kjerring så er det ikke for å skryte av klærne. Det er jo åpenbart at ts ikke mente å fortelle folk at hey, her er en dameponcho, jeg har sett damer bruke denne. De fleste greier å forstå innholdet i et begrep utfra kontekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #150 Del Skrevet 11. april 2024 issoras skrev (Akkurat nå): Blir det virkelig veldig rart, å forholde seg til at kjerring ikke er et nøytralt begrep i hele landet og at kjerring er negativt ladet når man snakker om klær? Hvis man ikke bor under en stein bør man jo ha fått det med seg? Jeg er også vant til at kjerring er et nøytralt begrep men har nå likevel fått med meg for mange, mange år siden at når man snakker om klær som kjerring så er det ikke for å skryte av klærne. Det er jo åpenbart at ts ikke mente å fortelle folk at hey, her er en dameponcho, jeg har sett damer bruke denne. De fleste greier å forstå innholdet i et begrep utfra kontekst. Denne diskusjonen kommer opp hver gang det er en tråd om kjerring-klær. Ja , alle vet er ordet kjerring betyr kjær kvinne og at det er terminologi brukt som/istedet for kone. Husker stefaren min kalte mamma for kjeringå si, han var fra Sirdal. Da var hun i 20 åra... Anonymkode: 2c6fe...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #151 Del Skrevet 12. april 2024 Djungelvrål skrev (12 timer siden): Sånne kjoler i grønt og rosa med seler og store knapper husker jeg fra noen år tilbake.....var kvinner som var 10 år yngre enn meg som brukte. Da BER du om å se kjerring ut. De er enda verre enn ponchoen! Anonymkode: 182c2...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. april 2024 #152 Del Skrevet 12. april 2024 Roci skrev (På 11.4.2024 den 9.35): Dæven, og jeg som hadde tenkt å kjøpe meg denne kjolen til våren - da blir jeg både kjerring og harry 😃 Jeg har flere leopardmønstrede kjoler - løse altså, eller med belte i livet. Ikke trange. Jeg elsker dem, synes ikke de er kjerring 🤩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #153 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 16.15): Ingenting slår leopard mønstrede leggings. Anonymkode: 6c923...222 Er det seriøst bare leopardleggings som er kjerring her?? Det smykke er jo reine mordvåpenet. Hun ser ut som ei sånn som kjefter på folk som ikke rygger inn i parkeringsfeltet. Anonymkode: e6bd5...457 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. april 2024 #154 Del Skrevet 12. april 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er det seriøst bare leopardleggings som er kjerring her?? Det smykke er jo reine mordvåpenet. Hun ser ut som ei sånn som kjefter på folk som ikke rygger inn i parkeringsfeltet. Anonymkode: e6bd5...457 Nei, både antrekket som helhet og plaggene/tilbehøret hver for seg er skikkelig kjerring😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 12. april 2024 #155 Del Skrevet 12. april 2024 Merkelig at man absolutt skal dømme hverandres og snakke hverandre ned. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #156 Del Skrevet 12. april 2024 Violetta skrev (1 time siden): Merkelig at man absolutt skal dømme hverandres og snakke hverandre ned. Er vi ikke på tema kvinner og klær? Da blir`e sånn! Umulig å bli enige, he he KJERRINGER! Anonymkode: c9794...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå